آموزش وردپرس

معرفی ۲ روش برای تغییر ایمیل ادمین وردپرس

آیا می خواهید ایمیل مدیریت وردپرس را برای وب سایت خود تغییر دهید؟ به صورت پیش فرض وردپرس از اولین آدرس شما به عنوان ایمیل مدیریت وب سایت استفاده میکند. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهان سرور به شما ۲ روش را برای تغییر ایمیل ادمین وردپرس معرفی خواهیم کرد. پس همچنان همراه ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه، سرور مجازی و سرور اختصاصی باشید.

چرا و چه زمانی نیاز به تغییر ایمیل ادمین وردپرس دارید؟

معمولا افراد مبتدی در هنگام نصب وردپرس از آدرس ایمیل شخصی خود استفاده می کنند. همچنین شرکتهای هاستینگ که نصب خودکار وردپرس را انجام میدهند، به طور اتوماتیک از آدرس ایمیل استفاده شده در اکانت هاست شما برای نصب وردپرس استفاده می کنند. این آدرس ایمیل سپس توسط وردپرس به عنوان آدرس ایمیل وب سایت و همچنین ایمیل برای اولین حساب کاربری مدیر وب سایت استفاده می شود. وردپرس اطلاعیه های مهمی نظیر ایجاد حساب کاربری جدید را به این ایمیل می فرستد.

نکته این جاست که اکثر صاحبان وب سایتها پس از مدتی تصمیم می گیرند به جای استفاده از ایمیل های رایگان از آدرس ایمیل های حرفه ای کسب و کار برای مدیریت وب سایت خود استفاده کنند. حال بیاییم به روشهای تغییر ایمیل ادمین در وردپرس بپردازیم.

روش اول: تغییر ایمیل ادمین وردپرس در پیشخوان یا admin area

این روش ساده است و به مبتدی ها توصیه میشود. برای این کار به منوی تنظیمات رفته و گزینه عمومی را انتخاب کنید.

تغییر ایمیل در وردپرس

در صفحه جدید در کادر نشانی ایمیل، آدرس ایمیل جدید را وارد کنید. و در پایان روی دکمه ذخیره کلیک کنید. به این ترتیب آدرس ایمیل اولیه وب سایت تغییر می کند.

تغییر ایمیل در وردپرس

 

برای اینکه آدرس ایمیل مدیر کل سایت را تغییر دهید نیز باید از منوی کاربران گزینه همه کاربران را انتخاب کرده و سپس کاربر مدیر کل را پیدا کرده و گزینه ویرایش را انتخاب کنید.

تغییر ایمیل در وردپرس

پس از آن در صفحه جدید در کادر آدرس ایمیل، ایمیل جدید را وارد کنید و در پایان روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.

تغییر ایمیل در وردپرس

در پایان یک ایمیل به آدرس جدید ارسال می شود که حاوی یک لینک است. روی لینک کلیک کنید تا این تغییر ایمیل ادمین وردپرس به صورت کامل تایید شود.

روش دوم: تغییر ایمیل ادمین وردپرس از طریق PhpMyAdmin

هنگامی که امکان دسترسی به پیشخوان وردپرس را ندارید می توانید از این روش استفاده کنید. با ورود به Cpanel از بخش DATABASES گزینه PhpMyAdmin را انتخاب کنید.

تغییر ایمیل در وردپرس

نکته: ممکن است داشبورد Cpanel  شما اندکی با تصویر بالا تفاوت داشته باشد. در پنجره phpMyAdmin، پایگاه داده خود را که در ستون سمت چپ لیست شده است خواهید دید. با کلیک بر روی آن، تمام جداول داخل آن را نشان می دهد. شما باید روی جدول _options کلیک کنید. مطابق شکل، admin_email را پیدا کرده و روی Edit کلیک کنید.

تغییر ایمیل در وردپرس

حال PhpMyAdmin یک سطر جدید را نمایش می دهد که مطابق شکل می توانید آدرس ایمیل را تغییر داده و در پایان روی دکمه Go کلیک کنید. با اینکار آدرس ایمیل وب سایت را تغییر دادید.

تغییر ایمیل در وردپرس

حال بیایید آدرس ایمیل کاربر مدیر وب سایت را تغییر بدهیم. این بار باید جدول users_ را انتخاب کرده و سپس گزینه Edit نام کاربری که می خواهید آدرس ایمیل آن را تغییر بدهید، انتخاب کنید. مانند مرحله قبل یک ردیف جدید به شما نمایش داده می شود که می توانید در آن آدرس ایمیل کاربر ادمین را تغییر دهید.

تغییر ایمیل در وردپرس

ممنون از اینکه با ما همراه بودید. برای تهیه انواع سرویس های میزبانی وب سایت می توانید از خدمات ماهان سرور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا