میزبانی وب

مشاهده پهنای باند مصرفی در هاست های سی پنل

مشاهده پهنای باند مصرفی در هاست به شما کمک می کند تا بتوانید میزان پهنای باند مصرفی خود را مدیریت کنید و در صورت وجود مشکل به حل آن بپردازید.  در ادامه این مورد را به شما آموزش خواهیم داد.

شاید تا به حال هنگام خرید هاست به اصطلاح پهنای باند بر خورده باشید. بررسی پهنای باند مصرفی در هاست سی پنل می تواند آمار دقیقی را از داده های ورودی و خروجی به وب سایت دهد. اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید به منظور جلوگیری از بروز اختلالات ناگهانی، باید به صورت مداوم پهنای باند مصرفی را چک کنید. اما برای اینکه از نکات مهمی در مورد ابزار Bandwidth باخبر شوید، ادامه مطلب را  دنبال کنید.

پهنای باند چیست؟

پهنای باند در واقع همان مقدار مصرف داده های هاست شما می باشد. به طور کلی هرگونه دریافت و ارسال اطلاعات سرور شما شامل بازید از صفحات، ارسال و دریافت ایمیل، استفاده از FTP و غیره را پهنای باند یا Bandwidth می نامند. به طور مثال اگر حجم صفحه اصلی سایت شما ۲ مگابایت و پهنای باند ماهیانه اختصاص یافته به شما ۱۰ گیگا بایت باشد، تنها در طول ماه ۵۰۰۰ بازدید می تواند از سایت شما صورت گیرد و با هر بار بازدید از آن مقدار پهنای باند شما کاهش پیدا می کند.

بسته به نوع شرکت ها پهنای باند مصرفی در هاست سی پنل می تواند گیگا بایت در هفته، ماه یا روز باشد. در بیشتر شرکت های هاستینگ، پهنای باند به صورت ماهیانه در نظر گرفته می شود.

ابزار bandwidth در سی پنل به شما امکان مشاهده منابع مصرفی را می دهد. همچنین شما می توانید میزان استفاده از پهنای باند را در کل دوره یا ماه جاری ببنید.

خرید هاست های سی پنل در ماهان سرور

موارد مصرف پهنای پاند:

بازدید از سایت
دانلود از سایت یا آپلود به آن
آپلود یا دانلود با FTP
اطلاعات رد و بدل شده با ایمیل

همانطور که گفتیم پهنای باند یا ترافیک به صورت ماهیانه در نظر گرفته می شود و در اولین روز ماه میلادی خالی می شود. به عبارت ساده تر مقدار استفاده شده از پهنای باند مصرفی در هاست سی پنل صفر می شود.

چرا باید نگران پهنای باند مصرفی در هاست سی پنل باشیم؟

اگر جزو مدیران وب به شمار می روید باید نگران فضای پهنای باند هاست باشید. زیرا برای کاربرانی که بیش از حد مجاز منابع را مصرف می کنند، مجازات سختگیرانه ای در نظر گرفته شده است. بسته به شرکت هاستینگ شما، امکان رخ دادن هر اتفاقی برای هاست وجود دارد. برای جلوگیری از این امر باید بر استفاده از پهنای باند خود نظارت داشته باشید.

توجه داشه باشید اگر میزان پهنای باند هاست به اتمام برسد امکان مشاهده خطاهای پایین محتمل است:

Bandwidth Limit Exceeded

The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later

یا:

.This account has been suspended

Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources

بررسی کامل جزئیات استفاده از پهنای باند

بعد از ورود به سی پنل برای مشاهده جزئیات کامل استفاده از پهنای باند باید به بخش METRICS مراجعه کنید. این قسمت که منحصرا به بررسی آمار می پردازد، Bandwidth را به منظور مدیریت مصرف پهنای باند ارائه کرده است:

مشاهده پهنای باند مصرفی در هاست

در رابط Bandwidth اطلاعات پهنای باند به صورت نمودار به شما ارائه می شود و اطلاعات در دسته های مختلفی به شرح زیر نشان داده شده اند:

۲۴ ساعت گذشته
هفته گذشته
سال گذشته
ماه جاری
ماه های قبل

مشاهده پهنای باند مصرفی در هاست

همچنین در پایین رابط، جدول هایی را مشاهده می کنید که لیست استفاده از پهنای باند توسط پروتکل برای هر ماه را نشان می دهد:

HTTP – ترافیک وب
POP3 – ایمیل هایی که حساب های شما دریافت کرده اند.
IMAP – ایمیل هایی که حساب های شما دریافت کرده اند.
FTP – انتقال پرونده
SMTP – ایمیل هایی که حساب های شما ارسال نموده اند.

مشاهده پهنای باند مصرفی در هاست

شما می توانید با بررسی پهنای باند مصرفی در هاست سی پنل نیاز های آینده خود را نیز پیش بینی کنید و بازدیدکنندگان خود را تخمین بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا