آموزش وردپرس

آموزش ساخت انجمن در وردپرس با کمک قدرتمندترین افزونه ها

آموزش ساخت انجمن در وردپرس برای هر وب مستری ضروری است. در ادامه سعی میکنیم با معرفی بهترین افزونه ها برای ساخت انجمن این مورد را به شما آموزش دهیم.

شبکه های اجتماعی مختلف و تاثیر روابط بر افزایش مشارکت بازدیدکنندگان سایت در تمام زمینه ها مشهود شده است. ساخت انجمن در وردپرس یکی از اقدامات مهم در جهت افزایش بازدید کننده و تعامل بیشتر با کاربران به شمار می رود.

امروزه الگوهای ارتباطی با کاربران رنگ و بوی بسیار متفاوتی به خود گرفته و شیوه های تعاملی برمیزان عملکرد سایت شما اثرگذار خواهد بود. شاید تا بحال هزاران سایت با رویکرد اجتماعی دیده باشید که انجمن گفتگو را برای کاربران خود تعبیه نموده اند. در هر نوع کسب و کاری نیاز به یکی از این شیوه های ارتباطی نوین پیدا می کنید. برای اینکه با چند و چون این ماجرا بیشتر آشنا شوید و بهترین افزونه انجمن ساز را انتخاب کنید.

اگر وبلاگ یا سایت فروشگاهی دارید، اضافه کردن یک انجمن آنلاین راهی برای افزایش تعامل و ایجاد وفاداری در بازدیدکنندگان شماست. تالار گفتگو، موضوعات و در اصطلاح تاپیک های مختلفی را دربر می گیرد و اعضا می توانند تاپیک جدیدی را ایجاد نموده یا به نظرات سایر کاربران پاسخ دهند.

آموزش ساخت انجمن در وردپرس

انجمن گفتگو بسیار مفید بوده و سلایق مختلف با موضوعات گسترده را در کنار هم جمع می کند. همچنین با جلب اعتماد مشتریان به افزایش اعتبار شما کمک خواهند نمود و طرفداران زیادی را برایتان جذب می کند. با وجود تعدادی افزونه رایگان یا پولی که آن ها هم توسط سایت های توسعه دهنده ایرانی دسترس قرار گفته به راحتی جامعه خود را ساخته و بیشتر به چشم کاربران بیایید.

شما می توانید با راهی عالی ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید. افراد بیشتری در سایت خود پذیرا باشید و تعاملات را بالا ببرید. در نتیجه به موفقیت کسب و کار یا ایده هایتان امیدوار باشید.

در ادامه به معرفی برخی از افزونه های بسیار خوب برای ساخت انجمن در وردپرس خواهیم پرداخت و توضیح مختصری را در مورد آن ها عرض می کنیم.

vBulletin

vBulletin یکی از محبوب ترین ابزار ساخت انجمن در وردپرس است، زیرا ویژگی های بسیار کارامدی را ارئه می دهد. این ابزار رایگان نیست، اما اگر یک انجمن بی نقص و درجه یک می خواهد آن را در سایت های توسعه دهندگان فارسی جستجو کنید. جالب تر اینکه این ابزار یک اپلیکیشن موبایل نیز به شما ارائه کرده و کارها را حسابی راحت تر نموده است. شما می توانید نمونه سایت های اجرا شده با این ابزار را در وب جستجو نمایید و از امکانات و رابط کاربری آن اطلاعات بیشتری را بدست آورید.

آموزش ساخت انجمن در وردپرس

phpBB

phpBB نیز از ابزار کارآمد در این زمینه به شمار می رود و ویژگی های مختلف و گزینه های سفارشی سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد. از همه مهمتر این ابزار کاملا رایگان بوده و هزینه ای بابت آن از شما دریافت نمی شود. برای دیدن نمونه کار آن به انجمن phpBB مراجعه کنید و بخش مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید.

آموزش ساخت انجمن در وردپرس

bbPress

حتی اگر ابزار رایگان انجمن ساز bbPress توسط سازندگان وردپرس و Akismet ایجاد شده باشد، برای استفاده از آن نیازی به وردپرس ندارید. این ابزار کاملا مستقل عمل می کند و امکان اضافه شدن به هر سایت یا وبلاگی را دارا می باشد. اما انعطاف بالای این افزونه ساخت انجمن در وردپرس را نیز فراهم کرده و به صورت یکپارچه با سیستم مدیریت محتوای WordPress ادغام می گردد.

شاید این ابزار گزینه های زیادی را برای سفارشی سازی در اختیار شما قرار ندهد اما اگر می خواهید از یک ابزار ساده و رایگان استفاده کنید، بهترین گزینه به حساب می آید. نمونه های زیادی از پیاده سازی این افزونه در وردپرس وجود دارد که با جستجویی کوتاه می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

Vanilla Forums

این ابزار کاملا رایگان و سورس باز می باشد و گزینه های شخصی سازی مناسبی را ارائه می دهد اما به نسبت موارد بالاتر در این زمینه ضعیف تر است. با این حال استفاده از آن بسیار آسان است؛ نگران نباشید! یک خط کد از وب سایت Vanilla Forums را در وبلاگ خود کپی کنید و یک فروم دست نخورده را بلافاصله به سایت خود اضافه نمایید.

همچنین می توانید افزودنی هایی را به آن اضافه کرده که در سایت آن قرار داده شده است. در بخش نمونه کار سایت Vanilla Forums موارد زیادی برای مشاهده وجود داشته که در عمل آن را نشان می دهد.

آموزش ساخت انجمن در وردپرس

 

Simple:Press

Simple:Press یک افزونه رایگان با امکانات منحصربفرد برای ایجاد فروم در وردپرس می باشد. تنظیمات بسیاری برای ساخت انجمن در سایت در دسترس قرار خواهد گرفت. پوسته، آیکون ها و موارد بیشتر را به دلخواه خود انتخاب کنید. استفاده از این پلاگین نیز پیچیدگی خاصی ندارد و به آسانی قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا