میزبانی وب

تنظیم ایمیل پیش فرض در سی پنل در چهار مرحله

در این مطلب از بلاگ ماهان سرور با آموزش تنظیم ایمیل پیش فرض در سی پنل همراه شما خواهیم بود. ایمیل ها نقش مهمی در ارتباط شما با کاربران دارند پس همراه باشید در دسترس باشید.

مسئله تعامل با کاربران سایت آنچنان اهمیت دارد که هاست سی پنل در آپدیت های جدید خود قسمتی به نام Default Address اضافه کرد. آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل ویژگی جدیدی است که با استفاده از آن قادر به دریافت تمامی ایمیل های ارسالی کاربران می باشید، حتی به اشتباه! شاید با خواندن جمله قبلی گیج شده باشید، اما جای نگرانی نیست چراکه ما این مسئله را به صورت جزئی بررسی نموده ایم. با ما همراه باشید!

آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل چیست

آیا تا به حال فکر کرده اید که سرنوشت پیام های ارسالی کاربران به ایمیل های تعریف نشده مربوط به سایت شما چه خواهد شد. فرض کنید شما سایتی با بخش های مختلف دارید که هر کدام از آن ها پست الکترونیکی سازمانی مخصوص به خود را دارند. به طور مثال فرض کنید نام دامنه شما www.example.com باشد و برای قسمت های مختلف، ایمیل های سازمانی مانند sales@example.com، sup@example.com و info@example.com تشکیل داده باشید.

حال اگر کاربری پیامی را برای شما بفرستد اما آن ایمیل را شما نساخته باشید، به هیچ عنوان پیام کاربر را از دست نمی دهید. امکان ویژه ای به نام آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل فراهم شده و اینگونه پیام ها را نیز مشاهده خواهید کرد. شاید فرم قرارداد یا ایمیل کاری مهمی را از دست بدهید! اما اگر می خواهید از چنین اتفاقی بر حذر باشید، لطفا همین الان نسبت به تنظیم ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل اقدام کنید.

شاید یکی از شرکای تجاری شما ایمیلی به آدرس admin@example.com فرستاده باشد که در حساب های ایمیل مربوط به دامنه شما وجود ندارد، در این صورت هیچ چیزی را از دست نخواهید داد.

در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با نحوه تنظیم آدرس Default Address در هاست سی پنل آشنا کنیم.

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل به صورت تصویری

در این قسمت از مطلب به صورت عملی مراحل تنظیم Default Address می پردازیم، سعی شده تمام مراحل به صورت کامل و جامع توضیح داده شود.

مرحله اول

در ابتدا به محیط کاربری سی پنل وارد شوید و سپس با کمی اسکرول قسمت EMAIL را پیدا کنید. شما با کلیک به روی Default Address به صفحه ای برای تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل هدایت خواهید شد.

تنظیم ایمیل پیش فرض در سی پنل

مرحله دوم

حال به صفحه Default Address وارد شده اید و باید تنظیمات پیش فرض را روی ایمیل هاست صورت دهید. توجه داشته باشید باید پیش از این ایمیلی در هاست خود ایجاد کرده باشید تا بتوانید ادامه مراحل را طی کنید. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید، دستورالعمل دقیقی در پستی با عنوان نحوه ساخت ایمیل در هاست سی پنل برای سایت منتشر نموده ایم. حال از قسمت Default Address Maintenance اعمال تنظیمات را دنبال کنید. پیکربندی را از قسمت Send all unrouted email for the following domain آغاز می کنیم، در این فیلد باید دامنه ای را مشخص کنیم که قصد تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل را در آن داریم.

در صورتی که قبلا ادان دامین، ساب دامین یا پارک دامین اضافه کرده باشید، در این کادر لیستی کشویی از آن ها را مشاهده خواهید کرد.

تنظیم ایمیل پیش فرض در سی پنل

مرحله سوم

در ادامه به بررسی قسمت های مختلف این صفحه خواهیم پرداخت، این بار در قسمت Current Setting با دو گزینه روبرو هستیم که مطابق با نیاز خود، دلخواه را انتخاب کنید.

تنظیم ایمیل پیش فرض در سی پنل

Discard the email while your server processes it by SMTP time with an error message : این گزینه به شخص ارسال کننده پیام، ایمیلی ارسال می کند و اشتباه آن را اعلام می کند. در این صورت کاربر می داند که چنین ایمیلی وجود نداشته و می تواند فرایند ارسال پیام را اصلاح کند و به آدرس ایمیل صحیح درخواست خود را ارسال نماید. شما در کادر مربوط به این قسمت می توانید پیغام دلخواه خود را وارد کنید.

Forward to Email Address : در صورتی که این گزینه را فعال کنید، امکان ارسال و فوروارد ایمیل های دریافتی به آدرس ایمیلی را محیا می کند که شما در کادر مربوط به آن تعریف می نمایید. در حقیقت پیام های سرگردان را به ایمیل تعریف شده از سوی شما می فرستد.

مرحله چهارم

تنظیم ایمیل پیش فرض در سی پنل

اما در قسمت Advanced option تنظیمات حرفه ای تری برای تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل وجود دارد که با کلیک روی آن فعال می شود. در این مرحله با سه گزینه روبرو هستیم که به صورت جداگانه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد:

Forward to your system account : این گزینه امکان جالبی را فراهم می کند و ایمیل های سرگردانی را در یافت می کند که به آدرس ایمیل اشتباه از دامنه ما ارسال می شوند. سپس این پیام ها را به آدرس ایمیل سازمانی مدیر سایت می فرستد.

Pipe to a Program : این یک ویژگی فوق العاده برای برنامه نویسان وب است. با فعال کردن این گزینه می توانید پس از دریافت ایمیل، یک اسکریپت دلخواه را روی هاست اجرا کنید.

Discard : این گزینه را تا حد لزوم فعال نکنید، این مورد توسط سی پنل هم توصیه شده است. در این صورت تمام ایمیل هایی که به آدرس اشتباه ارسال می شوند، به صورت اتوماتیک حذف می گردند. همچنین ایمیلی هم برای کاربر ارسال نشده و او از اشتباه خود آگاه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا