هاست و میزبانی وب

کاربردهای Apache Handlers در سی پنل را بشناسید

در این مطلب از بلاگ ماهان سرور کاربردهای Apache Handlers در سی پنل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای آشنایی با این ویژگی مهم در ادامه با ما همراه شوید.

همانطور که تابحال گفته ایم، ابزار بسیار مفیدی در قسمت ADVANCED سی پنل قرار داده شده است. Apache Handlers در سی پنل وظیفه به خصوصی در اجرای اسکریپت ها دارد. اگرچه همه چیز به صورت اتوماتیک در وضعیت مطلوب خود قرار گرفته اما امکان اضافه کردن پسوندهای جدید برای اجرای فایل های تازه نیز وجود دارد. اگر اسکریپتی با پسوندی خاص مدنظرتان است که نیاز به اجرای آن دارید،  کاربردهای Apache Handlers

Apache Handlers در سی پنل برای نظارت و مدیریت بر نحوه عملکرد وب سرور آپاچی سایت، فایل ها و پسوند های مختلف اسکریپت ها به کار می روند. با استفاده از Apache می توان اسکریپت های CGI و فایل های مورد پردازش سرور را اداره کرد. از معروف ترین پسوند فایل های آپاچی می توان به shtml، and، perl، ppl، plx و pl اشاره نمود.

وب سرور آپاچی یکی از محبوب ترین ها در نوع خود می باشد که روی سیستم عامل های زیادی مانند لینوکس قابلیت اجرا دارد. از آنجایی که سی پنل تحت سیستم عامل لینوکس منتشر شده، به خوبی با این سیستم سلزگاری داشته و Apache Handlers در سی پنل از دل آن بیرون آمده است.

وب سرور آپاچی چیست؟

وب سرور آپاچی یک نرم افزار وب سرور منبع باز و رایگان است که بسیاری از وب سایت های موجود در فضای وب را پشتیبانی می کند. در حقیقت وب سایت ها به کمک وب سرور آپاچی قادر به ارائه محتوای موردنظر خود به کاربران هستند. به زبان ساده تر، وب سرور درخواست های دریافتی را آنالیز کرده و به آن ها پاسخ می دهد.

از جمله مهمترین کارهای آن نمایش صفحات HTML به همراه تصاویر، متن، استایل شیت، فایل و غیره به بازدیدکنندگان می باشد. در حقیقت پاسخ وب سرور موجب نمایش دادن صفحه مورد نظر به کاربر می شود. از آنجایی که وب سرور آپاچی امکانات فوق العاده ای را برای برنامه نویسان فراهم کرده به یکی از محبوب ترین وب سرورهای جهان تبدیل شده است. همچنین انعطاف بالای آن باعث شده تا سی پنل نیز از آن بهره ببرد از آن برای ارائه محتوای صفحات وب استفاده کند. روش کار بدین صورت است که نوع پرونده ها و پسوندهایی را مشخص می کند که توسط سرور پردازش می شوند.

آموزش Apache Handlers در سی پنل

Apache Handlers در سی پنل شما را قادر به تعیین شرایطی می کند که علاوه بر موارد پیش فرض، انواع فایل های سفارشی چگونه سرویس دهی و پشتیبانی شوند. به طور مثال می توانید برای سیستم تعریف کنید که آپاچی فایل های با پسوند cgi را به عنوان اسکریپت اجرایی perl شناسایی کند.

ما در ادامه برخی از موارد پیش فرض را با نوع عملکردشان معرفی می کنیم:

default-handler – فایل را ارسال کرده و به صورت پیش فرض محتواتی استاتیک را مدیریت می کند.
send-as-is – فایل یا پرونده را با عنوان کامل HTTP می فرستد.
cgi-script – پرونده را به عنوان یک اسکریپت cgi در نظر می گیرد.
IMAP-file – به عنوان یک فایل دستوری imagemap پرونده را پردازش می کند.
server-info – جزئیات کانفیگ سرور را دریافت می کند.
server-parsed – پرونده های سمت سرور را تحلیل می نماید.
server-status – گزارش وضعیت سرور را مشخص می نماید.
type-map – پرونده را به عنوان یک نوع فایل نقشه پردازش می کند.

برای اینکه بدانید چگونه هندلر سفارشی خود را در سی پنل بسازید، آموزشی را گام به گام به همراه تصاویر مختلف خدمتتان آماده نموده ایم.

مرحله اول

مطابق همیشه ابتدا وارد اکانت کاربری سی پنل خود شوید. سپس به قسمت های پایینی صفحه مراجعه کنید و بخش ADVANCED را پیدا کنید. حال از بین تمام ابزارهای موجود، عبارت Apache Handlers را انتخاب کنید. تصویر زیر به خوبی شما را راهنمایی می کند:

کاربردهای apache handlers

مرحله دوم

در این مرحله به صفحه جدیدی تحت عنوان Apache Handlers در سی پنل هدایت می شوید. حال نام هندلر دلخواه خود را در کادر مربوط به Handler وارد نمایید و سپس در بخش Extension پسوند فایل را بزنید. حتما قبل از پسوند یک دات یا “.” استفاده کنید.

کاربردهای apache handlers

در پایان روی دکمه Add بزنید تا به لیست شما اضافه گردد و عملیات به اتمام برسد.

همانطور که حتما تا به حال متوجه شده اید، سی پنل از بخش های مختلف با قابلیت های متفاوت تشکیل شده است. این مسئله ما را واداشت تا در پستی تحت عنوان کاملترین آموزش کنترل پنل سی پنل cPanel (ویدئویی) به صورت کامل در این مورد توضیحات لازم را به شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا