آموزش وردپرسدیجیتال مارکتینگ

کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس با راهکارهایی ساده اما کاربردی

کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس یکی از مهمترین اهدافی است که هر وب مستر و یا سئو کاری باید آن را دنبال کند. در ادامه راهکارهایی را برای انجام این کار ارائه خواهیم کرد.

وبمستران حرفه ای هروزه به دنبال راه های جدیدتری برای بهینه سازی و افزایش سرعت سایت خود می باشند. کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس موضوعی دارای اهمیت بالا برای کاربران هنگام خرید هاست تلقی می شود. اما مسئله این است که گاه تمام امور به ارائه دهنده هاستینگ شما ارتباطی ندارد و باید اقداماتی از سوی شما برای توسعه فعالیت هایتان صورت پذیرد. ما به شما مواردی را خواهیم آموخت که در کمتر جایی به آن اشاره شده است.
هر مالک سایت به دنبال دستورالعمل های جادویی برای کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس می باشد. پس از اینجای محتوا حسابی تمرکز خود را برای یادگیری در سطح بالا جمع کنید.

کاهش زمان پاسخ سرور از شیرین ترین هنرهایی است که کمک شایان توجهی برای توسعه یک فروشگاه اینترنتی بزرگ خواهد کرد.

اهمیت کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

اول از همه این که سبب افزایش سرعت سایت شما می گردد و روند پاسخگویی در آن را تسریع می بخشد. در این حالت کاربران به سرعت پاسخ مناسب به نیازهایشان را در می یابند و از حضور در چنین موقعیتی لذت می برند.

خب یک وب سایت سریع تر که کار کاربران را زودتر راه می اندازد از دید گوگل وب سایت مفید تری برای نمایش در نتایج اول جستجو است. شاید تصورش برایتان سخت باشد که تا چه اندازه با عملکرد خوب و سریع خود می توانید تجربه خوبی را برای کاربرانتان فراهم آورید. اما قبل از ورود به مسئله کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس و شرح راهنمایی های مربوط به آن، قصد معرفی معیارهایی برای ارزیابی سایت وردپرس داریم:

زمان پاسخ سرور زیر یک ثانیه عالیست!
زمان پاسخ سرور در کمتر از دو ثانیه خوب است.
زمان پاسخ سرور بیش از ۴ یا ۵ ثانیه ضعیف می باشد.

انتخاب سرویس میزبانی وب خوب

میزبانی وب یکی از جنبه های مهم در تعیین میزان سرعت سایت شماست، این مولفه از اولین مواد تشکیل دهنده برای کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس می باشد. چرا؟ یک هاست قدرتمند، فرایند انتقال داده بین سرورها را افزایش می دهد و نتیجه می شود افزایش سرعت وب سایت شما.

پیشنهاد ما این است که از شرکت های قدرتمند ارائه دهنده هاست، سرویس خود را جهت ایجاد سایت تهیه کنید. در صورتی که پیش از این هاست خریداری نموده اید، لطفا آن را به سرورهای تخصصی و بهینه از لحاظ نوع سیستم به کار گرفته از سوی خود بروزرسانی نمایید. به طور مثال برای سایت های وردپرس حتما از هاست وردپرس که به صورت ویژه ای جهت این سیستم مدیریت محتوا بهینه شده، استفاده کنید. در این صورت به راحتی می توان به روی برند سازی نام تجاری وب سایت تمرکز کرد و نگران الباقی ماجرا نبود!

کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

استفاده از سرورهای تخصصی برای شما هزینه بیشتری دارد، اما به طبع بهره وری فراروانی برایتان به همراه خواهد داشت و به چشم سرمایه گذاری بلند مدت به آن می توان نگریست. مطمئنا میزبانی وب ارزان تر در ابتدای کار به صرفه است، اما هرچه پیشتر می روید به سرور ها و امکانات حرفه ای تری نیاز دارید.

استفاده از میزبانی وب بهینه، سرعت سایت شما را افزایش می دهد. چرا این مزیت را مورد استفاده قرار نداده و خود را تقویت نکنید؟ استفاده از هاست بهینه سرعت پاسخ سرور را بیش از نیم برابر افزایش می دهد.

استفاده صحیح از افزونه های مختلف جهت کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

تصمیم برای نصب افزونه های مناسب برای وب سایت بسیار مهم است و اثر قابل توجهی بر کاهش زمان پاسخ سرور می گذارد. باید بدانید که هرچه هاست شما بهینه شده باشد، سرعت بارگذاری بالاتری را از خود به نمایش می گذارد. افزونه های اضافی و غیر ضرروری تعداد در خواست های سرور را افزایش داده و سایت به کندی بارگذاری خواهد شد. پس تا می توانید از نصب افزونه های بی مصرف جلوگیری کنید تا با سایت ضعیفی روبرو نشوید.

بسیاری از افزونه ها از سوی منابع ناشناخته ای متولد می شوند و کاری جز کشاندن پای اسپم ها به سایت شما انجام نمی دهند. در نتیجه هرچه سایت شما خالی باشد، زمان پاسخ سرور کاهش پیدا نخواهد کرد و به شما کمکی نمی شود. یک قانون معروف در میان کاربران وردپرس می گوید؛ اگر سایت شما در حال سقوط هم بود، بیش از ۱۰ افزونه روی آن نصب نکنید!

اگر شما بیش از این تعداد افزونه به روی وردپرس خود نصب کرده اید، ابتدا آن ها را لیست کنید و سپس با درجه گذاری از لحاظ اهمیت، آن ها را از هم متمایز کنید. در نهایت ۱۰ تای اول را از لیست خود انتخاب کنید و بقیه را از وردپرس غیرفعال و حذف نمایید. توجه داشته باشید، این اقدام شما سبب کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس خواهد شد و سرعت لود صفحات با پیشرفت چشمگیری روبرو می شود.

علاوه بر این ده افزونه باقی مانده را به آخرین نسخه بروز نمایید تا میزان زمان پاسخگویی را به حداقل برسانید و امنیت وب سایت خود را تامین کنید.

انتخاب قالب مناسب سایت برای کاهش زمان پاسخ سرور

قالب وب سایت باید در بهینه ترین حالت ممکن قرار بگیرد، نه فقط از منظر طراحی، بلکه دارای قابلیت های فنی و توابع به کار رفته با سطح مطلوب باشد. وقتی آدرس سایتی را در مرورگر خود وارد می کنید، انتظار نمایش یک وبسایت زیبا را دارید. اما بالاتر از آن، توابع به کار رفته در سایت شماست که کاربر را نگه می دارد و این همان نکته اثرگذار بر ترافیک سایت خواهد بود.

سعی کنید که قالب خود را از منابع رسمی تهیه کنید که امکان آپدیت آن را برایتان فراهم نموده اند. چرا که به روز رسانی های مداوم علاوه بر تامین امنیت، سبب افزایس سرعت سایت شما نیز می شود. کد های به کار رفته در اینگونه قالب ها هر دوره مورد بررسی قرار گرفته و بهینه تر می شوند و ارتباط آن ها با سرور بهتر خواهد شد، در نهایت مجموعه این اقدامات باعث کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس می گردد.

فعالسازی و استفاده از ذخیره سازی اطلاعات (Caching)

یک روال معمول برای کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس، استفاده از ابزار ذخیره سازی و کش صفحات وب است. برخی می گویند فقط حرف زدن از آن آسان است، اما م به شما راه های کاربردی را توضیح خواهیم داد.

هنگامی که یک کاربر به سرور برای نمایش صفحه درخواست ارسال می کند، سرور باید منابع مختلف مانند تصاویر، قالب ها و همینطور افزونه هایی با سرور های دیگر را بارگذاری کند.

عجیب نیست! چرا که این فقط یک بار اتفاق نمی افتد. این فرایند در هر صفحه بعد از ورود و خروج به آن چندین بار رخ می دهد و هر بار پیام های زیادی میان سرور و وب سایت رد و بدل می شود که زمان زیادی را برای لود صفحات وب صرف می کند. اما فعال نمودن ابزار کش سایت صفحات را برای یک بار ذخیره سازی می کند و بعد از ورود به آن صفحه سرعت بارگذاری تا حد فوق العاده ای افزایش می یابد. در این صورت اگر کاربران دنبال محصول یا موضوع خاصی باشند به سرعت و درعرض چن ثانیه به آن دست پیدا خواهند کرد که اوضاع بسیار عالی برای وب سایت شما ایجاد می شود.

استفاده از امکان ذخیره سازی به سرور اجازه نمایش محتویات قبلا بارگذاری شده را به کاربران قدیمی می دهد و فقط در صورتی که تغییراتی در آن صفحه ایجاد شده باشد، سرور آن را مجددا لود می کند. این اقدام درخواست های سرور را کاهش داده و در نتیجه با سایت وردپرس سریع تری روبرو خواهیم بود. این اقدام در وردپرس از طریق افزونه های مختلفی صورت پذیر است و به راحتی قادر به انجام آن خواهید بود چراکه به زودی در مطلبی به تفضیل در مورد آن توضیح خواهیم داد.

آشغال ها را بیرون بگذارید!

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما لازم است که هر چند وقت یکبار آشغال ها را بیرون بگذارید! پرونده ها، افزونه ها، مضامین و غیره که منابع سرورو شما را درگیر می کند و نیازی به آن ها ندارید. خودتان را در نظر بگیرید؛ آیا در حال طی کردن مسیری به همراه وسایل و بارهای اضافی با کاهش سرعت روبرو نمی شوید؟ وردپرس هم با فایل های اضافی دچار کندی شده و کارایی خود را از دست خواهد داد. اگر به دنبال کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس هستید، وقت آن فرارسیده تا دستی به سر و روی سیستم مدیریت محتوای خود بکشید. اگر مجبور شدید سایت خود را هر ماه تمیز کنید و آن را از افزونه های اضافی و عوامل اشغال کند کننده سرور پاک نمایید و سرعت سایت خود را برای بهره وری هرچه بیشتر، افزایش دهید.

افزونه های اضافه را غیر فعال کنید، نظرات اسپم را حذف کنید و حافظه کش خود را هرازگاهی پاک کنید تا وب سایتی امن تر، با ثبات تر و سریع تری برای کاربران فراهم کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا