میزبانی وبآموزش وردپرس

رفع خطای ۵۲۴ A Timeout Occurred در سایت های وردپرسی

دراین مطلب از وبلاگ ماهان سرور قصد داریم در رفع خطای ۵۲۴ A Timeout Occurred به شما کمک کنیم. در ابتدا به دلایل بروز این خدا می پردازیم و سپس بهترین راهکارها را ارائه خواهیم کرد.هر چقدر هم که سایت خود را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی کرده باشید، باز احتمال بروز خطاهای رایج وردپرس وجود دارد. خطای ۵۲۴ در وردپرس یکی از ارور های معمولی می باشد که هنگام بارگذاری صفحه سایت رخ می دهد. تاکنون دلایل زیادی برای بروز این اتفاق مطرح شده که با کمک شما آن ها را بررسی خواهیم نمود. فراموش نکنید برای اینکه وضعیت سایت خود را بهبود دهید باید از خطاهای احتمالی سیستم اطلاعات کافی بدست آورید. به همین دلیل در ماهان سرور به معرفی خطاهای وردپرس پرداخته ایم و دلایل آن ها را با شما مطرح خواهیم کرد.

خطای A Timeout Occurred 524 یک کد وضعیت HTTP ویژه مربوط به Cloudflare است که نشان می دهد اتصال به سرور به سبب وقفه زمانی بسته شده است. بسته به محتوا، پیغام خطای ۵۲۴ در وردپرس هنگام بارگذاری صفحه وب هنگام ورود به هر نوع سایتی نشان داده می شود.

امکان دارد به صورت آفلاین یک سایت را ذخیره کرده باشید و به آن دسترسی داشته باشید اما با آنلاین شدن خطای ۵۲۴ را هنگام ورود به همان صفحه دریافت نمایید. معمولا خطای ۵۲۴ دروردپرس به شمایل زیر نمایش داده می شود:

Error 524
A timeout occurred

برای اینکه درک صحیح تری از بروز این خطا در وردپرس داشته باشید، ابتدا علل بروز آن را بررسی کنید.

رفع خطای 524 a timeout occurred

چه عواملی باعث بروز خطای ۵۲۴ در وردپرس می شود؟

خطای ۵۲۴ پیغامی مرتبط با Cloudflare می باشد؛ این خطا به این معنی است که Cloudflare ارتباطی را با سرور مورد نظر برقرار کرده اما زمان زیادی برای پاسخگویی سرور صرف شده است. اگر هنگام تلاش برای دسترسی به وب سایت یا ویژگی خاصی در برنامه ای، خطای A Timeout Occurred 524 را مشاهده کردید با دو موقعیت ویژه روبرو هستید. اول اینکه شما فقط بازدیدکننده سایت به شمار می روید و دوم، شما صاحب سایت هستید. راه حل هایی برای هر کدام از این دو شرایط آماده کرده ایم که در ادامه مطلب خواهید خواند. در هر دو صورت می تواند خطا A Time Occurred 524 را رفع کنید.

رفع خطای ۵۲۴ A Timeout Occurred

همانطور که گفتیم شما دو شرایط متفاوت را در این رابطه تجربه می کنید که به شما در حل این مشکل کمک می کند. ابتدا به شما دلایل توضیح داده می شود و راه حل مربوط به آن را اعلام خواهیم کرد. با تکیه بر موارد مطرح شده حتما از سد این مشکل خواهید گذشت و روند معمول خود را طی خواهید نمود.

مرحله اول

صفحه وب را رفرش کنید. برای رفع خطای ۵۲۴ در وردپرس داده های صفحه را بازنشانی کنید. گاهی برخی مشکلات موقتی می توانند سبب ایجاد مشکلاتی هنگام بارگذاری صفحه شوند که با یک راه اندازی مجدد ساده قابل حل می باشند.

مرحله دوم

مرورگر خود را مورد بررسی قرار دهید، آیا از آخرین نسخه استفاده می کند؟ برخی از کاربران این مسئله را گزارش کرده اند که با آپدیت مرورگر خود به آخرین نسخه توانسته اند مشکل در ارتباط سرور را حل نمایند. رفع خطای ۵۲۴ A Timeout Occurred

مرحله سوم

بسته به محبوبیت وب سایت یا خدمات، خطای ۵۲۴ در وردپرس می تواند به علت هجوم ناگهانی بازدیدکنندگان نیز اتفاق افتد. در چنین حالتی فشار زیادی به روی منابع سرور ایجاد می شود و در نتیجه خطای زمان بندی انجام می شود.

آیا شما مدیر سایتی هستید که دچار خطای ۵۲۴ شده است؟

اگر وب سایت متعلق به شماست و امکان تغییرات سمت سرور برایتان وجود دارد، مراحل زیر را تا رفع کامل خطای ۵۲۴ در وردپرس دنبال کنید.

مرحله اول

همه افزونه های وردپرس مربوط به سایت خود را غیرفعال کنید و سپس صفحه را رفرش کنید. اگر این اقدام خطا را برطرف کرد، افزونه ها را یکی یکی دوباره فعال نمایید تا زمانی که بتوان منشا خطای A Timeout Occurred را به صورت کامل شناسایی نمود.

مرحله دوم

گاه فشار روی سرور به علت حملات دیداس DDoS افزایش می یابد و خطای ۵۲۴ رخ می دهد. در چنین حالتی حتما محافظت DDoS را از طریق Cloudflare فعال نمایید. این کار احتمالا مشکل شما را رفع خواهد کرد. اما اگر درخواست های سایت شما به صورت مشروع افزایش یافته و بازدیدکنندگان زیادی به سایت شما وارد می شوند، چاره کار افزایش منابع از طریق انتخاب بسته میزبانی وب مناسب است.

مرحله سوم

هر فرایندی با پردازش بالا را به یک زیردامنه پراکنده در اصطلاح ابر خاکستری به کمک ابزار Cloudflare DNS ببرید. هر درخواست HTTP که بیش از ۱۰۰ ثانیه پاسخی از سرور دریافت نکند( برای کاربران سازمانی این مقدار ۶۰ ثانیه محاسبه می گردد) با خطای A Timeout Occurred 524 روبرو می شود.

مرحله چهارم

برخی از خطاهای ۵۲۴ ناشی از عوامل بیرونی و غیرقابل کنترل می باشند. در چنین حالتی با ارائه دهنده هاست خود ارتباط برقرار کنید و کد خطا و آدرس اینترنتی صفحه ای را ارسال کنید که خطا در آن رخ داده است. آن ها حتما مسئله را بررسی خواهند کرد و مشکل شما را رفع می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا