میزبانی وب

آموزش Perl Modules در سی پنل و بررسی کاربردهای آن

آموزش Perl Modules در سی پنل یکی دیگر از موضوعات آموزشی برای این نوع هاست است که بد نیست با آن آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

بخش نرم افزاری هاست سی پنل که با SOFTWARE مشخص شده، بسیاری از امکانات حرفه ای را برای کاربران فراهم کرده است. Perl Modules در سی پنل به شما توانایی اضافه کردن توابع پیشرفته را می دهد. جهت اینکه بتوانید از این ویژگی در جهت بهبود وضعیت سایت خود استفاده کنید باید اطلاعات بیشتری را در این مورد بدست آورید. به همین دلیل مطالبی را در این مورد جمع آوری کرده ایم که  در اختیارتان قرار می دهیم.

Perl Modules در سی پنل یک نرم افزار به زبان برنامه نویسی Perl است. اگر هاست شما از زبان برنامه نویسی Perl پشتیبانی کند، قادر به توسعه سایت خود با استفاده از آن خواهید شد. در سال های اخیر سی پنل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده و دست شما را برای تغییرات پیشرفته باز گذاشته است. اغلب از ماژول های پرل در اسکریپت ها استفاده می شوند و به خوبی با آنها ادغام می گردند. تنها کاری که انجام می دهید این است که ماژول را از یک مخزن مرکزی فراخوانی کنید و آن را روی سرور نصب کنید.

زبان برنامه نویسی Perl چیست؟

زبان برنامه نویسی Perl تفسیری، پیشرفته و شی گرا می باشد که برای کدنویسی سمت سرور مورد استفاده قرار می گیرد. Perl در ساختار خود از زبان Sed، Shell Script و C استفاده کرده و خصوصیات آن ها را دارا می باشد. Perl دهمین زبان برنامه نویسی محبوب دنیاست و توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

از این زبان بیشتر در زمینه های هوش مصنوعی، بانک های اطلاعاتی و سیستم عامل استفاده می شود، زیرا این زبان پردازش قدرتمندی دارد. به عنوان مثال می تواند یک رشته ایجاد کند و به عنوان یک فرمان سیستمی اجرا کند.

این زبان برنامه نویسی چند منظوره و دینامیک است و مخفف عبارت گسترده Practical Extraction and Report Language می باشد.

استفاده از Perl Modules در سی پنل

ماژول Perl اجزای نرم افزاری سی پنل در زبان برنامه نویسی می باشد که قابلیت اضافه کردن توابع را به اسکریپت فراهم می کند. در این مطلب نحوه استفاده از Perl Modules در سی پنل و افزایش قابلیت های آن را بدون نیاز به کد به صورت کامل توضیح می دهیم. با استفاده از یک ماژول Perl می توانید به راحتی از یک کد پیش آماده برای افزایش کارایی اسکریپت های خود استفاده کنید.

به عنوان یک افزودنی بسیار جذاب می تواند قابلیت های متنوعی را به سایت شما اضافه کند. مراحل زیر به صورت گام به گام و همراه با تصاویر ارائه شده، پس تا انتها مطلب را مطالعه کنید.

مرحله اول

ابتدا با وارد کردن اطلاعات کاربری خود به سی پنل وارد شوید. سپس با کمی اسکرول به سمت پایین قسمت SOFTWARE را بیابید و مطابق آنچه در تصویر زیر می بینید روی عبارت Perl Modules در سی پنل کلیک کنید:

آموزش perl modules در سی پنل

مرحله دوم

شما به صفحه جدیدی به نام Perl Modules منتقل می شوید که از چندین بخش تشکیل شده است. اما کار اصلی ما وارد کردن نام ماژول دلخواه در بخش مربوط به Find a Perl Module می باشد. فرایند جستجو و پیدا کردن ماژول دلخواه تا حد زیادی مانند قسمت PHP PEAR Packages است.

آموزش perl modules در سی پنل

همچنین اگر نام ماژول را نمی دانید می توان با کلیک کردن روی دکمه Show Available Modules لیستی از ماژول های موجود را مشاهده کرد.

آموزش perl modules در سی پنل

مرحله سوم

بعد از اینکه نام ماژول Perl دلخواه خود را یافتید با وارد کردن آن در کادر Install a Perl Module به نصب آن بپردازید. اندکی بعد از کلیک روی دکمه Install Now پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات نصب دریافت می کنید. همچنین می توانید لیست ماژول های نصب شده خود را در بخش Show System Installed Modules مشاهده کنید.

آموزش perl modules در سی پنل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا