آموزش سئو

معرفی وب سایت به گوگل سرچ کنسول

اولین کاری که معمولا باید پس از راه اندازی وب سایت انجام دهید، معرفی وب سایت به گوگل سرچ کنسول است. در این آموزش کوتاه از مجله اینترنتی ماهان سرور به صورت گام به گام و تصویری، مراحل معرفی وب سایت به گوگل سرچ کنسول را به شما آموزش می دهیم. پس همچنان با مجله اینترنتی ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، هاست دانلود و هاست پربازدید همراه باشید.

گام اول در معرفی وب سایت به گوگل سرچ کنسول

از انجایی که گوگل سرچ کنسول یکی از سرویس های شرکت گوگل است، برای استفاده از آن باید حتما یک اکانت گوگل داشته باشید. در واقع یک آدرس پست الکترونیکی Gmail . از آنجایی که اکثر کاربران اینترنتی یک اکانت گوگل دارند، نیازی به توضیح درباره آن نیست و ما فرض را بر این می گیریم که شما یک اکانت گوگل دارید.

حال باید به این آدرس بروید. در صورتی که اکانت گوگل شما بر روی مرورگر وب به صورت همزمان فعال باشد، و همچنین اولین  وب سایتی باشد که می خواهید به گوگل سرچ کنسول معرفی کنید، تصویری مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. باید در قسمت Site URL آدرس وب سایت خود را همراه با http یا https وارد کنید. نیازی به ورود www نیست. پس از آن روی دکمه ADD PROPERTY کلیک کنید.

add a website to google search console 1

 

گام دوم: انتخاب یکی از روشهای معرفی وب سایت به گوگل سرچ کنسول

روش پیشنهادی گوگل به وب مسترها این است که فایل html گوگل را دانلود کرده و در پوشه وب سایت خود در هاست بارگزاری کنند. پس از آن در کادری که در تصویر زیر می بینید بر روی گزینه VERIFY کلیک کنند. در نظر داشته باشید که پس از اضافه کردن وب سایت به گوگل سرچ کنسول نباید این فایل را از هاست خود حذف کنید.

add a website to google search console 2

در روش دوم باید به فایل HTML صفحه اصلی وب سایت خود دسترسی پیدا کرده و آن را کمی ویرایش کنید. در واقع باید Meta Tag گوگل را که در تصویری مانند تصویر زیر می بینید بین تگ باز و بسته head قرار دهید.

add a website to google search console 3

این هم از روش اضافه کردن وب سایت به گوگل سرچ کنسول. از این پس هر گاه به پنل گوگل سرچ کنسول بروید، می توانید گزارش های مربوط به وب سایت خود را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا