آموزش سئو

معرفی ۴ مورد از بهترین اصول سئو در سال ۲۰۱۸

اهمیت برخی از اصول سئو در گذر زمان بیش از پیش می‌گردد و از اهمیت برخی دیگر کاسته می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که در سال ۲۰۱۸ کدام‌یک از اصول سئو می‌توانند مؤثرتر باشند این نوشتار را تا به انتها بخوانید. در ادامه به ۴ مورد از اصول سئو که تأثیر بسیاری در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو دارند خواهم پرداخت.

اصول سئو در سال ۲۰۱۸

۱- لینک‌های شکسته را بررسی کنید:

وب‌سایت‌ها نیز به مانند هر چیز دیگر در این جهان روزی می‌آیند و روزی هم می‌روند. اما این فرآیند رفتن و آمدن برای برخی از وب‌سایت‌ها یا لااقل برخی از صفحات وب‌سایت‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین ممکن است شما در وب‌سایت‌تان به صفحه‌ای از وب‌سایتی دیگر لینک داده باشید و با حذف وب‌سایت مورد نظر یا صفحه‌ی آن وب‌سایت لینک شما عملاً به لینکی مرده تبدیل شده باشد. این لینک مرده که کاربر با کلیک بر روی آن راه به جایی نمی‌برد را لینک شکسته می‌نامند.

البته لینک شکسته صرفاً قابل اطلاق بر لینک‌های خارجی نیست، گاه ممکن است به هر دلیلی یکی از صفحات وب‌سایت خودتان نیز دچار مشکل شده باشد و لینکی که به آن داده‌اید عملاً به لینک مرده یا لینک شکسته تبدیل شده باشد.

این لینک‌های شکسته تأثیری منفی در رتبه سایت شما در گوگل دارند و هم‌چنین موجب ایجاد یک تجربه کاربری (UX) ضعیف می‌شوند.

بنابراین بایستی آن‌ها را پیدا کرده و اصلاح‌شان کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی هم‌چون Screaming Frog استفاده کنید.

۲- توضیحات متا را ویرایش کنید:

در حال حاضر نه تنها هیچ از اهمیت توضیحات متا کم نشده بلکه افزایش نیز یافته است. البته توضیحات متا تأثیری مستقیم در سئو ندارند، اما تأثیر بسیاری بر نرخ کلیک سایت دارند. اما متأسفانه در میان وب‌مسترها و نویسندگان سایت کمتر کسی است که به توضیحات متا اهمیت زیادی بدهد. بسیاری از آن‌ها مقالات پیشین را ویرایش می‌کنند اما اقدام به ویرایش توضیحات متای مقالات پیشین نمی‌کنند. این امر می‌تواند به ضرر سایت تمام شود.

حتی گاه ممکن است محتوای یک مقاله تغییری نکرده باشد اما به سبب تغییراتی که در موتورهای جستجو به وجود آمده نیاز به تغییر توضیحات متا احساس شود. به عنوان مثال، گوگل مدتی است که اسنیپت‌های نمایشی در موتور جستجوی خود را از ۱۶۰ حرف به ۳۲۰ حرف افزایش داده است. بنابراین عدم ویرایش توضیحات متای مقالات پیشین به معنای از دست دادن فرصت برای افزایش نرخ کلیک سایت از طریق جستجوهای ارگانیک است.

بنابراین برای بهبود وضعیت سایت‌تان بایستی توضیحات متای مقالات‌تان را از ۱۶۰ حرف به ۳۲۰ حرف افزایش دهید. این توضیحات متا باید دقیق و جذاب باشند و بتوانند میل کاربر را برای کیک بر روی لینک مقاله‌ی شما افزایش دهند، اما به هیچ عنوان نباید از توضیحات متای بی‌ربط استفاده کنید. ذکر این نکته نیز لازم است که کلمه کلیدی‌تان حتماً بایستی یک الی دو بار به صورت طبیعی در توضیحات متا تکرار شود.

اصول سئو

۳- ریسپانسیو بودن وب‌سایت‌تان را بررسی کنید:

طراحی ریسپانسیو سایت از جمله مواردی است که در حال حاضر به عنوان یکی از اصول سئو تأکید زیادی بر آن می‌شود چرا که اکثریت کاربران به واسطه‌ی گوشی موبایل اقدام به جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌کنند.

ریسپانسیو بودن سایت می‌تواند تأثیری بسیار مثبت در بهبود تجربه‌ی کاربری داشته باشد و نقشی اساسی در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری ایفا کند.

بنابراین بایستی توجهی بسیار به ریسپانسیو بودن سایت داشته باشید. پیش‌تر به معرفی ۳ ابزار برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت پرداخته‌ام، لذا می‌توانید با مطالعه‌ی آن مطلب از ابزارهایی که در آن‌جا معرفی شده جهت بررسی ریسپانسیو بودن وب‌سایت‌تان استفاده کنید. اما موردی دیگر که می‌تواند در همین راستا مفید باشد استفاده از گوگل آنالیتیک است. از طریق گوگل آنالیتیک می‌توانید نرخ پرش یا همان Bounce Rate کاربران گوشی همراه را بررسی کنید و ببینید که آیا نرخ پرش کاربران گوشی همراه به نسبت نرخ پرش کاربران دسکتاپ بیش‌تر است یا نه، و اگر بیش‌تر است مشکل چیست؟

۴- سرعت سایت‌تان را افزایش دهید:

بر طبق اعلام گوگل، قرار است از اوایل جولای سال جاری سرعت وب‌سایت در گوشی موبایل تأثیری مستقیم بر رنک وب‌سایت در جستجوی موبایلی داشته باشد. افزون بر این، در حال حاضر نیز سرعت وب‌سایت غیر مستقیم در رنک گوگل تأثیر دارد، چرا که سرعت وب‌سایت مستقیماً در تجربه کاربری مؤثر است و می‌دانید که تجربه کاربری از جمله مواردی است که مستقیماً در رنک گوگل تأثیر دارد.

بنابراین حتماً بایستی به سرعت وب‌سایت‌تان توجه کنید و در صورت پایین بودن اقدام به افزایش آن نمایید. پیش‌تر در ماهان‌سرور به روش‌هایی جهت افزایش سرعت سایت پرداخته شده است. مطالعه‌ی آن در این راستا خالی از لطف نخواهد بود:

روش‌های افزایش سرعت سایت

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا