هاست و میزبانی وب

نحوه ساختن شناسه ایرنیک و ثبت دامنه ir

دامنه ir دامنه ملی مربوط به کشور ایران است و در واقع تنها شهروندان ایرانی می‌توانند دامنه‌هایی با پسوند .ir را ثبت کنند. در این آموزش از مجله اینترنتی ماهان سرور به نحوه ساختن شناسه ایرنیک و ثبت دامنه ir می‌پردازیم. با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی همراه شوید.

شناسه ایرنیک چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دامنه ir دامنه‌ای است که مربوط به کشور ایران است و تنها شهروندان ایران می‌توانند صاحب دامنه ir باشند. به همین دلیل مدیریت و ساماندهی دامنه‌های ir زیر نظر پژوهشگاه دانش های بنیادی است. این پژوهشگاه با راه اندازی مرکز ثبت دامنه آی آر یا ایرنیک بر فرایند ثبت دامنه ir نظارت داشته و آن را مدیریت می‌کند.

هر کاربر ایرانی که بخواهد یک دامنه ir به نام خود ثبت کند نیاز به شناسه ایرنیک که توسط پژوهشگاه دانش های بنیادی و مرکز ثبت دامنه آی آر ارائه می‌شود، دارد. برای دریافت شناسه ایرنیک باید به وب سایت رسمی این مرکز به آدرس www.nic.ir رفته و با ثبت نام در این وب سایت شناسه ایرنیک خود را دریافت کنید.

پس از دریافت این شناسه با مراجعه به وب سایت هر یک از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب می‌توانید اقدام به ثبت دامنه ir به نام خودتان کنید. بعد از آن می‌توانید به راحتی دامنه‌های ir خود را مدیریت کنید. توجه داشته باشید که در ابتدا مدت زمان مالکیت دامنه‌های ir حداقل یکساله و حداکثر پنج ساله است که قابل تمدید می‌باشد. همچنین در هنگام ثبت نام در وب سایت ایرنیک، در وارد کردن مشخصات خود دقت فرمایید و پس از ثبت نام در این وب سایت از اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خود مراقبت نمایید.

در صورتی که از کاربران تازه کار هستید و نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر در خصوص دریافت شناسه ایرنیک و ثبت دامنه ir دارید می توانید با کارشناسان پشتیبانی ماهان سرور تماس گرفته و از راهنمایی های آنان بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا