میزبانی وب

مهمترین واژگان هاست – قسمت اول

امروز در مجله اینترنتی ماهان سرور قصد داریم که مهمترین و پر کاربردترین واژگان هاست را به شما عزیزان معرفی کنیم. حتما شما در پلن‌های گوناگونی که شرکت‌های هاست برای معرفی خدمات خود به کاربران معرفی می‌کنند با واژگانی روبرو شده‌اید که معنی دقیق آن‌ها را کامل نمی‌دانید و در این باره سوالاتی دارید. با مطالعه مجموعه مقالات مهمترین واژگان هاست پاسخ سوالات حود را خواهید یافت. همچنان با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی همراه شوید.

Addon Domain

Addon domain به این معناست که شما با خرید هاست می‌توانید بیشتر از یک دامنه را روی آن مدیریت کنید. در واقع اگر مقدار addon domain بر روی یک هاست 5 عدد باشد، می‌توانید همزمان 5 سایت مختلف را روی هاستی که خریداری کرده‌اید، میزبانی و مدیریت کنید.

پارک دامنه ، پارک دامین یا Alias

پارک دامنه یکی دیگر از واژگان هاست است که برای کاربران تازه کار سوال ایجاد می‌کند. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که دیگر دامنه‌های خود را به غیر از دامنه اصلی بر روی هاست قرار دهید تا بازدید کنندگان آن دامنه‌ها به وب سایت اصلی هدایت شوند.

بکاپ ، نسخه پشتیبان یا Backup

اگر در وب سایت شما مشکلی پیش بیاید، در صورتی که یک نسخه پشتیبان از آن داشته باشید، می‌توانید وب سایت خود را به حالتی که پیش از بوجود آمدن آن مشکل داشت، برگردانید. امکان بکاپ گیری وب سایت برای تمامی وب مسترها فوق العاده مهم است. چرا که از اینکه داده‌ها و اطلاعات وب سایت به دلیل بروز مشکلات احتمالی به کلی از بین برود، جلوگیری می‌کند. این امکان را باید هر شرکت هاستینگ حرفه‌ای داشته باشد.

پهنای باند یا Bandwidth

فرض کنید یک فایل عکس یک مگابایتی بر روی وب سایت خود دارید و در یک روز 1000 بازدید کننده وب سایت شما آن عکس را مشاهده کرده و یا دانلود کنند. با این فزض 1000 مگابایت یا یک گیگابایت از پهنای باند وب سایت شما استفاده شده است. نکته‌ای که باید در این رابطه بدانید این است که بین فضای هاست و پهنای باند تفاوت وجود دارد. فضای اختصاصی هاست به شما امکان بارگزاری حجم مشخصی از فایل‌ها را بر روی هاست می‌دهد، اما پهنای باند مربوط به داده‌هایی است که به طور کلی توسط بازدید کنندگان از وب سایت شما دانلود شده است.

برخی از شرکت‌ های هاستینگ مانند ماهان سرور در سرویس‌های خود پهنای باند نامحدود به کاربران ارائه می‌دهند.

آشنایی بیشتر با واژگان هاست

امیدواریم که قسمت اول از مجموعه مهمترین واژگان هاست برای شما حاوی اطلاعات کاربردی بوده و به شما در انتخاب یک هاست مناسب کمک کرده باشد. در صورتی که قصد خرید هاست و ثبت دامنه دارید، می‌توانید از خدمات ماهان سرور استفاده کنید. در قسمت‌های بعدی مجموعه مهمترین واژگان هاست اصطلاحات بیشتری را به شما معرفی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا