آموزش سئو

معرفی ۳ روش برای یافتن کلمات کلیدی طولانی

الگوریتم‌های جدید گوگل، خصوصاً الگوریتم رنک برین، موجب شده‌اند که اکثر سئوکارها و وب‌مسترها به جای محتوای کلمه کلیدی- محور به دنبال محتوای راه‌ حل- محور باشند. سال‌ها بود که استفاده از کلمات کلیدی کوتاه تا متوسط پیشنهاد می‌شد، اما، همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در همین راستا،  مدتی ست بر روی استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا همان کلمات کلیدی دم‌دراز [= LongTail Keywords] تأکید می‌شود.

پیچیده شدن الگوریتم‌های جدید گوگل موجب شده‌اند که موتور جستجوی گوگل فهم بیش‌تری از آن/او/آن‌ها و موارد این قبیل داشته باشد و لذا از آن اهمیتی که به ردیف و متناسب بودن کلمات کلیدی داده می‌شد کاسته شود.

البته این به معنای آن نیست که دیگر نباید به دنبال کلمات کلیدی بود، بل به معنای آن است که بایستی یک تغییر استراتژی در باب کلمات کلیدی داشت. این تغییر استراتژی بایستی در راستای افزایش تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی باشد. در این راستا بایستی روی نیت جستجوگر تمرکز کنید. از خود بپرسید که جستجوگر دقیقاً به دنبالِ چیست و محتوای شما چگونه می‌تواند او را به هدف برساند؟

در همین راستا، در این نوشتار می‌خواهم به معرفی ۳ روش یا ابزار برای یافتن کلمات کلیدی طولانی بپردازم تا به‌واسطه‌ی آن‌ها بتوانید بهترین کلمات کلیدی طولانی ممکن را انتخاب کنید. با ماهان سرور، ارائه‌دهنده‌ی انواع هاست و سرور، همراه باشید.

روش‌های یافتن کلمات کلیدی طولانی

۱- استفاده از Google’s Keword Planner:

ممکن است که Keyword Planner به نسبت Keword Tool  سابق کمتر قادر به ارائه‌ی برخی اطلاعات خاص باشد، اما می‌توان بر روی آن برای یافتن کلمات کلیدی طولانی حساب کرد. با استفاده از این ابزار و خصوصاً تب “Keyword Ideas”  می‌توانید به تعداد بسیاری از کلمات کلیدی کاربردی در زمینه‌ی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

کلمات کلیدی طولانی

۲- استفاده از پیشنهادهای موتور جستجوی گوگل:

پیشنهادهای خود موتور جستجوی گوگل را دست‌کم نگیرید. البته که نباید آن‌ها را به مثابه‌ی ستون اصلی کلمات کلیدی طولانی در نظر بگیرید اما بدون شک در پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی مناسب بسیار مفید و مؤثر هستند. این کلمات هم هنگام جستجوی عبارت نمایش داده می‌شوند:

کلمات کلیدی طولانی

و هم پس از جستجوی عبارت در پایین صفحه قابل مشاهده می‌باشند.

کلمات کلیدی طولانی

۳- بهره بردن از BuzzSumo:

BuzzSumo نیز ابزاری عالی برای یافتن کلمات کلیدی طولانی است. این ابزار به طرزی جالب کلمات کلیدی طولانی مناسب را در قالب پاسخ به پرسش‌های «چگونه؟»، «چرا؟»، «چه کسی؟» و … می‌دهد. این ابزار همچنین نشان می‌دهد که چه نوع محتواهایی در ارتباط با موضوع مورد نظر شما بیش‌ترین اشتراک‌گذاری را در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند.

کلمات کلیدی طولانی

سخن آخر

البته که ابزارهای بالا هر یک می‌توانند در پیشبرد استراتژی‌های شما مفید باشند اما نمی‌توان و نباید تماماً بر روی کار با آن‌ها تمرکز کرد. امیدواریم که این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا