میزبانی وب

مزیت‌های کولوکیشن برای کسب و کار‌ها

کولوکیشن و اهمیت آن باعث شده که صنایع به جای  استفاده از  کارکنان و منابع مدیریت داده، رو به ساختار های IT آورند. رویکرد این کسب و کارها در استفاده از خدمات کولوکیشن باعث شده تا بهره وری در استفاده از منابع افزایش یافته و همچنین زمان دسترسی و آماده سازی دیتاها بهبود داده شود. همچنین این کار باعث شده تا از هزینه های  اضافی سازمان ها به منظور اجاره بلند مدت و توسعه زیر ساخت های مرکز داده، جلوگیری شود. علاوه بر این، آنها در مقایسه با یک دیتاسنتر قدیمی و  خانگی، دسترسی بهتری به پهنای باند شبکه دارند. بر طبق این روند، تدابیر لازم به منظور ایجاد ظرفیت مورد نیاز برای ذخیره سازی داده‌ها  اندیشیده شده است. بنابراین طرح های ساخت و ساز یا اجاره می‌تواند از  حالت ۱۰ تا ۱۵ ساله به یک قرارداد خدماتی اختصاصی یک تا پنج ساله تغییر کند.

این مطلب توسط تیم تولید محتوای ماهان سرور تهیه شده است. ماهان سرور یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات هاست و دامنه، سرور مجازی و سرور اختصاصی است. همچنین خدمات کولوکیشن ماهان سرور در حرفه‌ای‌ترین سطح به مشتریان بزرگی تا کنون ارائه شده است. برای دریافت مشاوره در خصوص سرویس کولوکیشن می‌توانید با کارشناسان ماهان سرور تماس بگیرید.

کارکرد صنایعی همچون بخش بهداشت  و درمان، سازمان های مالی و اعتباری، کارخانجات، خرده فروشی ها و بخش عمومی،  بگونه‌ای است که نیاز دارند تا بر زیر ساخت‌ها و داده‌های شان کنترل کاملی داشته باشند. برای این سازمان ها و صنایع، مهم است که داده ها و زیر ساخت های شان را به درستی نگهداری کنند.

از زمان شروع ارائه خدمات کولوکیشن در دهه ۱۹۹۰ ، تجهیزات شبکه و ذخیره سازی بر طبق قانون مور پیشرفت شگرفی داشته‌اند (گوردون مور یکی از بنیان گذاران اینتل) بر طبق قانون مور، هر ساله -۱۲ماه تا ۱۸ماه- تعداد ترانزیستور ها در اینچ مربع تقریبا دو برابر می شود؛ این بدین معنی است که اندازه آنها نصف شده در حالی که توانشان در همان اندازه دو برابر می‌گردد. پهنای باند شبکه نیز به طور شگفت انگیزی و با نرخ رشد بالایی، افزایش یافته است. گرچه، علی رغم افزایش بهره وری از انرژی، نحوه اختصاص فضا به کولوکیشن و انرژی مورد نیاز سیستم‌ها و نحوه خنک سازی مراکز داده در طول این دهه‌ها، تغییر آنچنانی نکرده است.

محدودیت‌های کولوکیشن

کولوکیشن برای بسیاری از افراد امر بسیار مهمی تلقی می‌شود؛ اما از طرفی این کار با محدودیت هایی نیز همراه است. متاسفانه برنامه ریزی، تهیه و راه اندازی زیرساخت‌های جدید شبکه و فناوری اطلاعات می‌تواند یک فرایند زمان گیر باشد. به منظور  ایجاد مدارات فرمان در زیرساخت های شبکه،  نصب و پیکربندی Hypervisor و در نهایت بارگیری و  آزمایش، نیاز به ۳ تا ۶ ماه زمان لازم است، که زمان نسبتا طولانی است. در نظر داشته باشید که وظیفه بخش IT  پشتیبانی و جلو بردن کسب و کار است نه اینکه وقت خود را صرف سیم کشی کابل‌ها و  پیکربندی زیرساخت های شبکه کنند!

توضیح: Hypervisor یک مدل از مجازی سازی سخت افزاری یا (hardware virtualization) می‌باشد که به شما امکان اجرا و استفاده از چندین سیستم عامل مهمان (guest) را در یک زمان واحد بر روی یک سیستم میزبان (host) فراهم میکند. در این حالت سیستم عامل های مجازی نصب شده همانند هر سیستم عامل real امکان استفاده از منابع سخت افزاری موجود در یک سیستم مانند CPU و یا hard و ram را دارا خواهند بود.

ساختمان های قدیمی و زیرساخت های سنتی فناوری اطلاعات نیاز به بازبینی داشته تا شرکت های متخصص در زمینه دیتا و ذخیره سازی آن،طراحی و تدارکات لازم را برای ظرفیت بالای مورد نیاز در روزهای پرمصرف بیندیشد. اینکه بخواهیم  میزان ذخیره سازی داده‌ها را ناگهان افزایش یا کاهش دهیم، امری غیر ممکن است. اگر میزان ذخیره سازی  برای ما کافی نبود، نیاز است تا از دیسک ها و کنترلرهای ذخیره سازی  استفاده کرده و اقدام به خریدن آنها کنیم.  اگر زمینه کاری ما بگونه ای است که به جای فضای ذخیره سازی، نیاز به بار پردازشی داریم، می‌توانیم از سرور های جدید بهره جوییم. این هزینه ها و سرمایه گذاری ها به منظور به روز رسانی های دوره ای، باعث شده تا هزینه عملیاتی و تمام شده برای شرکت ها افزاش چشمگیری داشته باشد.

این محدودیت‌ها باعث شده تا افراد بسیاری به منظور ذخیره سازی داده‌ها رو به فضای ذخیره سازی ابری عمومی بیاورند.

 

 دخیره سازی ابری همیشه جوابگو نیست

با ذخیره سازی داده ها در فضای ابری، شرکت ها نیاز به پرداخت هزینه های اضافی دیگری ندارند و می توانند فضای مورد نیاز خود را بنا به استفاده و نیازشان، تامین کنند.  در این روش از ذخیره سازی، به منظور ذخیره سازی و دستیابی به داده ها، همانند روش سنتی نیاز نیست تا یک کارمند به شیوه سنتی در محل ذخیره داده ها حضور داشته باشد تا عمل ذخیره و برداشت اطلاعات انجام شود. همچنین نیاز به قرار داد های طولانی مدت نیز در این روش از بین می رود. این روش ذخیره سازی داده خالی از اشکال نیست و ایراد هایی نیز دارد.

یکی از بزرگترین ایرادهای این روش این است که  امکان دارد زیرساخت ها بطور مشترک بین  چند کاربر تقسیم شود. علی رغم تمام مزایای روش ذخیره سازی ابری،  معایبی همچون رخنه در زیرساخت‌ها  و افشا سازی اطلاعات، قطع سرویس دهی و یا خراب شدن اطلاعات و عدم دسترسی به آنها وجود دارد. علاوه بر این،  برخی از نیاز های کاربران بگونه‌ای است که امکان بهره بردن از این ساختار و معماری ذخیر ه سازی، برای آنها وجود ندارد.

برای تهیه هاست وردپرس ، هاست Nodejs و هاست دانلود و هاست پربازدید می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان ماهان سرور استفاده کنید.

زمان استفاده از کولوکیشن فرا رسیده است

چه می شد اگر زیر ساخت‌ها و سخت افزار‌های شبکه بگونه‌ای طراحی می‌شد که پاسخگوی نیاز آنی افراد بود؟ اینگونه شرکت‌ها دیگر نیازی نداشتند تا بین کنترل داده‌ها و سرعت دسترسی به آنها، یکی را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا