آموزش سئو

Keyword Stuffing چیست؟

تا چند سال پیش بسیاری از متخصصان سئو برای جلب توجه موتورهای جستجو به یک صفحه خاص و ارتباط دادن آن صفحه به کلمه کلیدی مورد نظرشان، آن صفحه را پر از کلمه کلیدی هدف می‌کردند و به اصطلاح چگالی کلمه کلیدی را به روش‌های گوناگون بالا می‌بردند.

Keyword Stuffing موضوعی است که امروز می‌خواهیم در مجله اینترنتی ماهان سرور به آن بپردازیم. هنگامی که سعی در بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو دارید، استفاده از راه‌های میانبر بسیار وسوسه کننده است. شاید بخواهید تکنیک‌هایی را امتحان کنید که سرعت پیشرفت شما و رتبه بندی وب سایت‌تان را افزایش دهید. اما بدانید که ترفندهای سئو کلاه سیاه مانند استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی که از این پس آن را Keyword Stuffing می‌نامیم، نه تنها به شما کمک نمی‌کنند، بلکه به سئو سایت شما آسیب می‌رسانند. پس همچنان با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی همراه شوید تا درباره این تکنیک سئو کلاه سیاه بیشتر بدانید.

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی Keyword Stuffing ؟

تا چند سال پیش بسیاری از متخصصان سئو برای جلب توجه موتورهای جستجو به یک صفحه خاص و ارتباط دادن آن صفحه به کلمه کلیدی مورد نظرشان، آن صفحه را پر از کلمه کلیدی هدف می‌کردند و به اصطلاح چگالی کلمه کلیدی را به روش‌های گوناگون بالا می‌بردند.

چگالی کلمه کلیدی از تقسیم تعداد کل کلمات به کار رفته در متن نوشته بر کلیدواژه کانونی بدست می‌آید. برای درصد استاندارد چگالی کلمه کلیدی هیچ معیار دقیق و مشخصی در دست نیست. برای این منظور می‌توان به راهنمایی افزونه Yoast اشاره کرد که میزان آن را بین ۰/۵ تا ۲/۵ در صد می‌داند. البته بنا بر نظر بسیاری از متخصصان سئو چگالی ۲ درصد بسیار مناسب است.

با وجود تمام این راهنمایی‌ها باز هم برخی از سئو کارها از تکنیک‌هایی غیر عادی برای بالا بردن چگالی کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان به نوشتن تن هم‌رنگ پس زمینه اشاره کرد. در این حالت متن از نظر خوانندگان پنهان می‌ماند اما موتور جستجو آن را می‌خواند.

تکنیک‌های دیگر عبارتند از تکرار متن در کد صفحه، متا تگ‌ها، alt تصاویر و تگ نظرات. کلیه این روش‌ها و تکنیک‌ها را Keyword Stuffing می‌نامند. اما باید بدانید که Keyword Stuffing نه تنها به رتبه بندی وب سایت در موتور‌های جستجو کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

چرا Keyword Stuffing برای سئو وب سایت شما بد است؟

پس از مطالعه موارد بالا، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بر چه اساسی ادعا می‌شود که Keyword Stuffing برای سئو سایت بد است. برای یافتن پاسخ این پرسش همچنان با مجله اینترنتی ماهان سرور همراه باشید.

شما به عنوان مدیر یک وب سایت باید همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که محتوای وب سایت باید با هدف آموزش، اطلاع رسانی، معرفی خدمات و ارتباط با خوانندگان باشد. هنگامی که صفحات خود را پر از تکرار بی جای کلمات کلیدی می‌کنید، از اهداف ذکر شده دور می‌شوید و به جای نوشتن برای خوانندگان واقعی برای موتورهای جستجو مطلب می‌نویسید. در چنین حالتی یک تجربه کاربری بد را برای مخاطبین و بازدیدکنندگان وب سایت خود ایجاد می‌کنید. نتیجه چنین تجربه کاربری بدی خروج سریع بازدیدکنندگان از وب سایت و از دست دادن مشتریان بالقوه است.

از طرفی موتورهای جستجو مانند گوگل با ارائه بروزرسانی‌های مختلف و الگوریتم‌های جدید، روز به روز هوشمندتر شده و یکی از مواردی که نسبت به آن حساس هستند، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است. پس در صورتی که در این مورد توجه الگوریتم‌های گوگل به وب سایت شما جلب شود، می‌تواند موجب جریمه یا اصطلاحا پنالتی گوگل شود.

نحوه صحیح استفاده از کلمات کلیدی

برای کمک به رتبه بندی وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص، بهتر است که تمرکز خود را روی بهینه سازی کلیدواژه کانونی بگذارید. کلمه کلیدی هدف یا همان کلید واژه کانونی را در همه مکان‌های مناسب استفاده کنید و مطابق با دستورالعمل‌های کیفیت گوگل تمرکز خود را بر ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات کاربردی بگذارید.

هر صفحه یک کلیدواژه کانونی منحصر به فرد

برای شروع کار می‌توانید از کلمات کلیدی که میزان رقابت کمتری دارند و به اصطلاح می‌توان در آنها سریع‌تر رشد کرد استفاده کنید. روش کار نیز به این شکل است که به هر صفحه یک کلیدواژه کانونی منحصر به فرد نسبت بدهید. بدین معنی که این کلمه، کلید واژه کانونی هیچ صفحه دیگری نشود. این کار باعث می‌شود که صفحات وب سایت شما بر سر یک کلمه کلیدی خاص با یکدیگر رقابت نکنند و هر کدام یک پیام واضح و منحصر به فرد را به موتورهای جستجو ارسال کنند.

نوشته شما بیش از ۳۰۰ کلمه باشد

از نظر گوگل نمی‌شودیک مطلب مفید و کاربردی را زیر ۳۰۰ کلمه توضیح داد. پس برای اینکه صفحه شما در رتبه بندی‌های گوگل شانسی داشته باشد، متن خود را بیش از ۳۰۰ کلمه بنویسید.

چگالی کلمه کلیدی را حدود ۲ درصد نگه دارید

در نوشته‌های خود همواره سیر طبیعی را برای به کار بردن کلیدواژه کانونی به کار ببرید. با توجه به این نکته در صورتی که چگالی کلمه کلیدی شما حدود ۲ درصد باشد، می‌توان گفت که عملکرد مناسبی داشته‌اید.

از کلمات کلیدی ثانویه، مترادف‌ها و تغییر در کلمه کلیدی استفاده کنید

فرض کنید که کلید واژه کانونی صفحه شما “سئو” است، در این صورت بهتر است از معادل انگلیسی آن نیز در متن استفاده کنید. از مترادف‌های آن مانند “بهینه سازی سایت” و “بهینه سازی وب سایت” استفاده کنید. این کار موضوع صفحه را بیشتر توضیح می‌دهد و به رتبه بندی آن صفحه در موتورهای جستجو بسیار کمک می‌کند.

کلیدواژه کانونی را در قسمت‌های درست صفحه قرار دهید

اینکه کلیدواژه کانونی را فقط در متن اصلی و با چگالی مناسب قرار دهید تمام کار نیست. باید کلید واژه کانونی را در مکان‌های مناسبی از صفحه نیز قرار دهید. این مکان‌ها عبارتند از:

  • عنوان صفحه
  • حداقل یک زیر عنوان (تگ H2)
  • توضیحات متا
  • حداقل در متن جایگزین یکی از تصاویر (alt)
  • پاراگراف اول
  • پاراگراف نتیجه گیری

بر خلاف Keyword Stuffing ، بهینه سازی نوشته سیگنال‌های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کند.

بهبود استراتژی کلمه کلیدی مساوی است با بهبود رتبه بندی

تا اینجای کار امیدواریم که این مطلب درباره Keyword Stuffing برای شما مفید بوده باشد. در پایان می‌خواهیم چند نکته کوچک را به شما همراهان گرامی یادآور شویم. اول اینکه از هیچ فرصتی برای بهینه سازی صفحات و نوشته‌های سایت خود نگذرید. دوم اینکه اگر وب سایتی دارید که صفحات و نوشته‌های آن دچار مشکلاتی از نظر سئو داخلی هستند، نگران نباشید، با پیگیری مطالب بخش سئو و بهینه سازی مجله اینترنتی ماهان سرور می‌توانید نکات فراوانی را برای بهبود وب سایت خود یاد بگیرید. همچنین با مطالعه آموزش‌های گام به گامی که در آکادمی ماهان سرور ارائه می‌شوند، می‌توانید مهارت‌های مختلفی را در زمینه‌هایی نظیر طراحی سایت، برنامه نویسی، سئو و دیجیتال مارکتینگ از سطح مقدماتی تا پیشرفته یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا