هاست و میزبانی وب

آموزش بلاک کردن IP در هاست سی پنل

آموزش بلاک کردن IP در هاست در برخی از مواقع بسیار کاربردی خواهد بود. بطور مثال اگه فردی قصد هک سایت شما را داشته باشد با بلاک کردن آی پی او می توانید از اقدامات مخربانه اش جلوگیری کنید.

هرگاه پای امنیت در میان باشد، مسئله جلوگیری از اقدامات مخربانه پیش می آید. نحوه مسدود سازی IP در هاست سی پنل از آن جمله تدابیر حفاظتی می باشد که برای جلوگیری از آلوده شدن فضای هاست طراحی شده است. این مسئله برای افزایش امنیت سایت در نظر گرفته شده و بسیار مفید و کاربردی می باشد. شاید افراد مزاحمی به سایت شما مراجعه کنند و موجبات ناراحتی شما و کاربرانتان را فراهم آورند، در این صورت بلاک کردن IP بهترین راه برای مقابله با این اقدامات خواهد بود. برای اینکه از شیوه کار آگاهی یابید، لطفا ادامه مطلب را  دنبال کنید. آموزش بلاک کردن IP در هاست

لاگ مربوط به همه کاربران با وارد شدن به سایت ثبت می گردد، هر بازدید کننده یک شناسه آدرس به نام IP Address دارد که برای شناسایی از آن استفاده می شود. شما می توانید به صورت دستی IP کاربرانی را مسدود سازید که از پهنای باند، بیش از اندازه استفاده می کنند.

سی پنل Cpanel یک ابزار مسدودکننده IP را ارائه می دهد که در آن می توان دسترسی کاربران خاصی را به سایت محدود کرد. با ابزار IP Blocker قادر به مسدود کردن یک یا طیف وسیعی از IP ها و دامنه های دلخواه خواهید بود.

در این آموزش نحوه مسدود سازی IP در هاست سی پنل را برایتان بازگو می کنیم و دلایل آن را شرح خواهیم داد.

نحوه مسدود سازی IP در هاست سی پنل به زبان ساده!

امکان مسدود کردن آدرس های IP خاص برای دسترسی به وب سایت شما به دلایل زیادی می تواند مفید باشد. شاید کسی در بخش نظرات با پیوند های فیشینگ شمار را عاصی کند یا اظهار نظرات نامناسب به مسدود سازی IP مجبورتان کند. همچنین برای مصرف بیش از حد پهنای باند و منابع مصرفی، IP شخص را حتما بلاک کنید چراکه به دنبال خرابکاری در وب سایت شماست.

برای مسدود کردن آدرس IP خاص یا نام دامنه، مراحل را به صورت گام به گام و تصویری به شما توضیح خواهیم

مرحله اول

در مرحله اول بعد از ورود به محیط سی پنل، بخش SECURITY را با کمی اسکرول پیدا کنید. سپس عبارت IP Blocker را یافته و مطابق تصویر زیر روی آن کلیک نمایید:

آموزش بلاک کردن ip در هاست

مرحله دوم

در صفحه بعد آدرس IP را برای مسدود کردن وارد نمایید. همچنین می توانید طیف گسترده ای از شناسه های آدرس را برای مسدود سازی IP در هاست سی پنل اضافه کنید. شیوه کار بسیار آسان است! تنها IP را در کادر وارد نموده و سپس روی دکمه Add بزنید.

آموزش بلاک کردن ip در هاست

آدرس IP را می توانید به فرمت های زیر وارد کنید:

وارد کردن یک IP به صورت تک مانند ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱
وارد کردن تعدادی IP به صورت متوالی و پشت سرهم: بدین منظور IP های مختلف را وارد کنید و آن ها را با علامت – از هم جدا کنید. مانند ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱-۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۲
وارد کردن به صورت کلاس CIDR: در صورتی که یک دسته از IP ها را در اختیار داشته باشیم از این روش استفاده می کنیم.
تمام IP های یک دسته: اگر خواهیم کل IP های دارای ۱۹۲ را مسدود کنیم باید به صورت ۱۹۲٫*.*.* از آن استفاده نماییم.

در این مرحله فرایند مسدود سازی IP در هاست سی پنل به اتمام می رسد و کاربر در صورت مراجعه به آدرس سایت شما با صفحه Forbidden یا خطای ۴۰۳ مواجه می گردد.

حذف IP از لیست مسدود سازی در سی پنل

شما می توانید IP افراد را نیز از لیست سیاه خارج کنید، اگر فکرمی کنید که اشتباهی را در وارد کردن اعداد صورت داده اید این کار مفید است. بدین منظور دوباره از رابط کاربری سی پنل وارد IP Blocker در قسمت امنیتی شوید. حال در صفحه جدید کمی اسکرول کنید و قسمت Currently-Blocked IP Addresses را مشاهده کنید. شما در این بخش تمام IP های محدود شده را مشاهده خواهید کرد که سی پنل با قرار دادن پیوند Delete امکان حذف آن ها را فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا