سئو و بهینه سازی سایت

استفاده از فایل GIF و مزایای آن در سئو سایت

استفاده از فایل GIF بصورت صحبح می تواند بطور غیر مستقیم به سئو سایت شما کمک کند! در این مطلب به آموزش استفاده از این فایل خواهیم پرداخت.

فایل GIF مورد خوبی برای بهبود الگوهای رفتاری کاربران به حساب می آید. GIF در یک مکان مناسب، بهره وری محتوا را با چند ثانیه از ویدیویی کوتاه افزایش می دهد. چالش جذاب نحوه استفاده از GIF برای بهبود محتوا است، طوری که حرفه ای به نظر برسید. ما در این مطلب درباره اینکه چرا باید از GIF استفاده کنید و چه روش هایی را برای افزایش اثر آن به کار گیرید، صحبت خواهیم کرد.

چرا باید از فایل GIF در وب سایت استفاده کنید؟

تصاویر GIF) Graphics Interchange Format) از سال ۱۹۸۷ وجود داشته و به راحتی می توان فهمید که چرا از مد افتاده اند. اگرچه GIF تنها فرمت تصویری نیست که از انیمیشن پشتیبانی می کند(همچنین تصاویر SVG و WebP چنین ویژگی دارند) اما از نظر استفاده، بهترین هستند.

فایل GIF در واقع ویدیوهایی کوتاهی هستند که از فریم های فیلم مانند ساخته شده اند. در بیشتر موارد، تصاویر GIF شامل انیمیشن های کوتاه و کم حجم بوده که برای استفاده در وب منطقی به نظر می رسند. ویژگی تطبیق پذیری این فرمت تصویری باعث شده تا طی چند سال اخیر محبوبیت بالایی بدست آورد.

در بسیاری از موارد، فایل GIF امکان انتقال افکار پیچیده ما را به روشی قابل درک در محتوا برای بازدیدکننده فراهم می کند. بنابراین با مولفه ای فراتر از الگوهای رفتاری روبرو هستیم، موضوعی که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

روش های استفاده از GIF برای بهبود محتوا

محتوای متنی برای وب سایت بسیار متفاوت از سایر قالب های محتوایی است. از آنجایی که دامنه توجه کوتاه است، نوشته های شما باید به حد کافی جذاب باشند. اینجاست که عناصر رسانه ای مانند فایل GIF وارد می شوند.

۱- راهنمایی های پیچیده آموزشی را نشان دهید

ما آموزش های زیادی را در مورد وردپرس و سئو منتشر می کنیم. یکی از سخت ترین قسمت های نوشتن آموزش، اطمینان از ارائه یک راهنمای صحیح است. ابزار بصری نقش بسزایی در روند کار دارند. بدون هیچ عنصر رسانه ای، دنبال کردن برخی از آموزش ها به واقع دشوار است. از طرف دیگر، نمی توان از چندین عکس در صفحه برای ساده کردن توضیحات استفاده کرد.

وقتی نوبت به GIF می رسد، برای نمایش گذاشتن دستوالعمل هایی مناسب هستند که به سختی از طریق متن منتقل می شوند. فایل GIF به صورت دقیق همان کاری که باید انجام دهید را نشان می دهند.

استفاده از آنها به مواردی مانند حجم فایل بستگی داشته، البته به طور معمول فایل GIF در مقایسه با png و jpeg اندازه بیشتری دارد.

۲- طرح های تمام شده را در عمل نشان دهید.

عکس به تنهایی برای نشان دادن یک طرح تمام شده خوب نیست! بسته به حوزه کاری خود، می توانید از فایل GIF برای کارکرد یک پروژه استفاده کنید. با این حال برای تمام پروژه ها مناسب نیستند و در این مورد موقعیت شناس باشید. در بسیاری از موارد، درک این مسئله سخت است و برخی از موارد با عکس ثابت بهتر دیده می شوند.

۳- تعاملات را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید.

همانطور که تا حالا متوجه شده اید، سبک خاصی از محتوا در شبکه های اجتماعی محبوبیت بیشتری دارند. محتواهای متحرک و پویا همیشه جذابیت بیشتری برای خواننده دارد.

استفاده از فایل GIF در توییتر و فیسبوک میزان تعامل صفحه شما را بیش از دو یا سه برابر می کند. استدلال ساده ای در این خصوص وجود دارد- محتوای انیمیشنی از نظر بصری بسیار برجسته به نظر می رسد.

روش های زیادی برای استفاده از GIF در رسانه های اجتماعی وجود دارد. چندین مورد را در ادامه بررسی می کنیم:

از انیمیشن های کوتاهی استفاده کنید که شامل محصول باشد.
استفاده از GIF برای اشتراک گذاشتن واکنش شما در مورد اخبار یا نظرات.

همانند بسیاری از عناصر، می توانید از GIF در ابعاد گسترده ای استفاده کنید. در حالت کلی ما از فایل GIF در رسانه های اجتماعی برای مرتبط کردن آن با سبک زندگی استفاده می کنیم.

استفاده از فایل gif

۴- داده های خود را متحرک نمایید.

یکی از دشوارترین قسمت های نوشتن برای وب، یافتن راه هایی برای جذاب کردن اطلاعات است. جدول تا حدود زیادی به خوانندگان کمک می کند تا ویژگی ها و اعداد را به صورت مرتب مشاهده کنند اما همیشه می توان قدم رو به جلویی برداشت.

به عنوان مثال اینفوگرافیک به شما کمک می کند تا با آمار و داده های عددی به روشی دست پیدا نمایید که علاوه بر درک آسان، راهی برای اشتیاق کاربران فراهم آورد.

با استفاده از فایل GIF می توان بخش گرافیک وب را جذاب کرد. به عنوان مثال از انیمیشن برای نشان دادن طی کردن مسیر، نحوه بالا و پایین رفتن اعداد و موارد دیگر استفاده کنید.

۵- استفاده از فایل GIF در موقیت مناسب

شاید بهترین موقعیت استفاده از GIF، لحظه های طنز و خنده آور باشد. با این وجود شاید در زندگی خود به دفعات متعدد از GIF استفاده کنید، به خصوص اگر سابقه زیادی در رسانه های اجتماعی دارید. شاید با دوستانتان فرصت بیشتری در استفاده از فایل GIF داشته باشید اما در یک محیط حرفه ای، مخاطب مایل به خواندن افکار و دیدگاه های شماست.

موقعیت شناس باشید؛ برای به حداکثر رساندن تاثیر تصاویر GIF، از آن ها به جا و کم استفاده کنید.

نحوه ایجاد فایل GIF ساده برای بهبود محتوا

در این مورد با انیمیشن های کوتاه مبتنی بر چندین عکس روبرو هستیم. تصاویر GIF آنچنان پیچیده نیستند؛ آنچه مشاهده می کنید، تصاویر bitmap ترتیب یافته ای است که در مرورگر شما بارگیری می شوند. از لحاظ تئوری هم می توان با قرار دادن چندین تصویر bitmap، انیمیشن GIF به وجود آورد. در بیشتر موارد، شما از صفحه خود ویدیو ضبط می کنید و در پایان تبدیل فرمت انجام می دهید.

نحوه ایجاد فایل GIF ساده برای بهبود محتوا

نتایج معمولا تا حد شگفت آوری خوب به نظر می رسند و ابزار مختلفی در این زمینه وجود دارد. در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

Screen to GIF یک ابزار مناسب برای آموزش ها و نمایش گذاشتن پروژه های تکمیل شده است.
GIPHY GIF Maker پایگاه داده محبوب فایل GIF که ابزاری برای ساخت این فرمت هم به شمار می رود.
Gifmaker.me با استفاده از تصاویر خود GIF بسازید.

ایجاد GIF از نظر فنی آسان است. اگر به دنبال بهبود محتوا هستید، هزاران ایده و انیمیشن جذاب برای این کار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا