میزبانی وب

آموزش استفاده از Track DNS در سی پنل و ردیابی داده های سایت

در این مطلب از بلاگ ماهان سرور آموزش استفاده از Track DNS در سی پنل  را به شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد. ترک دی ان اس یکی دیگر از ویژگی های حرفه ای در این پلتفرم است که بد نیست با آن آشنا شوید.

بخش Advanced سی پنل از ابزارهای مافوق حرفه ای برای مدیریت سایت بهره می برد. آموزش Track DNS در سی پنل به شما کمک می کند تا داده های خود را ردیابی نمایید. اینکه بتوانید به اطلاعات مربوط به دامنه خود دسترسی داشته باشید، به شما در ادامه مسیرتان کمک شایان توجهی نماید. برنامه ریزی های بهتر و اتخاذ تصمیم های صحیح شما را به پیشبرد اهدافتان نزدیک می کند. برای اینکه راهنمایی های بیشتری در این مورد دریافت کنید، ادامه مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

آیا تاکنون به دنبال اصلاحات اطلاعات شبکه خود بوده اید یا راهی را برای بررسی کردن آن مورد آزمایش قرار داده اید؟ شما بعد از مطالعه آموزش Track DNS در سی پنل به راحتی قادر به انجام این کار می شوید. می توانید DNS دامنه خود را ردیابی کنید و مسیریابی سرور را از سایت تا میزبانی وب انجام دهید. این کار به شما در تشخیص بروز مشکل در شبکه و عیب یابی آن کمک خواهد کرد، ویژگی منحصر به فردی که هاست سی پنل به شما هدیه می دهد.

ابزارهای شبکه به کاربر امکان می دهد تا اطلاعات مربوط به هر دامنه را پیدا کند یا مسیر مورد نظر از سرور سایت شما را در رایانه ای پیدا کنید که از طریق آن به سی پنل دسترسی دارید.
آموزش Track DNS در سی پنل

Track DNS یکی از ابزارهای محبوب سی پنل است که می تواند شما را در مشاهده مشخصات DNS روی یک دامنه کمک کند تا از صحت تنظیم شدن آن اطمینان خاطر پیدا کنید.

بنابراین بدون مراجعه به سایت های دیگر و احتمال کش شدن اطلاعات، قادر به مشاهده مشخصات DNS دامنه خود باشید و از اینکه DNS به IP صحیح متصل می شود، مطمئن گردید.

ابتدا طبق معمول همیشه از طریق مشخصات کاربردی خود وارد محیط سی پنل شوید. پس از ورود باید به دنبال بخش ADVANCED در قسمت پایینی صفحه بگردید. تصویر زیر به خوبی آن را نشان می دهد:

آموزش استفاده از track dns در سی پنل

طبق توضیحاتی که تاکنون برایتان آورده ایم، بخش Track DNS به دو بخش کوچکتر تقسیم می گردد که هر کدام وظیفه مخصوصی را بر عهده دارند. در ادامه به ترتیب هر کدام از آن ها را معرفی خواهیم نمود، همراه ما باشید!
Domain Lookup

ابزار Domain Lookup فرمان دامنه میزبان را اجرا می کند. همانطور که قبلا اعلام کردیم، به شما امکان بررسی مشخصات DNS را می دهد و شما را از اتصال صحیح آن ها به سرور مطمئن می کند. شما می توانید طبق تصویر زیر دامنه را در این کادر جستجو وارد کنید.

آموزش استفاده از track dns در سی پنل

پس از وارد کردن دامنه برای شروع جستجو روی دکمه Look Up بزنید تا سرورهای پستی دامنه و آدرس IP نمایش داده شود. همچنین اطلاعات DNS دامنه را تحت عنوان اطلاعات منطقه ای مشاهده کنید همچنین می توانید یک Trace Route را نیز همزمان اجرا نمایید.
Trace Route

ردیابی مسیر ارتباط رایانه شما تا دسترسی به وب سایت را شان می دهد. این عملگر نشان می دهد که چطور اطلاعات قبل از رسیدن به وب سایت از تعدادی از سرورها عبور می کنند. همینطور زمان ارتباط مرورگر شما به سرور را نیز به شما اعلام می کند. برای ردیابی مسیر منتهی به سرور، روی Trace کلیک کنید. این قسمت به شما مسیرها را از رایانه برای رسیدن به سرور نمایش می دهد. ضمنا نتیجه مسیریابی در صفحه جدیدی به شما اعلام می گردد.

آموزش استفاده از track dns در سی پنل

اگر تاکنون توجه کرده باشید، هاست سی پنل از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام نقشی موثر را ایفا می کنند. به همین سبب برای کسب بیشتر رضایت کاربران خود، پستی به نام کاملترین آموزش کنترل پنل سی پنل cPanel (ویدئویی) منتشر نموده ایم و ابزارهای مختلف آن را بررسی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا