آموزش سئو

معرفی روشهای ساختن بک لینک

پس از گذشت سال ها، استراتژی های لینک بیلدینگ تکامل یافته و به بلوغ رسیده اند. حال دیگر دوره مزرعه لینک و تبادل لینک به سر رسیده است. امروزه دیگر روشهای ساختن بک لینک بر پایه محتوا می باشند و کمتر درباره تکنیکهای اسپم برای فریب موتورهای جستجو می شنویم. برای اینکه در سئو وب سایت خود به نتایج عالی برسید باید بسیاری از راهها و روشهای ساختن بک لینک را امتحان کنید. زیرا بک لینک ها همچنان یکی از مولفه های تاثیر گذار در سئو سایت هستند. با مطالعه این مقاله از مجله اینترنتی ماهان سرور با راههای متنوع لینک بیلدینگ آشنا خواهید شد. اما پیش از معرفی روشهای ساختن بک لینک باید به این سوال پاسخ داد که چرا لینک بیلدینگ سخت است؟

برای پاسخ به این پرسش و آشنایی با روشهای ساختن بک لینک همچنان با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، هاست دانلود و هاست پربازدید همراه باشید.

چرا لینک بیلدینگ سخت است؟

شاید تا ده سال پیش ساختن بک لینک کار آسانی بود. با پرداخت کمترین هزینه از یک مزرعه لینک، بک لینک دریافت می کردید. یا اینکه چند وب سایت مختلف را برای لینک دادن به یکدیگر راه اندازی می کردید. تنها با کمی هزینه و وقت گذاشتن می توانستید به سرعت رتبه های بالا در موتورهای جستجو را به دست آورید. اما دقیقا مشکل همین جا بود که ساختن بک لینک کاری بسیار آسان بود و به همین دلیل رقابت بر سر استفاده از ابزار مناسب و دانش فنی شکل نمی گرفت و آسان بودن ساختن بک لینک هیچ وجه تمایزی بین وب سایتهای مفید و غیر مفید ایجاد نمی کرد.

امروزه دیگر روشهای قدیمی لینک بیلدینگ جواب نمی دهند. حال محتوای با کیفیت و روشهای لینک بیلدینگ مبتنی بر آن تعیین کننده موفقیت شما در بدست آوردن بک لینک بیشتر هستند. همچنان با مجله اینترنتی ماهان سرور همراه باشید تا انواع روشهای ساختن بک لینک را به شما معرفی کنیم. اما پیش از آن ذکر این نکته ضروری است که در اینجا فقط لیستی از این روشها آورده شده اند که همراه آنها توضیحات کوتاهی ارائه شده است. هر کدام از این روشها که نیاز به توضیح بیشتری داشته باشند در مقالات جداگانه ای در دسته بندی سئو مجله اینترنتی ماهان سرور بررسی خواهند شد.

معرفی انواع روشهای ساختن بک لینک

لینک سازی داخلی

اولین گام در رابطه با ساختن بک لینک، اجرای یک برنامه قوی برای لینک سازی داخلی است. اگر شما در کنار تولید محتوای خوب و مفید برای کاربران خود و استفاده از تکنیکهای لینک بیلدینگ، لینک سازی داخلی را با قدرت انجام دهید، بسیار موفق تر خواهید شد. زیرا لینک سازی ئداخلی قوی علاوه بر اینکه مقدمه ای برای لینک سازی خارجی موفق است، در صورتی که درست و به جا از آن استفاده شود، باعث ماندگاری بیشتر کاربران در وب سایت می شود که همین امر تاثیر بسیار خوبی بر سئو سایت می گذارد.

لینک های edu و gov و org

دامنه های edu و gov دارای اتوریتی بالایی هستند و به همین دلیل هم گرفتن بک لینک از وب سایتهایی با پسوند دامنه edu و gov می تواند به اتوریتی وب سایت شما نیز کمک کند. البته لازم به ذکر است که ساختن بک لینک در وب سایتهای edu و gov کار بسیار سخت و زمان بری است. گرفتن بک لینک از وب سایتهایی که پسوند دامنه آنها org است نیز اهمیتی مشابه سایتهای edu و gov دارد، با این تفاوت که ساختن بک لینک در آنها کمی آسان تر است.

لینک سازی در پروفایل و پستهای شبکه های اجتماعی

به عنوان مثال شما از پروفایل شبکه اجتماعی گوگل پلاس خود می توانید یک بک لینک مفید دریافت کنید. همچنین دیگر شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام و ….

نکته جالب درباره اینستاگرام این است که هنگامی که تعداد فالورهای شما از ۱۰ هزار نفر بگذرد، علاوه بر لینکی که در قسمت bio پروفایل خود قرار می دادید می توانید در استوری ها نیز لینک قرار دهید. این ویژگی علاوه بر اینکه باعث ساختن بک لینک برای شما می شود، می تواند باعث هدایت بسیاری از کاربران به وب سایت شما شود و بازدید شما را بالا ببرد.

همچنین می توانید از طریق فعالیت ویدیو مارکتینگ در وب سایتهای اشتراک ویدیو، برای خود بک لینکهای خوبی بسازید.

ساختن بک لینک در فوروم ها و دایرکتوری ها و وب سایتهای پرسش و پاسخ

در لینک سازی به این روش بهترین کار این است که وب سایتهایی که در آنها بک لینک درست می کنید، بیشترین ارتباط موضوعی را با وب سایت شما داشته باشند. همچنین مشارکت در ارائه پاسخ به سوالات دیگر کاربران فرصت خوبی برای بک لینک سازی به شما می دهد.

ممنون از اینکه همراه مجله اینترنتی ماهان سرور بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا