میزبانی وب

آموزش رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout و بررسی دلایل بروز آن

در این مطلب از بلاگ ماهان سرور آموزش رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout را به شما کاربران عزیز ارائه خواهیم داد. ممکن است این خطا برای سایت شما نیز به وجود آماده باشد یا بعدها با آن مواجه شوید پس بهتر است روش رفع آن را یاد بگیرید.

برخی اوقات عواملی سبب برور خطا هنگام کار با سیستم مدیریت محتوا شده و کاربران را با دردسر روبرو می کنند. خطای ۵۰۴ در وردپرس گهگاه رخ می دهد و کاربران را درگیر مشکلاتی ناخواسته می کند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت آن و نحوه رفع خطای ۵۰۴ Gateway Timeout بدانید، ادامه مطلب را دنبال کنید. سعی بر آن شده تا مفاهیم بسیار کاربردی را در لواح این مطلب به شما بیان کرده و آموزش جامعی را در این خصوص ارائه نماییم.

سرور و مرورگرها تمام خطاهای موجود را با یک کد خاص نمایش می دهند و توضیحات زیادی را در مورد علت بروز این اتفاق اعلام نمی کنند. این شرایط ما را دچار سرگردنی می نماید و ادامه این مشکل واقعا کلافه کننده خواهد بود. خطای ۵۰۴ در وردپرس یک کد اعلام وضعیت HTTP می باشد؛ به این معنی که هنگام تلاش برای بارگذاری صفحه یا انجام درخواست بازدیدکننده، پاسخ به موقعی از سوی سرور صادر نشده و صفحه ۵۰۴ Gateway Timeout به شما نمایش داده می شود. به زبان ساده تر ارتباط مناسبی میان مرورگر و سرور برقرار نمی شود و فاصله زمانی میان درخواست مرورگر و پاسخ سرور بیش از حد معمول بوده است.

نمایش خطای ۵۰۴ در وردپرس چگونه است؟

به وجود آمدن خطای ۵۰۴ در وردپرس می تواند علل مختلفی داشته باشد و نیاز به بررسی گسترده ای برای رفع ارور Gateway Timeout داریم. بنابراین پیشنهاد می کنیم در کمال آرامش راه های معرفی شده در این مطلب را به دقت به کار ببندید.

با اینکه امکان دارد برخی از سایت ها، صفحه سفارشی برای ارور ۵۰۴ Gateway Timeout ساخته باشند اما بسته به نوع مرورگر یا سیستم ها و سرورهای به کار گرفته شده به شیوه های مختلفی نمایش داده می شود که مرسوم ترین آن ها به شرح زیر است:

۵۰۴ Gateway Timeout
HTTP 504
۵۰۴ ERROR
(Gateway Timeout (504
HTTP Error 504 – Gateway Timeout
Gateway Timeout Error

خطای ۵۰۴ Gateway Timeout در پنجره مرورگر دقیقا مانند صفحات عادی نشان داده می شود. ممکن است مانند یک صفحه سفید بزرگ با یک جمله انگلیسی نشان داده شود یا عبارات بیشتری در آن نقش ببندد. فارغ از ظاهر خطای ۵۰۴ در وردپرس، تمام شیوه های نمایش مفهوم یکسانی دارند. این خطا می تواند در هر سیستم عامل یا دستگاهی نمایش داده شود. بنابراین امکان بروز این خطا حتی در گوشی های هوشمند یا مرورگرهای مانند Safari نیز وجود دارد.

رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout

بیشتر اوقات ارور ۵۰۴ Gateway Timeout به معنای این است که زمان زیادی برای رد و بدل درخواست های میان مرورگر و سرور تلف می شود و ارتباط میان این دو به درستی کار نمی کند. از آنجایی که این ارور، نوعی خطای شبکه میان سرور های موجود و مرورگر به شمار می رود، اتصال اینترنت خانگی شما هم دخیل در این مسئله می باشد. در ادامه چندین روش را برای رفع خطای ۵۰۴ در وردپرس به شما معرفی می نماییم:

برای رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout رفرش کنید

صفحه مرورگر خود را رفرش نمایید. شما می توانید از کلید F5 بدین منظور استفاده کنید یا دوباره روی URL درخواستی خود کلید Enter را بفشارید. خطای ۵۰۴ Gateway Timeout در چنین حالتی موقتی می باشد و اختلات در سرعت اینترنت باعث آن می شود.

 روشن و خاموش کنید.

تمام دستگاه های شبکه مربوط به اینترنت را مجددا راه اندازی کنید. گاه مشکلات سهوی در مورد مودم، روتر، کلیدها یا سایر سخت افزارهای شبکه شما اتفاق می افتد و سبب بروزی این خطای آزاردهنده می شود. بسیاری از کاربران از موفقیت آمیز بودن این تاکتیک در رفع مشکلات خود گزارش داده اند.

VPN خود را بررسی یا خاموش کنید.

تنظیمات سرور پروکسی را در مرورگر خود ارزیابی نمایید و از صحت آن ها اطمینان حاصل نمایید. تنظیمات نادرست مربوط به پروکسی منجر به ارور ۵۰۴ می شود. اگر به این کار تسلط کافی ندارید، به راحتی VPN را خاموش کرده و صفحه را رفرش کنید. در صورتی که هنوز از این مشکل رنج می برید، ادامه متن را بخوانید.

تنظیمات DNS اینترنت مودم را تغییر دهید.

مقادیر DNS server تمام دستگاه های موجود در شبکه خود را تغییر دهید، البته در اینجا منظور همان مودم مربوط به شماست. برخی اوقات وجود ایراد در DNS server می تواند شما را با خطای ۵۰۴ در وردپرس روبرو کند.

رفع ارور 504 gateway timeout

برای رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout فایروال سایت را خاموش کنید.

یکی از علل بروز ارور در وردپرس استفاده از افزونه های ایجاد کننده فایروال سایت می باشد. در این مرحله فایروال خود را به صورت موقت غیرفعال نموده و دوباره امتحان کنید. اگر مشکل رفع شده، تبریک ما را بپزیرید. شما توانستید مشکل موجود را رفع نمایید! پیشنهاد می کنیم افزونه عامل بروز این مشکل را بیشتر مورد بررسی قرار دهید یا از نیروهای متخصص در این زمینه استفاده کنید.

مشکلات متفرقه را از قلم نیاندازید!

گاه ترافیک سنگین سایت باعث بروز این مشکل می شود. در برخی مواقع وجود ایراداتی در پایگاه داده سایت شما، این خطا را به وجود می آورد؛ در چنین شرایطی افزونه WP-DBManager را نصب کرده و از آن کمک بگیرید. هچنین اگر به تازگی وردپرس را به کار گرفته اید، فایل htaccess. را نیز بررسی نمایید.

با ارائه دهنده هاستینگ تماس برقرار کنید.

اگر هنوز این مشکل را تجربه می کنید، بهتر است که از طریق تیکت این مشکل را به پشتیبان فنی هاست خود اطلاع دهید. در چنین مسئله ای آنها حتما مشکل شما را رفع خواهند کرد و به بررسی ابعاد بیشتر این مسئله می پردازند.
هشتم: با پشتیبانی فنی اینترنت خانگی خود صحبت کنید.

اگر با وجود اقدامات بالا مشکلات هنوز پابرجاست، لطفا با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. پس از طی روند عیب یابی فوق، احتمالا مشکل خطای ۵۰۴ Gateway Timeout ناشی از مسئله ISP مربوط به اینترنت شماست. این روند را به آن ها سپرده تا سریع تر مشکلتان حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا