آموزش سئو

۴ دلیل برای استفاده از محتوای طولانی در وب‌سایت

چند سالی بود که بر روی محتوای کوتاه تأکید می‌شد. نظر بر این بود که محتوای کوتاه و خلاصه را همگان می‌خوانند، ولی کمتر مخاطبی از محتوای طولانی استقبال می‌کند. اما مدتی است که باری دیگر بر محتوای طولانی تأکید می‌شود. در این نوشتار می‌خواهم به ۴ دلیل کسانی که بر روی وجود محتوای طولانی در سایت تأکید می‌کنند بپردازم. این دلایل را بخوانید تا در صورت مجاب شدن، شما نیز در زمره‌ی کسانی درآیید که از محتوای طولانی در وب‌سایت‌شان استفاده می‌کنند.

دلایل استفاده از محتوای طولانی

۱- اعتبار وب‌سایت‌تان را بالا می‌برد:

استفاده از محتوای طولانی و کامل می‌تواند شخصیت وب‌سایت‌تان را به مخاطب نشان دهد. این که وب‌سایت شما تا به چه اندازه به مخاطب اهمیت می‌دهد موردی است که مخاطب‌تان با مطالعه‌ی مقاله‌ی طولانی و کاملی که در وب‌سایت‌تان درج کرده‌اید به خوبی و خیلی سریع آن را درمی‌یابد.

۲- بهبود رنک گوگل را در پی دارد:

بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان برای مطالعه‌ی محتوای طولانی زمان بیش‌تری را صرف می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید یکی از فاکتورهای بهبود رنک گوگل این است که بازدیدکنندگان زمان بیش‌تری را  برای صفحات وب‌سایت صرف کنند.

۳- بیش‌تر به اشتراک گذاشته می‌شود:

بر طبق huffingtonpost اگر چه محتواهای زیر ۱۰۰۰ کلمه ۱۶ برابر بیش‌تر اند، اما محتواهای ۳ هزار تا ۱۰ هزار کلمه‌ای بیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند. گویا کاربران این محتواها را کامل‌تر و مفیدتر تشخیص می‌دهند.

۴- زندگی تازه‌ای به محتواهای پیشین می‌بخشد:

ممکن است برخی از محتواهای پیشین وب‌سایت‌تان از جمله وبینارها و ویدئوها، نتوانسته باشند آن‌چنان که باید دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند. با استفاده از محتوای طولانی می‌توانید هر یک از آن‌ها را باری دیگر منتشر کنید و مورد توجه‌شان قرار دهید.

*****

اگر این چند دلیل توانسته‌اند، حتی تا حدی، شما را برای استفاده از مقاله‌ی طولانی مجاب کنند و به همین دلیل درصدد برآمده‌اید که از این پس از محتوای طولانی نیز در کنار محتواهای کوتاه و متوسط در وب‌سایت خود استفاده کنید، به نکات زیر برای تولید محتوای طولانی بهینه توجه کنید.

محتوای طولانی

۲ نکته مفید برای تولید محتوای طولانی

۱- تحقیق کنید:

صرفاً به این دلیل که شما اطلاعات بسیاری از قایق‌های قرن هجدهم دارید نمی‌توانید به تولید محتوای طولانی در باب آن بپردازید. بایستی بدانید که مخاطبان شما به کدامین موضوعات علاقه دارند و در واقع کدامین موضوعات اند که حتی اگر ۷ هزار کلمه درباره‌شان بنویسید باز هم ممکن است کم باشد. برای این کار، بایستی برای یافتن کلمات کلیدی پرسرچ تحقیق کنید و پس از یافتن آن‌ها ببینید که چه مقالاتی در موردشان در سطح اینترنت وجود دارد. اگر دیدید که مقاله‌ای جامع و به‌دردبخور درباب‌شان نیست، بایستی دست‌به‌کار شوید و مقاله‌ای طولانی و جامع در ارتباط با آن‌ها ارائه دهید.

۲- روی موضوع تمرکز داشته باشید:

فرض کنید یک کلمه کلیدی پر سرچ را یافته‌اید و می‌خواهید یک محتوای طولانی در باب آن کلمه کلیدی ارائه دهید. بایستی در نظر داشته باشید که صرف طولانی بودن محتوا نیست که موجب جلب رضایت کاربر می‌شود، بلکه به‌دردبخور بودن اطلاعاتی که در مقاله وجود دارد است که می‌تواند موجب شود کاربر زمان زیادی بگذارد و مقاله را تا به انتها مطالعه کند.

نباید صرفاً کش بدهید که محتوا مثلاً به ۶ هزار کلمه برسد، بلکه بایستی با استفاده از منابع معتبر اطلاعاتی مفید به کاربر در باب کلمه کلیدی مورد نظرش بدهید.  

 

منبع مورد استفاده:

entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا