سئو و بهینه سازی سایت

چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

اگرچه Attribute نوفالو در سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرد اما باز هم برخی از افراد در صنعت سئو نمی‌توانند آن را به خوبی درک کنند. Nathan Johns از گوگل اخیرا بیان کرد که نوفالو از آن زمانی که آغاز به کار کرد و اجرا شد، تغییر چندانی نداشته است. به همین خاطر در این مقاله از مجله اینترنتی ماهان سرور قصد داریم ببینیم Attribute نوفالو دقیقا به چه معناست و ارزش این لینک نوفالو برای فرایند سئو چیست؟ با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی همراه باشید.

 تاریخچه لینک نوفالو

اجازه دهید کمی در مورد تاریخچه لینک نوفالو با هم صحبت کنیم.  در اوایل سال ۲۰۰۰، هر فردی که کار سئو را انجام می‌داد، به خوبی می‌دانست که لینک‌ها بخشی از الگوریتم‌های گوگل هستند. به همین خاطر برای کسب رتبه بهتر، از لینک‌ها سوء استفاده می‌کردند. آن‌ها بیشتر به کمیت فکر می‌کردند. افراد لینک ها را به هر روش ممکنی همچون  کامنت های وبلاگ ایجاد می‌کردند. با افزایش اسپم کامنت‌ها، گوگل تصمیم گرفت راه حلی برای این مشکل پیدا کند.  نتیجه این تلاش بروز Attribute نوفالو یا <rel=”nofollow”> بود. ایده استفاده از این ویژگی این بود که شما می‌توانید از آن برای نشان دادن برخی از موارد به گوگل استفاده کنید و از او بخواهید این لینک‌ها را زمانی که  لینک‌های داخلی سایتتان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد به حساب نیاورد.

لینک نوفالو در اصل به گونه ای توسعه یافته بود که می‌شد از آن برای هر موقعیتی که کاربر می‌تواند لینک ها را اضافه کند استفاده کرد. سپس گوگل از وبمسترها خواست از این لینک ها برای لینک های پولی استفاده کنند. به تدریج شرکت گوگل شروع به جریمه کردن افرادی کرد که بیش از حد از لینک‌ها استفاده می‌کردند و آن‌ها را به شیوه غیر طبیعی به دست می‌آورند.  چیزی که این افراد نادیده می‌گرفتند این بود که لینک‌ها بنیان و اساس لینک بیلدینگ در دنیای وب هستند و باید به درستی به کار روند.  قبل از موتورهای جستجو افراد دریافته بودند که می توان به کمک دنبال کردن لینک ها به سایت های جدیدی دست پیدا کرد. این روزها بهترین و مهم ترین مکان برای یافتن سایت ها استفاده از موتورهای جستجویی همچون گوگل است. هر چند این موضوع توسط رسانه ها و اپلیکیشن های اجتماعی در حال تغییر است.  در این شرایط، گوگل تصمیم گرفت قوانین خود را برای اصلاح و به کارگیری لینک ها  مورد استفاده قرار دهد.  بیشتر افرادی که در فرآیند سئو فعالیت می‌کنند معتقدند این تعامل باید طبیعی باشد. سایت هایی که تجربه با کیفیتی فراهم می‌کنند می توانند از قدرت لینک ها به نفع خود استفاده کنند. اگر سایت شما چنین تجربیاتی نداشته باشد، ممکن است با مشکلات دیگری نیز روبرو شوید. لینک های نوفالو  ارزشی دارند:

لینک های نوفالو نمی‌توانند بر روی پیج رنک و افزایش آن نقشی داشته باشند. به همین خاطر استفاده از چنین لینک‌هایی بدین معنی است که  لینک های شما پیج رنک را به صفحات دیگر عبور نمی دهند.

از سوی دیگر این موضوع بدین معنی است که گوگل نمی‌تواند شما را برای لینک دهی به سایتی که به عنوان سایت بی‌کیفیت شناخته شده است جریمه کند. همچنین نمی توانند شما را به خاطر لینک دادن زیاد جریمه کنند. از سوی دیگر این موضوع می‌تواند بدین معنی باشد که لینک‌های سایت شما ارزشی برای سایت های دیگر نخواهند داشت و احتمال قرار دادن شما در اعلانات محصولات جدید یا  توسعه های هیجان انگیز بسیار کمتر است، مگر اینکه پایه کاربران زیادی داشته باشید. بیشتر سایت های بزرگ بر روی لینک های خروجی خود از صفت نوفالو استفاده می‌کنند. این موضوع بدین معنی است که لینک های موجود در سایت‌های آن ها هیچ ارزش پیج رنکی نخواهند داشت. با اینحال لینک هایی که از این سایت ها کسب می شود از ارزش بالایی برخوردار است زیرا کیفیت و اندازه کاربران آن ها بسیار بالاست. هرگز فراموش نکنید که حتی لینک های نوفالو نیز برای سئو ارزشمندند، زیرا می توانند به بازدیدکنندگان احتمالی فرصتی را برای بازدید از سایت شما فراهم آورند و هوشیاری را توسعه دهند. حتی یک منشن بر روی سایت بدون لینک نیز می‌تواند برای افزایش آگاهی از برند مفید باشد. به نظر می رسد همه این مطالب برای افراد سردرگم کننده باشد.  بله همین گونه است.  قوانین سفت و سریعی برای اعمال کردن بر روی لینک های سایت وجود ندارد. با این حال  می‌توان از برخی از قوانین و دستورالعمل های موجود به هنگام استفاده از لینک های نوفالو بهره برد.

همیشه از صفت نوفالو در شرایط زیر استفاده کنید

 لینک هایی که در کامنت ها و انجمن ها وجود دارد

هر چیزی که در آن محتوای تولید شده توسط کاربر وجود دارد می‌تواند منبع اسپم نیز باشد. حتی اگر این محتواها با دقت بررسی شده باشند باز هم ممکن است برخی از موارد از دست صاحبان سایت‌ها در رفته باشد. در چنین شرایطی احتمال جریمه دستی وجود دارد. اما اگر از لینک نوفالو استفاده نکنید مبارزه با اسپم در سایت برایتان دشوارتر و پرهزینه تر خواهد بود.

تبلیغات و لینک های اسپانسری

هر لینکی که برای تبلیغات به کار می‌رود یا بخشی از تبلیغات اسپانسری است باید به صورت لینک نوفالو باشد. این موضوع به معنای محتوای اسپانسری و متن و تصویر تبلیغاتی است.

لینک در نشریه ها و مطبوعات خبری

این سایت‌ها بیشتر از هر سایت دیگری توسط برخی از کاربران مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر این سایت‌ها به طور پیش فرض از لینک های نوفالو بهره می برند.

 لینک های پولی

اگر برای دریافت لینک هزینه پرداخت کرده‌اید بهتر است آن ها را از نوع نوفالو انتخاب کنید.

در شرایط زیر می توانید از لینک های فالو استفاده کنید

 بخش نویسنده برای پست مهمان

این موضوع تنها زمانی معتبر است که نویسنده مهمان شما کسی است که به طور مرتب در سایت مطلب می‌گذارد و سایت معتبر و قابل اعتمادی دارد.  حتی در این شرایط هم تنها می توانید به نویسنده خود اجازه دهید یک لینک واحد به سایت خود قرار دهد و تنها از anchor text که در آن نام خودش یا نام شرکتش باشد استفاده کند. دلیل انجام چنین کاری این است که بیشتر نویسندگان مشهور ترجیح می‌دهند بر روی سایت‌هایی مطلب ارسال کنند که به سایت شرکتشان بک لینک می‌دهند و این مبادله خوبی است.

 لینک به مصاحبه ها

اگر با یک فرد مشهور مصاحبه کرده اید یا با یک فرد متخصص صحبتی داشته‌اید بهتر است به سایت شخصی او لینک بدهید. در این شرایط نیز تنها از انکرتکست حاوی نام خود فرد یا نام شرکتش استفاده کنید. اینکار به شما کمک می‌کند مصاحبه ها را با سایر افراد هم به اشتراک بگذارید و در آینده از آن‌ها نیز کمک بگیرید. اما مراقب باشید. اگر هر هفته با فردی مصاحبه می‌کنید و بیشتر با افرادی صحبت می‌کنید که سخنان آن‌ها زیاد شنیده نمی‌شود یا اگر با فردی مصاحبه می‌کنید که برای سوء استفاده از لینک‌های سایت خود مشهور است، بهتر است از به کار بردن لینکشان در سایت خودداری کنید یا از لینک نوفالو بهره ببرید.

این یک فهرست جامع نبود. Duane Forrester  گفته است که تنها لینک واقعی و درست برای استفاده دز سایت‌ها لینکی است که شما در کسب آن دخالتی نداشته باشید.  شما باید انواع مختلفی از لینک ها و آرایش های مرتبط با آن را بشناسید. مواردی که در این مقاله بیان کردیم می تواند راهنما و دستورالعمل خوبی برایتان باشد. اگر  مقاله ای می نویسید و سایتی که به آن لینک می‌دهید  نمی داند که به آن اشاره کرده‌اید، می‌توان از لینک های فالو در آن استفاده کرد.  شما می توانید به فرد یا سایتی اشاره کنید و این موضوع را از قبل به افراد اطلاع دهید.

نتیجه گیری

امیدوارم این مقاله توانسته باشد  درک روشن و واضحی از لینک نوفالو برای شما  ارائه کند. حالا شما می‌دانید چه زمانی می‌توانید از لینک های فالو و نوفالو استفاده کنید. تا جایی که می‌توانید بک لینک ها و پروفایل بک لینک های خود را طبیعی انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به سایتی لینک دهید و برای اینکار اجبار یا فشاری ندارید، می توانید این کار را به خوبی انجام دهید. اگر برای ارائه بک لینک هزینه دریافت کرده‌اید آن را نوفالو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا