آموزش سئو

معرفی ۲ ابزار برای سنجش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی

دامین اتوریتی پارامتری ست غیر رسمی که نه از سوی گوگل بلکه از سوی یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های جهان در زمینه‌ی سئو، یعنی moz، ارائه گردیده است. این پارامتر از ۰ تا ۱۰۰ اندازه‌گیری می‌شود و هر چه عدد بالاتر باشد اعتبار دامنه بالاتر بوده و شانس آن برای قرار گرفتن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل بیش‌تر است. البته خود سئوکارها و وب‌مسترها از محدودیت‌های دامین‌اتوریتی مطلع هستند اما بر این نکته نیز نیک واقف اند که با استفاده از این پارامتر می‌توانند دریابند که تلاش‌های‌شان در راستای سئو تأثیری مثبت داشته یا نه. افزون بر این، زمانی که یک وب‌سایت بخواهد به دنبال وب‌سایتی دیگر برای گرفتن بک لینک باشد نیز می‌تواند با توجه به دامین اتوریتی وب‌سایت‌ها یک وب‌سایت با دامین‌اتوریتی بهتر را برای گرفتن بک لینک انتخاب کند.

امروز در ماهان سرور می‌خواهیم به معرفی ۲ ابزار برای سنجش دامین اتوریتی بپردازیم. با استفاده از هر یک از این ابزارها می‌توانید از دامین اتوریتی وب‌سایت‌تان مطلع شوید. با ماهان سرور، ارائه‌دهنده‌ی انواع هاست و سرور، همراه باشید.

ابزارهای سنجش دامین اتوریتی

۱- MozBar:

MozBar نخستین ابزاری ست که در این نوشتار برای سنجش دامین اتوریتی معرفی می‌کنیم. این ابزار، چون از سوی خود سایت Moz معرفی شده، می‌تواند به نسبت سایرین متقاعدکننده‌تر باشد. MozBar یک افزونه‌ برای مرورگرها است که علاوه بر دامین‌اتوریتی وب‌سایت، پیج اتوریتی آن صفحه از وب‌سایت را نیز نمایش می‌دهد. همان‌طور که از نام پیج اتوریتی برمی‌آید، این عدد صرفاً به اعتبار آن صفحه با URL مشخص اختصاص دارد. گفته می‌شود مجموع پیج اتوریتی‌های یک وب‌سایت در دامین اتوریتی دامنه‌ی آن وب‌سایت نقش دارد.

دامین اتوریتی

جالب آن که این ابزار در صفحه‌ی جستجوی گوگل نیز در دسترس است و امکان دیدن اینکه پیج اتوریتی تا چه اندازه می‌تواند موجب شود که صفحه‌ی مورد نظر در صدر نتایج جستجو قرار گیرد را فراهم می‌سازد.

به خاطر داشته باشید که هم دامین اتوریتی و هم پیج اتوریتی ثابت نیستند و هر زمان می‌توانند در جایگاهی خاص باشند. همین امر خود می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت در نظر گرفته شود. می‌توان هر مدت یک بار به سنجش دامین‌اتوریتی و یا پیچ اتوریتی پرداخت و آن‌ها را با سایت‌های مشابه قیاس کرد و دریافت که در مدت مورد نظر وب‌سایت پیشرفت داشته یا پسرفت. اینجاست که ابزاری دیگر از Moz، با نام Open Site Explorer، ارزش‌اش را نشان می‌دهد. با استفاده از این ابزار اختصاصی Moz می‌توان دریافت که هر یک از بخش‌های یک وب‌سایت در چه سطحی فعالیت می‌کنند، پایین یا بالا؟

۲- Ahrefs:

Ahrefs نیز می‌تواند برای ارزیابی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی مفید باشد. در این زمینه بایستی از دو معیار دامین ریتنیگ و URL ریتینگ ارائه شده از سوی Ahrefs ، که می‌توان تا حدودی آن‌ها را معادل دامین اتوریتی و پیج اتوریتی دانست، استفاده برد. به هنگام استفاده از Ahrefs برای سنجش این دو با صفحه‌ای مانند صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید:

دامین اتوریتی

سخن آخر

امروزه بسیاری از سئوکارها و وب‌مسترها روی خوشی به سنجش دامین اتوریتی نشان می‌دهند و از آن برای پیشرفت و پسرفت اعتبار دامنه و هر یک از URLهای وب‌سایت‌ استفاده می‌کنند. اگر شما در زمره‌ی کسانی قرار دارید که تاکنون از این پارامتر استفاده نکرده‌اند وقت آن است که شما نیز به سنجش دامنه‌ی وب‌سایت‌تان به وسیله‌ی این پارامتر برآیید و در این راه از ۲ ابزار معرفی‌شده در این نوشتار یاری بگیرید.

به یاد داشته باشید که دامین اتوریتی را می‌توان بهبود بخشید، بنابراین بایستی همواره درصدد بهبود بخشیدن به دامین اتوریتی وب‌سایت خود باشید. این‌که چگونه این کار صورت می‌گیرد موردی است که به زودی در مجله اینترنتی ماهان سرور به آن خواهیم پرداخت و روش‌هایی را برای بهبود دامین اتوریتی معرفی خواهیم کرد.

منبع مورد استفاده:

searchenginewatch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا