هاست و میزبانی وب

آموزش مرحله به مرحله تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل

تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل شاید کار ساده ای باشد اما اگر به دلایل با انجام این کار مشکلی دارید در این مطلب آموزش آن را به شما ارائه خواهیم کرد. در ادامه با ماهان سرور همراه شوید.

سی پنل به عنوان یکی از کنترل پنل های لینوکسی محبوب با رابط کاربری ساده و کارآمد خود توانسته نقش مفیدی را ایفا کند. همین گستردگی تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل را به امری مهم تبدیل می کند، چراکه کاربران زیادی از سراسر جهان از خدمات هاست سی پنل استفاده می کنند. یکی از دلایل محبوبیت این پنل پشتیبانی از زبان های مختلف جهان بوده که در قالب یک ابزار به نام Change Language ارائه شده است. برای اینکه دستورالعمل لازم برای تغییر زبان سی پنل را بدانید با ما همراه شوید.

تمام پنل های نرم افزاری قدرتمند جهان دارای ویژگی های خاصی هستند و امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند. تغییر زبان پنل هاست به عنوان یک ویژگی مفید به سی پنل اضافه شده و مانند تمام بخش های مختلف سی پنل در حال تغییر و بروزرسانی است. بنابراین امکان دارد تا در آینده ای نزدیک، قابلیت های ویژه ای به ابزار Change Language در سی پنل اضافه شود. البته اضافه کنیم که هنوز این پنل محبوب به تمام زبان های زنده موجود در دنیا ترجمه نشده است.

آموزش تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل

به طور پیش فرض سی پنل cPanel روی زبان انگلیسی تنظیم شده است. با این وجود همیشه قادر به تغییر آن خواهید بود؛ اگر در سیستمی دچار مشکل شده اید و آن را به زبان نامفهومی تغییر داده اید و حالا به دنبال برگرداندن به حالت اولیه می باشید باید ادامه آموزش را بخوانید.

متاسفانه هنوز ترجمه فارسی سی پنل در اختیار کاربران ایرانی قرار نگرفته و باید از نسخه انگلیسی استفاده کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید به خوبی آن را به کار گیرید باید مفهوم عبارات انگلیسی را تا حد امکان بیاموزید.

در ادامه برای تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل آموزشی را به صورت گام به گام و تصویری در اختیارتان قرار می دهیم.

مرحله اول

در ابتدا به حساب کاربری سی پنل خود وارد شوید. سپس به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا تمام قسمت های بخش PREFERENCES روبرویتان قرار گیرد. مطابق تصویر زیر روی ابزار Change Language کلیک کنید:

تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل

باید خدمتتان عرض کنیم که برای ورود به ابزار Change Language راه دیگری نیز وجود دارد.

شما می توانید پس از ورود به سی پنل از همان منوی بالای روی User Preferences بزنید و سپس Change Language را انتخاب کنید. تصویر زیر به خوبی این فرایند را نشان می دهد:

تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل

مرحله دوم

هرکدام از روش های بالا را انتخاب کنید به صفحه ای هدایت خواهید شد که در تصویر زیر مشاهده می کنید. در این بخش منوی کشویی برای انتخاب زبان مورد نظر وجود دارد که با کلیک به روی آن لیستی از زبان های موجود نشان داده می شود.

تغییر زبان کنترل پنل در سی پنل

در پایان پس از انتخاب زبان مورد نظر روی دکمه Change بزنید تا تغییرات شما اعمال گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا