هاست و میزبانی وب

راهنمای خرید کلود سرور

کلود سرور  (Cloud Server) یا همان سرور ابری یک زیر ساخت فیزیکی یا مجازی قدرتمند برای ذخیره سازی و پردازش اطلاعات اپلیکیشن‌ها می‌باشد. کلود سرور ها به وسیله نرم افزارهای مجازی سازی که سرور فیزیکی را به چندین سرور مجازی تقسیم می‌کنند، ایجاد می‌شوند. بدین ترتیب شما با استفاده از یک اینترفیس و به صورت آنلاین می‌توانید به یک زیر ساخت مناسب برای پردازش و ذخیره سازی داده‌هایتان دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های اصلی کلود سرور

  1. زیرساختهای محاسبتی ‌میتوانند به صورت فیزیکی یا مجازی و یا ترکیبی از این دو باشند. (بستگی به نیاز شما دارد)
  2. سرورهای ابری کاربران را قادر می‌سازند که حجم گسترده ای از پردازش را با اطلاعات و داده های خیلی زباد انجام دهند.

دلایل محبوبیت کلود سرور

  1. کاهش هزینه ها: در استفاده از کلود سرورها شما فقط هزینه امکاناتی را که استفاده می کنید پرداخت خواهید کرد و هزینه های نگهداری سخت افزارهای سرور برای شما محاسبه نمیشود.
  2. مقیاس پذیری: در هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید سرویس خود را به آسانی ارتقا دهید. این ویزگی بویژه برای کسب و کارهایی که در نیاز به زیر ساخت نوسان دارند بسیار مناسب است.
  3. ادغام: تمامی سرورهای ابری یک کسب و کار میتوانند به راحتی تشکیل یک شبکه با یک مدیریت واحد را بدهند. بدین ترتیب ارتباطات بی وقفه شکل می گیرد و زمان توسعه اپلیکیشن نیز بسیار سریع تر می شود.

الگویی برای انتخاب درست کلود سرور

هنگامی که قصد خرید سرویس کلود سرور را دارید، سه عامل هزینه، تکنولوژی و ارائه دهنده خدمات، مهم ترین فاکتورهایی هستند که باید به آنها توجه کنید. پیش از هر چیز این سوالات را از خود بپرسید:

چقدر باید هزینه کنم؟ از چه تکنولوژی باید بهره ببرم؟ کدام یک از ارائه دهندگان خدمات ابری سرویس های قابل اطمینان و بهتری  را به من می دهند؟

برای اینکه بتوانید به جواب مناسب برسید از الگویی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد استفاده کنید. در تصویر زیر سه دایره را مشاهده می کنید که دایره بنفش نشان دهنده قیمت و هزینه سرور است. دایره آبی بیانگر تکنولوژی سرورهاست. دایره سبز رنگ نیز نشان دهنده هاستینگ یا ارائه دهنده خدمات سرور ابری است.

cloud server 02

حال این سه دایره را به صورت زیر با یکدیگر ادغام میکنیم. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، ۷ ناحیه مختلف بوجود می آیند. در واقع ۷ نوع شرایط مختلف داریم که بسته به اینکه در کدام یک از این شرایط بودیم باید برای خرید سرور ابری تصمیم مناسب را بگیریم.

cloud server 03

بیایید با هم هر یک از این شرایط را بررسی کنیم.

ناحیه شماره ۱: در این ناحیه بودجه شما در اولویت قرار دارد.

ناحیه شماره ۲: در این ناحیه ارائه دهنده خدمات میزبانی از اهمیت بیشتری بر خوردار است که شاید دلیل آن وفاداری مشتری به هاستینگ باشد.

ناحیه شماره ۳: در این ناحیه مشتری خدمات سرور ابری بیش از هر چیز دیگری خواهان سریع ترین، قدرتمند ترین و مقیاس پذیر ترین تکنولوژی زیر ساخت در بازار است.

ناحیه شماره ۴: در این جا مشتریان تا زمانی که بودجه شان به آنها اجازه بدهد به هاستینگ قبلی خود وفادار باقی خواهند ماند.

ناحیه شماره ۵: در این جا کاربران خواهان استفاده از بهترین تکنولوژی ممکن هستند و تا جایی که امکان داشته باشد، میخواهند از خدمات یک هاستینگ مشخص استفاده کنند.

ناحیه شماره ۶: در این ناحیه مشتریان بدون در نظر گرفتن اینکه ارائه دهنده خدمات کیست، به دنبال بهترین تکنولوژی ممکن متناسب با بودجه خود هستند.

ناحیه ۷: در این جا مشتری با در نظر گرفتن هر سه فاکتور تصمیم خود را برای خرید سرور ابری نهایی میکند.

شما فکر می کنید در کدام یک از حالت های بالا تصمیم گیری می کنید؟ چه چیزی بیشتر از همه برای شما مهم است؟

در صورتی که قصد مشاوره در زمینه خرید کلود سرور را دارید، می توانید به وب سایت ماهان سرور ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سر بزنید و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید. کارشناسان ماهان سرور به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستند.

نکته مهم: در نظر داشته باشید که سرور ابری یا کلود سرور با سرور اختصاصی و سرور مجازی تفاوت دارد. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای راه اندازی سرور ابری تنها به چند دقیقه زمان نیاز است. این در حالی است که سرور اختصاصی به مدت زمان بیشتری برای راه اندازی نیاز دارد. در کلود سرور تنها با چند کلیک ساده می توانید منابع مورد نیاز خود را مدیریت کنید. اما برای اعمال همین تغییرات در سرور اختصاصی به زمان بیشتری نیاز دارید.
  2. سرور ابری یک تفاوت مهم هم با سرور مجازی یا VPS دارد. این تفاوت مربوط به میزان استفاده از منابع است. به عنوان مثال شما میتوانید رم کلود سرور را تا ۱۵ گیگ نیز افزایش بدهید. این در حالی است که به در یک سرور مجازی می توانید حداکثر تا ۵۱۲ مگابایت رم سرور را افزایش دهید.

امیدواریم که از مطالب این مقاله بهترین استفاده را بکنید. از اینکه تا پایان همراه ماهان سرور بودید از شما سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا