سئو و بهینه سازی سایتوردپرس

آموزش استفاده از تصاویر WebP با کمک افزونه ها در وردپرس

در این مطلب از ویلاگ ماهان سرور قصد داریم تا آموزش استفاده از تصاویر WebP را ارائه کنیم. یک ویژگی کاربردی که در سئو سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

مطمئنا تا الان متوجه شده اید که تصاویر با فرمت WebP حجم بسیار پایینی نسبت به سایر فرمت های تصویری دارند. از این رو استفاده از تصاویر WebP در وردپرس می تواند تا حد زیادی سبب بهبود عملکرد سایت شما شود و حجم آن را کاهش دهد. چنین شرایطی مطلوب کاربران و مدیران وب خواهد بود و به نوعی بازی دو سر برد محسوب می‌ شود. این اقدام باعث بهینه شدن سایت می شود و در صفحه نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل رتبه بهتری را کسب خواهید کرد. افزونه های مختلفی در وردپرس وظیفه تبدیل فرمت تصاویر را برعهده دارند که در ماهان سرور معروف ترین آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

تصاویر اهمیت فراوانی در ظاهر سایت دارد و جلوه های زیبای آن می تواند بازدید کننده های زیادی را به سمت شما هدایت کند. هر چقدر که تصاویر می تواند جذب کننده باشد، حجم بالای آن ها با سنگین کردن سایت باعث کاهش کاربران و بازدید خواهد شد. WebP فرمت بسیار پیشرفته ای به شمار می رود که بدون افت کیفیت، اندازه حجم عکس را پایین می آورد. بنابراین نتیجه تصویری با وضوح بالا و سرعت بارگذاری سریع است.

ما پیش از این توضیحات زیادی را با کاربران خود در میان گذاشته ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بهینه سازی تصاویر وردپرس با فرمت WebP سر بزنید. آموزش استفاده از تصاویر WebP

تاکنون توضیحات خوبی را در مورد این فرمت تصویری کاربردی خدمت شما عرض کردیم اما در فاز جدید سراغ کارهای عملی خواهیم رفت و استفاده از تصاویر WebP در وردپرس به کمک افزونه را توضیح خواهیم داد. پیش از هر چیز نقاط قوت و معایب استفاده از WebP در وردپرس را بررسی می کنیم،

مزایا و معایب استفاده از تصاویر WebP در وردپرس

از آنجایی که تاکنون تمامی مباحث مربوط به استفاده از این فرمت را در سایت وردپرس مورد بررسی قرار داده ایم اما منصفانه برخی از موارد منفی نیز وجود دارد. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، باید نکات منفی و مثبت WebP را مورد ارزیابی قرار دهید.

مزایای استفاده از WebP در وردپرس

سازگاری مناسب مانند سایر فرمت های تصویری
فضای زیادی را اشغال نمی کنند بنابراین شما را قادر به اضافه کردن تصاویر زیادی به سایت می کند.
حجم پایین تصاویر بدون افت کیفیت
پشتیبانی از دو حالت شفاف Lossless و Lossy
WebP یک نمونه متن باز BSD تحت لیسانس گوگل است.

معایب استفاده از WebP در وردپرس

با وجود تمام فواید WebP، هنوز تمام مرورگرهای وب از آن پشتیبانی نمی کنند.
وردپرس از آن پشتیبانی نمی کند.

خوشبختانه مرورگرهای محبوب از این فرمت تصویر ویژه پشتیبانی می کنند و مشکل وردپرس نیز با چندین افزونه کاربردی حل شده است. به هر حال انتخاب با شماست که در چنین شرایطی چه تصمیمی را باید برای سایت خود اتخاذ کنید.

آموزش استفاده از تصاویر WebP در وردپرس

افزودن تصاویر WebP در وردپرس کار سختی نیست. چندین افزونه جهت کمک به شما برای انجام چنین کاری وجود دارد که آن ها را معرفی خواهیم کرد. علاوه بر افزونه های زیر موارد بیشتری وجود دارد اما ما بهترین ابزارهای مربوط به این کار را لیست کرده ایم.

WebP Express

افزونه WebP Express به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته و بیش از ۴۰ هزار نصب فعال دارد. این افزونه از کتابخانه WebP Convert به منظور تبدیل فرمت تصاویر استفاده می کند. این افزونه باعث می شود تصویر بدون از دست دادن کیفیت بیش از نیمی از حجم خود را از دست دهد. البته باید تنظیمات مربوط به آن را به درستی انجام دهید.

آموزش استفاده از تصاویر webp

(EWWW Image Optimizer (Freemium

این افزونه که در این قسمت از مقاله آموزش استفاده از تصاویر WebP معرفی می کنیم نیز رایگان بوده و حدود ۷۰۰ هزار نصب فعال دارد. به منظور ایجاد تصاویر WebP از قوانین بازنویسی سازگار با Apache استفاده می کند. ویژگی های داخلی EWWW Image Optimizer به شما امکان تبدیل فرمت های PNG و JPEG بدون آسیب زدن به کیفیت را فراهم می کند. البته ویژگی های بیشتری در نسخه حرفه ای تعبیه شده است.

آموزش استفاده از تصاویر webp

(ShortPixel Image Optimizer (Freemium

ShortPixel Image Optimizer نیز ابزار مفیدی به حساب می آید که ۱۰۰ هزار نفر هم اکنون آن را روی وردپرس خود نصب دارند. به راحتی می توانید این افزونه را برای استفاده از تصاویر WebP در وردپرس به کار ببندید. شما می توانید تصاویر با فرمت های مختلف را بدون کاهش وضوح به WebP تبدیل کنید. شما می توانید از کد های اختصاصی HTML به منظور اضافه کردن تصاویر در فرانت اند صفحات بهره ببرید. البته نسخه رایگان آن محدودیت هایی دارد و ویژگی های خوب آن شما را مجبور به پرداخت هزینه خواهد کرد.

آموزش استفاده از تصاویر webp

(Smush Image Optimization, Compression, and Lazy Load (Freemium

افزونه Smush Image گزینه عالی برای بهینه سازی، تغییر اندازه، فشرده سازی و بارگذاری تنبل تصاویر وردپرس است. بیش از یک میلیون نصب فعال دارد و محبوبیت آن میان کاربران وردپرس مثال زدنی می باشد. نسخه حرفه ای Smush قابلیت های بسیار بالایی دارد که به شما در توسعه وب سایت کمک می کند.

آموزش استفاده از تصاویر webp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا