دیجیتال مارکتینگ

۱۰ نکته برای افزایش بازدهی بازاریابی شبکه های اجتماعی

احتمالاً دیده‌اید که تأکید بسیاری بر بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌شود. دریافته شده که با استفاده‌ی صحیح از بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌توان بازدهی خوبی دریافت کرد، یعنی هم شهرت برند را افزایش داد، هم موجب افزایش ترافیک سایت شد و هم آن‌که فروش بیش‌تری داشت.

احتمالاً دیده‌اید که تأکید بسیاری بر بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌شود. دریافته شده که با استفاده‌ی صحیح از بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌توان بازدهی خوبی دریافت کرد، یعنی هم شهرت برند را افزایش داد، هم موجب افزایش ترافیک سایت شد و هم آن‌که فروش بیش‌تری داشت.

در این نوشتار می‌خواهم برخی نکات مفید برای تقویت بازاریابی شبکه های اجتماعی را به شما معرفی کنم. نکاتی که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان توقع بیش‌تری از بازاریابی شبکه های اجتماعی داشت. با ما در ماهان سرور همراه باشید.

نکاتی برای افزایش بازدهی بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱- از یک نام مشترک برای تمامی صفحات‌تان در شبکه های اجتماعی استفاده کنید:

نخستین نکته برای افزایش بازدهی بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که سعی کنید نام کاربری تمامی حساب‌های‌تان در انواع شبکه‌های اجتماعی یکسان باشد. به عنوان مثال اگر نام کاربری‌تان در توییتر «الف‌ب‌ج‌د» است سعی کنید همان نام را هم برای فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و … استفاده کنید. به این ترتیب، مخاطب شما در هر یک از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند صرفاً با جستجوی نام شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی به صفحه‌تان در آن‌جا دسترسی پیدا کند.

۲- با کاربران در تعامل باشید:

این نکته خیلی مهم است. اکثر کاربران از این که ببینند صفحه‌ای در هر یک از شبکه های اجتماعی با آن‌ها تعامل دارد خوش‌شان می‌آید و بیش‌تر مایل می‌شوند که پست‌ها را یک به یک دنبال کنند. سعی کنید تک‌تک کامنت‌ها را پاسخ دهید، آن هم با لحنی که نوعی صمیمیت میان شما و کاربران ایجاد کند.

۳- به بیوگرافی اهمیت دهید:

در هر یک از شبکه‌های اجتماعی امکان نوشتن یک بیوگرافی، یا یک «درباره» راجع به کسب و کار یا برند شما وجود دارد. سعی کنید از این قسمت به نحو احسن استفاده کنید. در قسمت بیوگرافی از خودتان تعریف نکنید، به خوبی‌های‌تان اشاره نکنید و خلاصه کاری نکنید که کاربر احساس کند به شعورش توهین شده. سعی کنید یک معرفی از خودتان و یا کاری که قرار است انجام دهید ارائه کنید. حتی می‌توانید به کاربر بگویید که در این صفحه مطالب در باب چه موضوع یا موضوعاتی درج می‌شوند و کاربر با فالو کردن صفحه‎‌ی شما چه چیزی عایدش می‌گردد؟

۴- مخاطبان را سرگرم کنید:

از خاطر نبرید که عموم کاربران شبکه‌های اجتماعی برای سرگرم شدن به این شبکه‌ها سر می‌زنند. لذا اگر می‌خواهید که کاربران شما را دنبال کنند و راضی باقی بمانند سعی کنید اکثر مطالب‌تان جذاب، جالب و سرگرم‌کننده باشند.

۵- از آلبوم‌های عکس در اینستاگرام استفاده کنید:

آمار نشان از آن دارند که آلبوم‌های عکس در اینستاگرام به نسبت عکس تکی از محبوبیت بیش‌تری برخوردار است. بنابراین می‌توانید به جای درج عکس تکی، از آلبوم‌های عکس استفاده کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۶- از یک تم منحصر به فرد برای تصاویر و ویدئوها استفاده کنید:

سعی کنید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی‌تان، تصاویر از یک تم منحصر به فرد برخوردار باشند. به این ترتیب کاربران رفته رفته با دیدن هر یک از تصاویر در هر جایی که باشد درمی‌یابند که تصویر مورد نظر مربوط به صفحه‌ی شماست. این کار، موجب کاهش احتمال سرقت محتواهای‌تان نیز خواهد شد.

۷- تصاویری از کارکنان شرکت در حال کار منتشر کنید:

از جمله مواردی که موجب کاهش فاصله‌ی شما با کاربران می‌شود و همواره هم مورد استقبال کاربران قرار گرفته، انتشار تصاویری از کارکنان شرکت در حین کار است. با دیدن چنین تصاویری توسط کاربران، اکثر آن‌ها ارتباط نزدیک‌تری با برند و یا کسب و کار شما برقرار می‌کنند.

۸- از محتوای دست اول استفاده کنید:

کپی‌کننده‌ی محتوای دیگران نباشید. سعی کنید محتواهای دست اول تولید کنید. کاربران می‌توانند بفهمند که محتواهای صفحه‌ی شما در هر یک از شبکه‌های اجتماعی کار خودتان است و نه رونوشتی از محتوای سایر صفحات.

۹- صرفاً تبلیغ نکنید:

در بالا گفتم که اکثر کاربران شبکه های اجتماعی برای سرگرم شدن وارد این شبکه‌ها می‌شوند. این به معنای آن است که اگر صرفاً به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازید نمی‌توانید آن‌ها را سرگرم کنید. حتماً سعی کنید در کنار پست‌های مربوط به تبلیغ از پست‌های آموزشی، سرگرم‌کننده و کلاً هر آن‌ چه گمان می‌کنید ممکن است برای کاربران جذاب باشد استفاده کنید.

۱۰- از مخاطبان بخواهید برای شما مطلب تهیه کنند:

یکی از روش‌ها برای افزایش بازدهی بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که از مخاطبان‌تان بخواهید برای شما مطلب تهیه کنند تا با نام خودشان در صفحه‌تان درج کنید. این کار موجب می‌شود که حالت صفحه‌تان در شبکه‌های اجتماعی از یک‌طرفه بودن به دوطرفه بودن تغییر پیدا کند. کاربران درمی‌یابند که می‌توانند در این صفحه به نسبت سایر صفحات فعال‌تر باشند و این خود انگیزه‌ای ست برای اکثر آنان جهت ماندن در صفحه‌ی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا