هاست و میزبانی وبرفع خطای سرور

خطاهای سایت در هاست سی پنل را با ابزار Errors بررسی کنید

در این مطلب از بلاگ ماهان سرور با آموزش مشاهده خطاهای سایت در هاست سی پنل همراه شما خواهیم بود. ابزار ارورز به ما کمک می کند تا از این خطاها آگاه شویم و آنها را رفع کنیم.

اگر شما از فعالان حوزه وب هستید یا علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود در این فضا می باشید، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. خطاهای سایت در هاست سی پنل با ابزار Errors قابل مشاهده بوده و به رفع ایرادات آن کمک شایان توجهی خواهد نمود. با چک کردن منظم این بخش از سی پنل می توان مشکلات را به موقع شناسایی نمود. اما اگر مایل به دانستن جزئیات بیشتری در این مورد هستید، خواندن ادامه مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید!

هاست سی پنل امکان جذابی را در اختیار ما قرار داده و می توان با استفاده از ابزار Errors به مشاهده خطاهای سایت پرداخت، چراکه آن ها در این قسمت ذخیره می شوند. این خطاها ممکن است به دلایل مختلفی اعم از تغییر نام و حذف فایل ها، تغییر مسیر صفحات سایت، حذف یک صفحه و غیره رخ دهد. در این صورت سرور نتیجه ی خطاها را با اعداد مختلفی مانند ۴۰۴، ۵۰۰ و غیره نشان می دهد.

نحوه استفاده از ابزار Errors برای مشاهده خطاهای سایت در هاست سی پنل

سی پنل راهی را برای پیگیری جدیدترین خطاهای وارد شده به سایت شما معرفی می نماید. ابزار Errors در قسمت METRICS ارائه شده و جزئیات خطاهای سایت را در صفحه ای با قابلیت دسترسی سریع و آسان بدون نیاز به انجام عملیات پیچیده ای نشان می دهد. این ابزار ۳۰۰ خطای آخر سایت شما را نشان می دهد و به شما در یافتن لینک های شکسته Broken Links و خطاهای مربوط به فایل های گمشده کمک می کند. در نتیجه می توان بدون دردسر به رفع اشکالات سایت پرداخت و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

اما برای آگاهی از نحوه مشاهده و بررسی خطاهای سایت در هاست سی پنل با وارد نمودن اطلاعات کاربری وارد پنل خود شوید. سپس بخش METRICS را با کمی اسکرول به سمت پایین پیدا کرده و روی Errors کلیک کنید. تصویر زیر به خوبی این فرایند را یه شما نشان می دهد:

خطاهای سایت در هاست سی پنل

در صفحه باز شده طبق نوشته های لاتین در می یابید که فقط ۳۰۰ خطای اخیر قابل مشاهده هستند. این خطاها از طریق سرور شناسایی می شوند و جزو ایرادات سایت شما به شمار می روند.

خطاهای سایت در هاست سی پنل

همانطور که مشاهده می کنید، لیستی از خطاهای رخ داده مربوط به دامنه در ردیف های روی هم نشان داده شده است. اگر صفحه به صورت خالی به شما نشان داده شد، یعنی هیچ گونه خطایی مربوط به دامنه شما وجود ندارد. در صورتی که اطلاعات کافی برای رفع خطاهای موجود ندارید، از یک متخصص کمک بخواهید.

چگونه می توان خطاهای سایت در سی پنل را بخوانیم؟

شاید در ابتدا با مشاهده حروف و اعداد در کنار هم کمی گیج شوید اما به راحتی قابل تجزیه و تحلیل هستند. برای مثال از از ۴ خطای آخر برای توضیحات خود در مورد اجزای مختلف هر ردیف استفاده می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید هر ردیف از ۵ ستون مختلف تشکیل شده که آن ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

تاریخ

تاریخ خطا در ابتدای اطلاعات مربوط به لیست ارائه شده در صفحه Errors در سی پنل وجود دارد. در مثال ما، هر چهار خطای موجود در ۹ آوریل ۲۰۱۸ رخ داده است.

خطاهای سایت در هاست سی پنل

زمان

بعد از تارخ، زمان خطا در ستون بعدی نوشته شده است. در این مثال آخرین خطا که در بالاترین ردیف نشان داده شده، ساعت ۱۹:۵۵:۱۶٫۷۱۳۶۲۶ رخ داده است. این گزارش بیانگر وقوع خطا در ۷:۵۵ بعد از ظهر و دقیقا در ثانیه ۱۶٫۷۱۳۶۲۶ می باشد. فرمت زمان در این ستون ۲۴ ساعته می باشد و هیچ گونه سردرگمی بین صبح یا شب بودن واقعه وجود ندارد.

خطاهای سایت در هاست سی پنل

نوع لگاریتم یا Log

قسمت Log Type حاکی از نوع لگاریتم ثبت شده است. در این حالت نوع Log، یک گزارش INFO می باشد. به این معنی که سرور به طور عادی عملکرد خود را ادامه می دهد و اطلاعات خطا برای بررسی در اینجا ارائه می شود.

خطاهای سایت در هاست سی پنل

Client یا بازدیدکننده

در این ستون IP را نشان می دهد که درخواستی به وب سایت شما فرستاده و منجر به خطا شده است. این در واقع بازدید کننده ای می باشد که در ابتدا سعی در دسترسی به صفحه وب سایت شما داشته اما با صفحه خطا مواجه شده است. آخرین خطای مثال ما توسط میزبان ۶۶٫۲۴۹٫۷۰٫۳۱ با پورت ۳۷۵۶۰ می باشد.

خطاهای سایت در هاست سی پنل

پیغام خطا یا Error Message

این ستون حاکی از پیغام خطای نمایش داده شده به بازدیدکننده می باشد. به عنوان مثال خطای “فایل یافت نشد” از سوی سرور صادر شده است، زیرا کاربر به دنبال پرونده ۴۰۴٫shtml یا robots.txt بود اما هیچ کدام را در دایرکتوری public_html پیدا نکرده است.

خطاهای سایت در هاست سی پنل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا