دیجیتال مارکتینگ

۷ نکته برای تقویت بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام در سطح جهان و همچنین کشورمان در چند سال اخیر رشد خوبی داشته و توانسته بسیاری از انسان‌ها را، خصوصاً افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله را، به خود جذب کند. نگاهی به دنیای پرهیاهوی این شبکه‌ی اجتماعی در کشور خودمان به راحتی می‌تواند اثباتی بر این سخن باشد. کافی ست صرفاً به صفحه‌ی برخی از افراد مشهور در اینستاگرام بروید تا ببینید تعداد بازدیدها و تعداد کامنت‌ها به چه اندازه است. منظورم از افراد مشهور نه بازیگران و فوتبالیست‌ها و خواننده‌ها و افراد این قبیل، بلکه صرفاً افراد معمولی‌ای است که هر یک به دلیلی خاص توانسته‌اند این همه فالوور جمع کنند و بازخورد زیادی از فالوورهایشان داشته باشد. وجود این همه کاربر در اینستاگرام خود دلیلی کافی برای استفاده از بازاریابی اینستاگرام است.

با مجله اینترنتی ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور مجازی و سرور اختصاصی در ایران همراه شوید.

اگر کسب و کار یا برند شما تصمیم گرفته که از بازاریابی اینستاگرام جهت پیش‌برد فعالیت‌های خود استفاده کند، تصمیم به‌جایی ست و در صورت رعایت اصول مربوط به این نوع بازاریابی در آینده حتماً از بازاریابی اینستاگرام به شما سود خواهد رسید.

قصدِ ما در این نوشتار این است که برخی نکات ریز و درشت مربوط به بازاریابی اینستاگرام را با یکدیگر مرور کنیم، نکاتی که در صورت رعایت آن‌ها و به‌کارگیری‌شان بازاریابی اینستاگرامی‌تان بازدهی بیش‌تری برای شما خواهد داشت. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به ۷ نکته برای تقویت بازاریابی اینستاگرام.

نکاتی برای تقویت بازاریابی اینستاگرام

۱- صرفاً به تبلیغ نپردازید:

این نکته به گمان‌ام بدیهی است که اگر می‌خواهید فالوورهای‌ فعلی‌تان را حفظ کنید و هم‌چنین موجب افزایش تعداد آن‌ها شوید نباید صرفاً در صفحه‌تان به تبلیغ محصولات و یا خدمات‌تان بپردازید. در این بین بایستی از پست‌هایی جذاب و سودمند برای جلب رضایت فالوورها استفاده کنید. این پست‌ها می‌توانند اخبار جالب حیطه‌ی کاری شما، جملات انگیزشی، ترفندها و موارد از این قبیل را شامل شوند.

۲- از تصاویر با کیفیت استفاده کنید:

بازاریابی اینستاگرام

 

اکثریت قریب به اتفاق فالوورهای‌تان از گوشی‌های جدید برخوردار اند و، چنان‌که می‌دانید، گوشی‌های جدید کیفیت تصویر بالایی دارند. اکثر محتواهای سطح اینترنت نیز با کیفیت هستند و به همین دلیل برای آن که بتوانید رضایت فالوورها را جلب کنید یکی از پایه‌ای‌ترین کارها این است که تصاویری که در صفحه‌تان پست می‌کنید کیفیت بالایی داشته باشند. وجود تصاویر با کیفیتِ متوسط و پایین موردی است که به نوعی توی ذوق می‌زند و می‌تواند موجب کاهش تمایل فالوورها به مشاهده‌ی مطالب شما و نتیجتاً آنفالو کردن آن‌ها شود.

۳- به فالوورها امتیاز دهید:

سعی کنید روندتان در اینستاگرام به گونه‌ای باشد که فالوورها احساس کنند با فالو کردن صفحه‌ی شما در اینستاگرام چیزی عایدشان شده. برای این کار می‌توانید تخفیف‌هایی مربوط به محصولات و یا خدمات‌تان برای فالوورهای اینستاگرام بگذارید، یا آن که مسابقاتی طراحی کنید که صرفاً فالوورهای‌تان بتوانند در آن شرکت کنند. به این ترتیب فالوورها درمی‌یابند که آن‌ها به نسبت کسانی که شما را فالو نمی‌کنند از امتیازاتی خاص برخوردار گشته‌اند و در واقع فالو کردن صفحه‌ی شما در اینستاگرام توسط آنان سودی برای‌شان داشته است.

۴- با فالوورها تعامل داشته باشید:

سعی کنید با دنبال‌کنندگان صفحه‌تان در اینستاگرام تعامل داشته باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن تعامل با کاربران پاسخ به کامنت‌های آنان است. بگذارید کاربران احساس کنند که برای کامنت‌های آن‌ها ارزش قائل هستید، برای زمانی که صرفِ نوشتن کامنت می‌کنند، برای نظرات مثبت و منفی‌شان!

مطمئن باشید داشتن تعامل با کاربران یکی از بهترین نکاتی است که می‌توانید در بازاریابی اینستاگرام به کار گیرید.

۵- از هشتگ‌ها استفاده کنید:

بازاریابی اینستاگرام

هشتگ‌ها به خوبی توسط کاربران اینستاگرام استفاده می‌شوند. اگر سعی کنید که یک یا دو هشتگ مخصوص کسب و کار یا برند خود داشته باشید عالی است. در کنار این یک یا دو هشتگ منحصر به برندتان می‌توانید از انواع هشتگ‌های مرتبط با هر مطلب در زیر آن مطلب استفاده کنید تا کاربران با جستجوی هر یک از آن‌ها به صفحه و مطالب صفحه‌تان دسترسی پیدا کنند.

۶- فعال باشید:

این مورد نیز بدیهی است که اگر به فالوورهای‌تان این احساس را القا کنید که صفحه‌ی شما صفحه‌ای فعال است و عزمی جزم دارد که به اهداف خود برسد آن‌ها بیش‌تر به شما و فعالیت‌تان اعتماد می‌کنند. برای این کار باید مرتب و منظم پست بگذارید. به یاد داشته باشید که استانداردی برای میزان پست‌های شما در طی روز وجود ندارد و این خود شما هستید که می‌توانید با تجربه دریابید که روزانه چه تعداد پست بگذارید بهتر است. اما آن‌چه که مهم است این است که کاربران بفهمند که این صفحه فعال است و پا پس نمی‌کشد.

۷- در صفحات پر بازدید تبلیغ کنید:

نکته‌ی هفتم برای تقویت بازاریابی اینستاگرام تبلیغ در صفحات پر بازدید است. سعی کنید یک یا چند صفحه‌ی پر بازدید و البته معتبر را در اینستاگرام شناسایی کنید و از آن‌ها بخواهید که صفحه‌ی شما و محصولات و خدمات‌تان را برای‌تان تبلیغ کنند. به خاطر داشته باشید که برخی از صفحات در ظاهر پر بازدید اینستاگرام تعداد فالوورها و بازدیدهای‌شان فیک است و به همین سبب است که توصیه‌ی ما به شما شناسایی صفحات پر بازدید و در عین حال «معتبر» است.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که اینستاگرام در حال حاضر یکی از بهترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان و ایران است و اگر بتوانید ۷ نکته‌ی بالا و سایر مواردی که موجب تقویت بازاریابی اینستاگرام می‌شوند را رعایت کنید پاسخ بسیار خوبی از بازاریابی در اینستاگرام خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا