سئو و بهینه سازی سایت

سئو کلاه سیاه یا سئوی کثیف چیست؟

سئو کلاه سیاه یا سئوی کثیف موضوع این نوشتار است. در ادامه خواهم گفت که سئو کلاه سیاه چیست و چه روش‌هایی را شامل می‌شود. اما پیش از آن به عنوان پیش‌زمینه این را بدانید که سئو کلاه سیاه مفید نیست و حتی می‌تواند دست‌آخر به ضرر سایت تمام شود. گمان می‌کنم نیازی به یادآوری نباشد که واژه‌ی «کلاه سیاه» در سئو کلاه سیاه نشان از منفی و بد بودن آن دارد، در مقابل سئو کلاه سفید است که واژه‌ی «کلاه سفید» به معنای خوب و مثبت بودن آن است. به زودی در مورد سئو کلاه سفید نیز مطلبی را در وبلاگ ماهان سرور منتشر خواهیم کرد، اما فعلاً بهتر است به سئو کلاه سیاه بپردازم.

سئو کلاه سیاه چیست؟

به تمامی روش‌های غیر قانونی‌ای که از طریق آن‌ها اقدام به بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو شود سئو کلاه سیاه گفته می‌شود. در واقع سئو کلاه سیاه تمرکزش نه بر روی کاربران بلکه صرفاً بر روی بودن در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر، سئو کلاه سیاه صرفاً می‌خواهد سایت در صفحه اول موتورهای جستجو باشد، اما این که این کار از چه طریقی صورت می‌گیرد در سئو کلاه سیاه اهمیتی ندارد. اما عموماً سئوکارهایی که یک وب‌سایت را از طریق سئو کلاه سیاه در صفحه‌ی اول گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می‌دهند، همانطور که در بالا گفته شد، از روش‌هایی استفاده می‌کنند که عموماً در تضاد با شرایط ارائه‌ی سرویس موتورهای جستجو هستند. اما این روش‌ها کدام اند؟

روش‌ها و استراتژی‌های سئو کلاه سیاه

  • استفاده از محتوایی که قابلیت مشاهده ندارد (در این روش، کلمات کلیدی سفید هستند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند اما موتورهای جستجو قادر به تشخیص آن‌ها هستند)
  • خرید بک لینک (بسیاری از سایت‌هایی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می‌کنند اقدام به خرید بک لینک می‌کنند، موردی که به شدت مورد تقبیح گوگل قرار گرفته)
  • بیش از اندازه تکرار شدن یک کلمه‌ی کلیدی (این نیز موردی است که در سئوی کثیف مورد استفاده قرار می‌گیرد اما گوگل بارها در مورد بد بودن آن هشدار داده است)
  • استفاده‌ی بیش از اندازه از لینک‌های داخلی (گاه برخی سئوکارها چندین و چند بار در یک متن به یک کلمه کلیدی خاص لینک می‌دهند. این مورد نیز در زمره‌ی روش‌های سئوی کثیف قرار دارد.)
  • استفاده از محتوای کپی (در سئو کلاه سیاه ممکن است برای چند صفحه با آدرس متفاوت از محتوایی مشابه و در واقع کپی استفاده شود. البته نه کپی از سایت‌های دیگر بلکه کپی از یک محتوای خاص در خودِ همان سایت.)
  • استفاده از Doorway Page (این نوع صفحه به مانند یک پل عمل می‌کند. فرض کنید کاربری به دنبال مطلبی با کلمه کلیدی x است. وقتی وارد صفحه‌ی Doorway می‌شود با پیشنهاد «اگر می‌خواهید راجع به x بدانید کلیک کنید» روبه‌رو می‌شود، اما کاربر وقتی کلیک می‌کند با صفحه‌ای کاملاً بیگانه با کلمه کلیدی x مواجه می‌گردد.

سخن آخر

سئوی کلاه سیاه ممکن است در همان ابتدای کار بتواند نتیجه‌ی خوبی داشته باشد اما در دراز مدت اگر توسط گوگل شناسایی شود، وب‌سایت مورد نظر جریمه شده و تا مدت‌های بسیار در جستجوها قابل مشاهده نخواهد بود. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت در اینترنت هستید، به هیچ وجه از سئوی کلاه سیاه استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا