طراحی سایتآموزش دامنه

قبل از ثبت دامنه به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

یک دامنه خوب، با ایجاد قدرت و اعتبار، هویت برند را تقویت کرده و کسب و کار را ارتقا می دهد. این مقاله بایدها و نبایدهای پیش از ثبت دامنه را پوشش خواهد داد تا مطمئن شوید که نام دامنه شما بهترین است و سایت را به سمت موفقیت پیش می برد.

قبل از ثبت دامنه به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟ وقتی صحبت از ثبت دامنه به میان می آید، بایدها و نبایدهایی در مورد نحوه انجام صحیح آن شکل می گیرد. در این مقاله نکاتی که باید برای انتخاب یک نام دامنه خوب پیش از ثبت دامنه بدانید، ذکر شده اند.

ناگفته نماند که انتخاب نام دامنه یک تصمیم بسیار مهم است. علاوه بر این، نام دامنه به نوعی عنوان وب سایت شما خواهد بود و باید جذاب، مرتبط و تاثیرگذار باشد. نام انتخابی شما می تواند سئو سایت را تقویت کند، به گسترش برند کمک نماید و اگر به خوبی انتخاب شود، تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد.

یک دامنه خوب، با ایجاد قدرت و اعتبار، هویت برند را تقویت کرده و کسب و کار را ارتقا می دهد. این مقاله بایدها و نبایدهای پیش از ثبت دامنه را پوشش خواهد داد تا مطمئن شوید که نام دامنه شما بهترین است و سایت را به سمت موفقیت پیش می برد.

باید ها در ثبت دامنه :

پیش از ثبت دامنه به پسوند آن خوب فکر کنید
تایپ و تلفظ دامنه آسان و بدون اشتباه باشد
مطمئن شوید که دامنه به نام شما یا تجارتتان ثبت شده است
دامنه باید به یاد ماندنی باشد
از کلمات کلیدی استفاده نمایید
برای مدتی طولانی، ماندگار باشد
بازار هدف خود را بشناسید
خلاقانه باشد

نباید ها در ثبت دامنه :

از کاراکترهای خاص استفاده شود
دامنه پیچیده، طولانی یا تایپ آن دشوار باشد
بر اساس ترند روز انتخاب شود
مشابه دامنه دیگری باشد
تمام پسوندها خریداری شود
بدون بررسی سابقه بک لینک انتخاب گردد

راهنمای ثبت دامنه

پسوند با مفهوم موضوع سایت انتخاب کنیم

تصمیم گیری در مورد انتخاب یک پسوند عالی، موسوم به TLD (دامنه های سطح بالا)، بر حضور آنلاین و تجارت کلی شما در دنیای وب تأثیر می گذارد و این موردی است که باید پیش از ثبت دامنه به آن بپردازید.

به جز .com، پسوندهای دیگری نیز در دسترس هستند که می توان به .edu، .gov، .blog اشاره کرد. هر پسوند می تواند بر اساس ارتباط با نام تجاری شما استفاده شود. به عنوان مثال .org برای سازمان ها عالی است. با انتخاب پسوند دامنه مرتبط با کسب و کار، سازمان یا سایت شخصی خود، به کاربران این امکان را  می دهید تا از همان ابتدا موضوع وب سایت شما را درک کنند.

اگر برای انتخاب پسوندهای دیگری که ممکن است مفیدتر باشند مطمئن نیستید، یک گزینه قابل اعتماد معمولاً .com می باشد. این پسوند بسیار محبوب بوده و در سطح جهانی شناخته شده است.

تایپ و تلفظ دامنه آسان و بدون اشتباه باشد

دامنه ای که تایپ یا به خاطر سپردن آن دشوار باشد، انتخاب نکنید. مطمئن شوید که نام دامنه بدون اشتباه است، زیرا اشتباهات تایپی می تواند برای همه اتفاق بیفتد.

اگر دامنه ای را انتخاب کنید که تایپ آن متفاوت یا دشوار باشد، به کسب و کار و برند شما آسیب می رساند.

وجود غلط املایی در دامنه، بازدیدکنندگان را به سمت سایت اشتباه و رویت خطای 404 هدایت خواهد کرد که در نهایت آنها را ناامید می کند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است مجددا سعی کنند وب سایت شما را بیابند اما به احتمال زیاد، آنها تسلیم می شوند و شما بازدیدکنندگان خود را از دست می دهید. از اصطلاحات عامیانه و کلماتی که املای متعددی دارند، استفاده نکنید. موارد دیگری که باید در نظر داشته باشید در لیست زیر ذکر شده اند:

اعداد را با کلمات ترکیب نکنید.
از درج کلمات اختصاری اجتناب نمایید.
از کلمات هم آوا استفاده نکنید (مانند “write” و “right”).
به طور خلاصه، از کلمات رایجی استفاده کنید که املا و تایپ آنها آسان باشد و کاربر مجبور نباشد زیاد به آن فکر کند.

مطمئن شوید که دامنه به نام شما یا تجارتتان ثبت شده است

پیش از ثبت دامنه، ممکن است به این فکر کنید که چه نامی را به عنوان مالک وارد نمایید. با توجه به هدف شما، بهتر است دامنه را تحت نام خود یا کسب و کارتان ثبت کنید. این موضوع تضمین می کند که روی آن کنترل خواهید داشت و تا هر زمان که بخواهید می توانید دامنه را نگه دارید یا بفروشید.

نام دامنه باید طوری باشد که در ذهن بماند

تاثیر اولیه خوب روی کاربر، بسیار مهم بوده و با انتخاب یک دامنه مناسب به راحتی قابل انجام خواهد بود. صرفا لازم است چند ویژگی را در نظر داشته باشد.

در ابتدا، نام دامنه باید منحصر به فرد انتخاب گردد تا متمایز شود. دامنه شما هر چه که باشد، منحصر به فرد و به یاد ماندنی بودن آن، یک عامل کلیدی خواهد بود. همچنین بهتر است دامنه تا حد امکان کوتاه باشد. با این حال، اگر دامنه طولانی‌تر باعث می‌شود نسبت به سایرین متمایز گردد، ممکن است انتخاب نام طولانی، ارزش آن را داشته باشد.

از کلمات کلیدی با موضوع سایت استفاده شود

مانند پسوند دامنه، استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه نیز به بازدیدکنندگان کمک می کند تا موضوع وب سایت شما به راحتی درک کنند. به عنوان مثال، اگر یک آژانس برنامه نویسی وردپرس را اداره می‌کنید، “agency” و “WordPress” (یا wp) را در نام دامنه بگنجانید.

اگر پیش از ثبت دامنه برای انتخاب نام دامنه به کمک نیاز دارید، ابزارهایی مانند Zyro یا NameStudio در انجام این کار به شما کمک می کنند. به سادگی می توانید کلمات کلیدی موردنظر خود را در این ابزارها وارد نموده تا نام دامنه مناسب را پیشنهاد دهند.

هر نامی که برای دامنه انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی می‌توانند نوع وب‌سایت شما را مشخص کنند و افراد را به بازدید از آن ترغیب نمایند.

برای مدتی طولانی، ماندگار باشد

با توجه به اینکه وب سایت و دامنه شما برای بلندمدت استفاده می شود، پیش از ثبت دامنه بهتر است خوب به نام دامنه فکر کنید. همچنین شما سال ها از دامنه برای برند و سئوی خود استفاده خواهید کرد. بنابراین، نام دامنه ای را انتخاب کنید که با کسب و کار شما مرتبط باشد و در ادامه راه به شما کمک نماید. دامنه باید کسب و کارتان را تعریف کند، بنابراین مطمئن شوید دامنه شما جذابیت ماندگاری خواهد داشت.

راهنمای ثبت دامنه

با توجه به بازار هدف دامنه انتخاب کنید

اگر پیش از ثبت دامنه بازار هدف خود را بشناسید، انتخاب نام دامنه آسان تر خواهد بود. این ویژگی نوع دیگری از به کارگیری کلمات کلیدی است. کلماتی را انتخاب کنید که به مخاطبان شما مربوط می شوند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه حیوانات خانگی دارید، شاید examplePets.com برای مخاطب موردنظرتان، مرتبط، به یاد ماندنی و ساده باشد.

نام دامنه خلاقانه باشد

هنگام انتخاب دامنه خلاق باشید زیرا خاطره انگیزتر خواهید بود و بازدیدکنندگان را جذب می کنید. بازی با کلمات، مترادف ها و ترکیب های جذاب می تواند کمک زیادی به جذابیت وب سایت شما کند. برای مثال، برخی از محبوب ترین وب سایت ها مانند YouTube ،TikTok یا  DuckDuckGo را در نظر بگیرید که نام دامنه آنها خلاقانه ایجاد شده و به یاد ماندنی هستند.

بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب یک دامنه جذاب، خلاق باشید و کلمات، عبارات و ایده های منحصر به فردی ایجاد کنید.

استفاده از کاراکترهای غیر ضروری مانند خط تیره، علائم و اعداد، برای برخی وب سایت ها نابود کننده است. این گونه کاراکترها، اغلب دامنه را طولانی تر می کنند که حرفه ای به نظر نمی رسد. همچنین تایپ و تلفظ آنها دشوار است. بنابراین، از کاراکترهای خاص استفاده نکنید.

اگر نیاز به استفاده از یک کاراکتر خاص دارید، سعی کنید آن را محدود نمایید (نهایتا یک عدد). در صورت استفاده از اعداد، آنها را به ترتیب (مثلاً 123) یا قابل حدس انتخاب کنید تا از سمت بازدیدکنندگان به آسانی خوانده شوند. کاراکترهای خاص، اعداد پیچیده و علائم، می‌توانند کاربری که سعی دارد تا دامنه شما را تایپ کند، ناامید نمایند.

همانطور که اشاره شد، نام‌ دامنه‌های طولانی در صورتی که مرتبط باشند و تایپ آنها پیچیده و دشوار نباشد، مناسب خواهند بود. برای مثال، فرض کنید که یک فیزیکدان هستید. اگر کاربران عادت به استفاده از کلمه “Physicist” نداشته باشند، مطمئنا املای آن برایشان آسان نخواهد بود. بنابراین باید از نام دامنه ای مانند “localphysicist.com” یا مشابه آن اجتناب کنید. به طور کلی نام دامنه هرچه ساده تر باشد، بهتر است اما اگر دلیل خوبی برای انتخاب دامنه‌های طولانی دارید، می توانند مفید باشند.

ممکن است استفاده از کلمات کلیدی وسوسه انگیز باشد اما آنها اغلب ماندگار نیستند. یک کلمه کلیدی به سرعت می تواند از داغ ترین ترند روز به موضوعی بی ارزش تبدیل شود. ویدیوها و آهنگ‌های پرطرفدار را در نظر بگیرید. آنها می توانند برای دقایقی پرطرفدار شوند اما لحظاتی بعد هیچ ارزشی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا