میزبانی وب

لاگین کردن به سیپنل

به قسمت اول مجموعه آموزش Cpanel از مجله اینترنتی ماهان سرور خوش اومدید. در اولین قسمت میخواهیم به شما نحوه لاگین کردن به سیپنل را آموزش بدهیم. پیش از اینکه آموزش را شروع کنیم، اولین نکته لاگین کردن به سیپنل را به شما یادآوری می کنیم. حتما URL صفحه لاگین کردن به Cpanel باید با https شروع شده باشد. در واقع این نکته که استفاده از گواهی SSL امری بسیار ضروری برای وب سایت است را باید همیشه مد نظر خود قرار بدهید. حال با هم به ادامه این مطلب می پردازیم.

لاگین کردن به سیپنل به صورت گام به گام

همانگونه که در شکل زیر مشاهده می کنید، URL لاگین کردن به Cpanel شامل بخشی به نام hostname، نام دامنه شما (که در اینجا برای مثال example.com است) و عدد 2083 است. 2083 در واقع شماره پورتی است که به آن متصل می شوید.

گاهی اوقات نیز این آدرس به شکل یک رشته عددی یا همان آدرس IP نمایش داده می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما DNS را هنوز تنظیم نکرده اید. (مانند زمانی که وب سایت خود را به تازگی از یک هاست به هاست دیگر منتقل کرده اید.)

cpanel 01

با ورود به آدرس لاگین کردن، فرم وارد شدن به Cpanel را مشاهده می کنید. در قسمت username نام کاربری خود را وارد می کنید. در قسمت password نیز رمز عبور را وارد می کنید. و سپس روی دکمه Log in کلیک کنید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید روی Reset Password کلیک کرده و با استفاده از آدرس ایمیلی که با آن ثبت نام کرده اید، رمز عبور خود را بازیابی کنید.

cpanel 02

در قسمتهای بعدی روش فعال کردن تایید دو مرحله ای و همچنین ورود با cPanelID را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. از اینکه تا پایان همراه ماهان سرور بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا