میزبانی وب

آشنایی با انواع دامین هاست و بررسی تفاوت های آنها

در این مطلب از ماهان سرور مقاله ای جامع با موضوع آشنایی با انواع دامین هاست ارائه کرده ایم. همچنین قصد داریم تا به بررسی تفاوت های ادان دامین و ساب دامین و پارک دامین بپردازیم.

همانطور که میدانید انواع دامین هاست وجود دارد که کاربردهای متفاوتی دارند. تفاوت ادان دامین و ساب دامین و پارک دامین اخیرا توسط یکی از کاربران ما مورد پرسش قرار گرفته است. به همین سبب تصمیم گرفتیم تا راهنمای کاملی را در این خصوص منتشر کنیم تا از این قابلیت استفاده بهتری نمایید.

هنگام خرید میزبانی وب برای سایت خود، خوب است در مورد انواع دامین در اختیار قرار داده شده بیشتر بدانید. بیشتر افراد تنها از دامنه اصلی مطلع هستند، همان چیزی که بازدیدکنندگان برای ورود به سایت شما از آن استفاده می کنند.

تفاوت ادان دامین و ساب دامین و پارک دامین چیست؟

پس از ثبت دامنه اصلی می توانید انواع دامین هاست را نیز به کار گیرید، این دامنه های جانبی به حساب میزبانی وب شما متصل می گردند. تفاوت ادان دامین و ساب دامین و پارک دامین در نوع کاربرد هر کدام از این دامنه ها است که مزایا و معایب خاصی دارند. بیایید در زیر به معرفی انواع دامنه های سایت بپردازیم.

دامنه اصلی سایت چیست؟

این آدرس اصلی سایت شما به شمار می رود و دسترسی کاربران به سایت را مقدر می سازد. این آدرس اینترنتی یه عنوان دامنه اصلی به حساب میزبانی وب شما متصل خواهد شد . سایر دامنه ها به عنوان دامین فرعی شناخته می شوند. کلیه امکانات سرویس هاست انتخابی شما بر اساس دامنه اصلی تنظیم می گردد که از مهمترین آن ها می توان به ایمیل سازمانی، پایگاه داده و سایر موارد اشاره نمود. از آنجایی که بحث مورد نظر ما در این مطلب مربوط به تفاوت ادان دامین و ساب دامین و پارک دامین است از توضیحات مفصل در مورد دامنه اصلی امتناع می کنیم.

ادان دامین چیست؟ Addon Domain

برخی از سرویس های میزبانی وب به شما امکان میزبانی چندین وب سایت را می دهند. این قابلیت با نام ادان دامین در سرویس های میزبانی وب شناخته می شود و تعدادی که سرویس ها در اختیار شما قرار می دهند، اهمیت فراوانی دارد. در حقیقت ادان دامین یک دامنه اضافی است که به میزبانی وب فعلی خود اضافه می کنید.

انواع دامین هاست

اینگونه دامنه ها وب سایت کاملا متفاوت با آدرس خاص خود و محتوای منحصربفرد هستند. به عنوان مثال دامنه mahanserver.net می تواند دامنه افزودنی برای mahanserver.net باشد. چیزی شبیه به داشتن چندین سرویس میزبانی وب با این تفاوت که تمام پرونده های شما در یک صفحه کنترل و سرور واحد به اشتراک گذاشته می شوند.

مزایا

ادان دامنه به شما در صرفه جویی هزینه کمک شایان توجهی می کند، زیرا به حساب های متفاوت میزبانی وب نیاز ندارید. ماهان سرور به عنوان یکی از پیشروترین ارائه دهندگان خدمات هاستینگ در برخی از سرویس های میزبانی وب خود تا ۴ ادان دامین را در اختیار کاربران قرار می دهد. انواع دامین هاست

معایب

در صورتی که اتفاقی برای سرور شما رخ دهد و دامنه اصلی را تحت تاثیر قرار دهد، ادان دامین نیز از این مسئله مصون نخواهد بود.

ساب دامین چیست؟ Subdomain

ساب دامین یک زیر دامنه متشکل از آدرس اصلی سایت شماست. به عنوان مثال اگر mahanserver.net را دامنه اصلی بدانیم، آدرس blog.mahanserver.net یک دامنه فرعی یا زیر دامنه از آدرس اصلی سایت به شمار می رود. با وجود تفاوت های دامنه های فرعی، ساب دامین نیز مانند ادان دامین قادر به فعالیت مجزا از دامنه اصلی می باشد. این بدان معناست که می توانید بدون تاثیر بر سایت اصلی به انتخاب قالب، ماژول های مختلف و سایر موارد دیگر ساب دامین بپردازید.

از ساب دامین می توان برای تعامل و ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده نمود، به عنوان مثال برای فروشگاه خود یک دامنه مجزا به نام help.yoursite.com را انتخاب کنید.

اما گوگل در این زمینه یک نمونه بسیار خوب به شمار می رود. این سرویس ۷۴ دامنه فعال را برای ارائه خدمات گسترده فراهم کرده که از محبوب ترین آن ها به جستجوی تصاویر گوگل به نام images.google.com می توان اشاره نمود.

مزایا

موتورهای جستجو ساب دامین ها را مورد خزش قرار می دهند، بنابراین صفحات آن در نتایج جستجو ظاهر شده و به شما در کسب بازدید بیشتر کمک می کند. شما می توانید از ساب دامین در هاست برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

معایب

برای حفظ برند تجاری خود در همه حوزه ها باید دامنه های خود را به صورت مداوم بروزرسانی نمایید.

پارک دامین چیست؟ Alias Domain

پارک دامین به دامنه ای مشهور است که کاربران را به آدرس اصلی سایت شما هدایت می کند. با اضافه کردن دامنه های متعدد پارک شده، می توان ترافیک بیشتری بدست آورد و به طور موثری تجارت را تبلیغ نمود. دامنه های پارک شده حتی می توانند حساب های ایمیل و خدمات پیام رسانی مستقلی داشته باشند.

مزایا

استفاده از پارک دامین می تواند از تقلب سایرین برای سرقت نام دامنه اصلی شما جلوگیری کند. فرض کنید که شخصی نام دامنه شما را با پسوندی مجزا به نام خود ثبت نماید. به شما اجازه بهره مندی حداکثری از سرویس میزبانی وب را می دهد.

معایب

ترافیک وب سایت بین دامنه های پارک شده و دامنه اصلی تقسیم می شود. جهت کسب اهداف وب سایت و آمار سئو، بهتر است از ریدایرکت کردن به جای پارک دامنه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا