آموزش سئو

سئو خارجی چیست؟

در این نوشتار می‌خواهم به طور مختصر و مفید در مورد سئو خارجی صحبت کنم. اگر نمی‌دانید سئو خارجی چیست و اصلاً چرا به آن خارجی گفته می‌شود این نوشتار را از دست ندهید. به زودی در مورد سئو داخلی نیز مطلبی در ماهان سرور منتشر خواهد شد.

سئو خارجی چیست؟

بسیاری از اصول سئو اصولی هستند که بایستی آن‌ها را در سایت خودمان رعایت کنیم. به عنوان مثال، داشتن یک محتوای مناسب موردی است که بایستی در وب‌سایت خود ما رعایت گردد. اما برخی از اصول سئو هستند که در خارج از وب‌سایت ما کاربرد دارند، این اصول سئو خارجی یا همان سئو خارج یا همان Seo Off Page را تشکیل می‌دهند. بنابراین علت وجود واژه‌ی «خارجی» در اصطلاح سئو خارجی این است که این اصول سئو در خارج از سایت صورت می‌گیرند.

گفته می‌شود که گوگل و کلاً موتورهای جستجو اهمیت بسیاری به سئو خارجی می‌دهند. در واقع می‌توان گفت ارزش و اعتبار یک وب‌سایت در نزد گوگل وابستگی زیادی به سئو خارج دارد.

 اما این اصول کدام اند؟ من در ادامه صرفاً به ۳ مورد از آن‌ها می‌پردازم، با این امید که به زودی مقاله‌ای مفصل در مورد اصول سئو خارجی در ماهان سرور منتشر شود.

اصول سئو خارجی

۱- لینک سازی:

گفته شد که سئو خارجی شامل به کار گیری برخی از اصول سئو است که خارج از وب‌سایت صورت می‌پذیرند. در واقع هر کاری که در بیرون از سایت جهت بهینه سازی سایت صورت گیرد در زمره‌ی سئو خارجی درمی‌آید. در این بین مهم‌ترین کاری که می‌توان در راستای سئو خارجی انجام داد، لینک سازی و در واقع گرفتن بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر است.

قبلاً در ماهان سرور به بک لینک پرداخته‌ام و گفته‌ام که بک لینک در صورتی می‌تواند موجب بهینه سازی سایت شود که صحیح و اصولی صورت گرفته باشد. برای مطالعه‌ی آن می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

بک لینک چیست؟

گفتم که لینک سازی بایستی به طور اصولی صورت گیرد تا بتواند تأثیری مثبت در سئو خارج داشته باشد. ویژگی‌های یک بک لینک خوب را در مقاله‌ای که ذکر کردم می‌توانید بخوانید، اما در کل یک بک لینک خوب بک لینکی است که از یک وب‌سایت معتبر گرفته شده باشد و نه یک وب‌سایت اسپم، هم‌چنین بک لینکی است که در وسط یک محتوای خوب قرار گرفته باشد و نه یک محتوای ضعیف یا بی ربط. افزون بر این موارد، بک لینک فالو ارزش بسیار بیش‌تری به نسبت بک لینک نو فالو دارد.

۲- استفاده از شبکه های اجتماعی:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در سئو خارجی نقشی اساسی داشته باشد. با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و یا قرار دادن لینک مطالب وب‌سایت در هر یک از شبکه‌های اجتماعی می‌توان ترافیک وب‌سایت را افزایش داد.

۳- استفاده از سوشل بوکمارکینگ‌ها:

برخی سایت‌ها وجود دارند که می‌توان در آن‌ها آدرس وب‌سایت‌هایی که کاربران به آن‌ها علاقه دارند را ثبت کرد. این امر نیز می‌تواند در بهینه سازی سایت از خارج از سایت مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا