میزبانی وب

مدیریت کاربران در سی پنل با استفاده از ابزار یوزر منیجر

مدیریت کاربران در سی پنل با کمک ابزار یوزر منیجر در این نوع از سایت ها امکان پذیر است. توصیه می کنیم حتما از این ویژگی و امکانات آن بهره ببرید.

عملکرد صحیح سی پنل از دل بهره گیری از تمام ابزار و امکانات در نظر گرفته شده برای کاربران بیرون می آید. مدیریت کاربران در سی پنل با یک رابط کاملا تخصصی به نام User Manager صورت می گیرد و امکانات مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. اهمیت این مسئله زمانی آشکار می شود که وب سایت بزرگی را به صورت گروهی یا تیمی مدیریت می کنید.

در چنین حالتی نقش های مختلفی برای اعضای مختلف در نظر می گیرید و در محیط خاصی به مدیریت و کنترل آن ها بپردازید. برای اینکه راهنمایی های لازم در مورد کار با ابزار User Manager را دریافت کنید، ادامه مطلب را همراه ما  باشید.

بنا بر اهمیت ارتباط و مدیریت کاربران، هاست سی پنل بخش جدیدی به نام User Manager را با رابطی جذاب به محیط خود اضافه نمود. با استفاده از بخش مدیریت کاربران در سی پنل می توانید تمام حساب های کاربری فرعی و مرتبط را در یک رابط واحد کنترل کنید. حساب های فرعی شامل تمام اکانت های مربوط به ایمیل و اف تی پی FTP وابسته به دامنه شما می باشند. بنابراین این قابلیت به مدیر اجازه می دهد کاربر جدیدی را اضافه کرده و او را به حساب FTP و ایمیل متصل کند.

سعی شده تا در ادامه مطلب راهکارهای مفیدی جهت استفاده بهتر از این بخش ارائه شود و مهمترین کاربردهای آن به همراه دستورالعمل مربوطه معرفی شود.

آموزش مدیریت کاربران در سی پنل

ابزار User Manager از گزینه های گوناگون و منحصر به فردی برای مدیریت تمام حساب های کاربری از جمله حساب ورود به سی پنل، FTP و ایمیل بهره می برد. همچنین شما قادر به ویرایش مشخصات کاربری و یک سری عملیات جزئی تر روی آن خواهید بود. علاوه بر این می توانید گذر واژه ها را تغییر دهید و یا آن ها را حذف کنید. ما می توانیم تمام حساب های سی پنل خود را در اینجا مشاهده کنیم؛ به طور مثال اگر نماد صندوق رنگی را ببینیم، یعنی آن حساب دارای آدرس ایمیل می باشد.

مدیریت کاربران در سی پنل از چند محور اصلی تشکیل شده که در ادامه به صورت موردی همراه با شرح آن تقدیم حضورتان می کنیم.

اضافه کردن کاربر جدید

شما می توانید کاربر جدیدی را به مجموعه خود اضافه کرده و دسترسی ایمیل و FTP را برایش فعال نمایید. شما در ابتدا باید وارد حساب کاربری سی پنل خود شوید و سپس از بخش PREFERENCES روی عبارت User Manager بزنید.

مدیریت کاربران در سی پنل

در صفحه ای که پیش روی خود می بینید، روی دکمه آبی رنگ Add User موجود در سمت راست کلیک کنید.

مدیریت کاربران در سی پنل

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، فرمی برای درج اطلاعات به شما نشان داده می شود. کلیه اطلاعات لازم مانند نام کاربری، رمز عبور و نام کاربر را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید.

مدیریت کاربران در سی پنل

حال در همین صفحه کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه های متنوعی برای دسترسی های مختلف کاربر نمایان شود. این بخش که با عنوان Security Information مشخص شده در فعال کردن ویژگی های خاص برای کاربران نقش مهمی دارد.

مدیریت کاربران در سی پنل

در پایان روی دکمه Create بزنید تا فرایند به صورت کامل انجام شود. می توانید دوباره به صفحه قبل بازگشته و کاربر تازه ای بسازید یا مستقیما از همین صفحه روی دکمه Create and Add Another User کلیک کنید.

حذف حساب کاربری

برا استفاده از مدیریت کاربران در سی پنل و اقدام به حذف یکی از اعضا، دوباره به رابط User Manager وارد شوید. مطابق با تصویر در کادر مربوط به هر کاربر، پیوندی به نام Delete قرار داده شده است، با کلیک کردن روی آن مقدمات حذف اکانت را به وجود آورید. حساب های دارای نماد پاکت رنگی نشان دهنده ویژگی ایمیل می باشند. حساب های دارنده نماد کامیون نشان می دهند که به FTP دسترسی دارند، در حالی دیسک رنگی بیانگر داشتن قابلیت webdisk می باشد.

مدیریت کاربران در سی پنل

ویرایش حساب کاربری

اگر خواستار ویرایش اطلاعات کاربری دلخواه بوده یا به دنبال تغییر رمز عبور مربوط به حساب های فرعی می باشید، باید مراحل پیش رو را دنبال کنید. ابتدا به صفحه مربوط به User Manager وارد شوید و در کادر مربوط به هر حساب کاربری روی پیوند Edit یا Change Password بزنید. فرقی نمی کند! هر کدام از این دو پیوند شما را به یک صفحه یکسان منتقل می کند.

مدیریت کاربران در سی پنل

شما می توانید تمام پارامترهای مربوط به حساب کاربری را در این قسمت تغییر داده و دسترسی های غیرضروری را محدود کنید.

همانطورر که تاکنون مشاهده کردید برخلاف ظاهر ساده قسمت User Manager، امکانات زیادی برای مدیریت کاربران در سی پنل قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا