هاست

بهینه سازی فضای دیسک هاست با انجام راهکارهای ساده و کاربردی

4
(1)

بهینه سازی فضای دیسک هاست در سئو سایت شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. چراکه باعث سریع تر شدن سایت خواهد شد و ما در این مطلب راهکارهایی برای آن ارائه خواهیم کرد.

تاکنون هیچ شرکت خدمات هاستینگ در مورد نحوه بهینه سازی فضای دیسک میزبانی وب صحبتی به میان نیاورده اما ما  قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که می تواند در کوتاه مدت مشکلات شما را حل می کند. شما می توانید با انجام اقداماتی فضای دیسک هاست را سبک کنید و امکانات بیشتری را در سایت خود قرار دهید.

در صورتی که فضای سایت شما کمتر اشغال شده باشد، سرعت بارگذاری آن تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. در این صورت از لحاظ سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل در وضعیت بهتری قرار خواهیم گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با این مطلب همراه ما باشید!

خرید یا اجاره یک خانه را در نظر بگیرید، در ابتدا با توجه به شرایط و میزان وسایل و ابزار فضای خانه کافی به نظر می رسد. در ابتدا وسایل را می چینید و می بینید که فضای به اندازه کافی وجود دارد و کار را تمام شده می دانید! همین اتفاق هنگام خرید میزبانی وب می افتد، اطلاعات سایت شما در فضای دیسک میزبانی وب ذخیره می گردد. بهینه سازی فضای دیسک هاست

یک هاست مطمئن وب، اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد و عملکرد مطلوب سایت را تضمین می کند. داشتن یک هاست وب معتبر و قابل اعتماد بسیار مهم است زیرا در دراز مدت میزبانی وب خوب می تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما سوق دهد.

راه های بهینه سازی فضای دیسک هاست

امکان آن وجود دارد که بعد از طی مدت زمانی سایت شما به فضای دیسک بیشتری نیاز پیدا کنید و باید نسبت به خرید میزبانی وب با فضای دیسک بیشتر اقدام نمایید. اما برای رهایی از شرایط بحرانی و جلوگیری از دسترس خارج شدن سایت باید به بهینه سازی فضای دیسک میزبانی وب اقدام کنید. راه های پیشنهاد شده را بهبود وضعیت سایت پیگیری نمایید.

کدهای CSS را به حداقل برسانید.

شما می توانید با به حداقل رساندن کدهای CSS چندین کیلوبایت از فضای دیسک میزبانی وب خود را ذخیره کرده و بازدهی سایت خود را افزایش دهید. پرونده های CSS با از بین بردن کدهای فرعی اضافی و فضاهای غیرضروری سبک تر خواهند شد. سعی کنید از روش های متداول و استفاده از افزونه های کاربردی وردپرس این کار را به خوبی انجام دهید.

فایل های نصبی اضافی را پاک کنید.

هیچ دلیل برای نگهداشتن فایل های نصبی اضافی درون فضای دیسک وجود ندارد و حفظ اینگونه فایل ها در سرور میزبان شما منطقی به نظر نمی رسد. فایل های اضافی فضای دیسک هاست را بیخودی مشغول می کنند که در خلاف اصول بهبود عملکرد سایت شماست. پس بهتر است که از شر آن ها خلاص شوید!

نسخه پشتیبان از فایل های نصبی را حذف کنید.

یک اقدام خوب در این مواقع حذف هر آن چیزی است که از آن استفاده نمی کنید؛ فرقی نمی کند پرونده ها، اسناد و غیره.

اسکریپت هایی مانند وردپرس بعد از هر بروزرسانی فایل های پشتیبانی خود را به صورت فایل zip یا tar.gz روی سرور باقی می گذارند. این فایل ها زمانی به کار می آیند که بخواهید به نسخه قدیمی باز گردید. اگر چنین حالتی برایتان اتفاق نمی افتد، آن ها را حذف کنید.

حذف فایل های Junk برای بهینه سازی فضای دیسک هاست

مثال خانه که یادتان هست، اگر فقط آشغال تولید کنید و آن را در فضای خانه رها کنید جا برای خودتان هم کم می آید. به همین ترتیب وب سایت شما نیز با گذشت زمان بسیاری پر از فایل های ناخواسته می گردد. این فایل ها شامل نظرات اسپم قدیمی، ایمیل های بدون استفاده، قالب های غیرضروری و غیره می باشد.

بهینه سازی فضای دیسک هاست

پرونده های نصبی را حذف کنید.

هنگام نصب یک برنامه یا اسکریپت روی میزبان وب، پوشه ای شامل راهنمای کاربر نیز ایجاد می شود. اگرچه این پرونده های ایجاد شده حاوی اطلاعات مفیدی است اما حذف آن ها می تواند فضای خوبی از دیسک شما را آزاد کند.

فایل های فلش دوست شما نیستند!

فایل های فلش دیگر محبوبیتی ندارند و با خیال راحت آن ها را می توان حذف نمود. اینگونه فایل ها برای سرور شما سنگین هستند و فضای دیسک میزبانی وب شما را بیش از حد سنگین می کند. اگر می خواهید ویدیو، صدا یا انیمیشن در سایت خود قرار دهید، HTML5 بسیار سبک تر و کارآمد است.

فایل های Log را پاک نمایید.

از طریق فایل های log فعالیت های حساب میزبانی وب خود را نظارت می کنید. اگرچه اهمیت زیادی دارند اما در شرایط بحرانی و تا زمانی که برای خرید سرویس میزبانی وب جدید اقدام کنید، می توان بیخیال فایل های Log شد. در این حالت فضای دیسک سبک تر خواهد شد و مشکلات تا حدودی رفع می گردد.

فایل های چندرسانه ای را در فضاهای خارجی ذخیره کنید.

فایل های چندرسانه ای بخش زیادی از فضای دیسک هاست را مصرف می کند. وجود تصویر، صوت، ویدیو و غیره برای وب سایت ضروری است زیرا باعث ایجاد علاقه در بازدیدکنندگان می شوند. راه حلی برای این مسئله وجود دارد و باید پرونده های رسانه ای خود را روی سرویس های مفیدی مانند یوتیوب بارگذاری کنید. این کار می تواند به صورت موقت مشکلات را حل کند اما می توان این رویه را ادامه داد چراکه بارگذاری از روی سرور خارجی سرعت سایت شما را کند می کند.

برای آپلود فایل توسط کاربران محدودیت بگذارید.

یادتان هست! گفتیم که فایل های چندرسانه ای را روی فضای دیسک هاست ذخیره نکنید. بنابراین کاملا منطقی به نظر می رسد که آپلود فایل توسط کاربران را به فضای سایت محدود کنید. فضای دیسک و پهنای باند سایت شما محدود و با ارزش است پس با اعمال محدودیت از آن حفاظت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا