آموزش سئو

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه دو قطب مخالف هستند، یکی قانونی است و دیگری غیر قانونی، یکی می‌تواند در دراز مدت به شدت مؤثر و مثبت باشد و دیگری می‌تواند در دراز مدت به شدت تأثیر منفی داشته باشد.

 پیش‌تر در مورد سئو کلاه سیاه سخن گفته‌ام و به همین دلیل نوبت به سئو کلاه سفید رسیده است. در ادامه با ما در ماهان سرور همراه باشید تا به همراه یک‌دیگر مروری داشته باشیم بر تعریف سئو کلاه سفید و روش‌های آن.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به مجموعه روش‌های قانونی معرفی شده توسط گوگل گفته می‌شود که می‌توانند در بهینه سازی رتبه‌ی وب‌سایت در موتورهای جستجو مؤثر باشند. هیچ یک از روش‌های سئو کلاه سفید غیرقانونی نیستند و در واقع حتی توسط خود گوگل معرفی شده‌اند. اما این روش‌ها کدام اند؟ بیایید مروری بر مهم‌ترینِ آن‌ها داشته باشیم.

روش‌های سئو کلاه سفید

  • استفاده از محتوای خوب و مناسب (از جمله بهترین و اصولی‌ترین روش‌های سئو کلاه سفید استفاده از محتوایی است که بتواند رضایت کاربران را جلب کند. البته استفاده از محتوای خوب نه در کوتاه‌مدت بلکه در درازمدت تأثیر خوبی روی رتبه‌ی سایت دارد. بسیار اند وب‌سایت‌هایی که عمده‌ی تمرکزشان در سئو صرفاً روی محتوا بوده و در درازمدت توانسته‌اند نتایج خوبی هم بگیرند.)
  • اطمینان از ریسپانسیو بودن وب‌سایت (روشی دیگر که در سئو کلاه سفید مؤثر است اطمینان از ریسپانسیو بودن وب‌سایت است. باید حتماً مطمئن شوید که وب‌سایت‌تان در هر دستگاهی، از جمله لپ‌تاپ، گوشی و یا تبلت، که به نمایش درمی‌آید سازگار با صفحه نمایش باشد و برای کاربر از این باب مشکلی وجود نداشته باشد.)
  • استفاده از اسکیما مارک آپ (اسکیما مارک آپ به یک سری از کدها گفته می‌شود که با به کار گیری آن‌ها گوگل و بینگ بهتر می‌توانند محتوای یک صفحه را تشخیص دهند.)
  • استفاده از بک لینک (اگر از بک لینک به طور صحیح استفاده شود، می‌تواند بر روی سئو سایت مؤثر باشد. بک لینکی که از سایتی معتبر و مرتبط گرفته شده باشد، آن هم از نوع Follow، بک لینکی است که فایده‌ی بسیاری دارد.)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از کلمه یا کلمات کلیدی در عنوان محتوا، پاراگراف اول، هدینگ‌ها، توضیحات متا و تصاویر

سخن آخر

در مورد تمامی تکنیک‌های سئو کلاه سفید نمی‌توان در متنی به این کوتاهی صحبت کرد، اما غرض اصلی این بود که توضیحی مختصر در مورد سئو کلاه سفید داده شود تا بتوان به راحتی آن را از سئو کلاه سیاه تشخیص داد.

پیش از آن که متن را به پایان ببرم، ذکر این نکته بی‌فایده نیست که استفاده از سئوکلاه سفید و خصوصاً استفاده از محتوای با کیفیت برای بهبود رتبه سایت ممکن است زمان‌بر باشد، اما بایستی با صبر و حوصله این کار را انجام داد و در دراز مدت منتظر دریافت نتایج مثبت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا