دیجیتال مارکتینگهوش مصنوعی

آیا در خصوص سرورهای هوش مصنوعی با سایر سرورها تفاوت دارد ؟

در سال 2023 سرورهای هوش مصنوعی به سرعت  در حال گسترش هستند و پیش‌بینی می‌شود که سرورهای هوش مصنوعی رشد فوق‌العاده 38.4 درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کنند و تعداد سرور‌ها را به 1.2 میلیون واحد در سراسر جهان برسد.

قبل از توضیح در خصوص سرورهای هوش مصنوعی بد نیست بدانید هنگامی که شما درباره‌ی پیشرفت‌ها در محاسبات می‌خوانید، خودروهای خودران را می بینید، ابرکامپیوترهای در حوزه ی گیم و پردازش سایت ها را بررسی می کنید و یا وقتی پدر و برادر و خواهرهای بزرگتر ما و حتی خودمان آتاری و سگا بازی می کردیم به نوعی با هوش مصنوعی سرکار داشته ایم . بنابراین این روزها اگر صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید در واقع چیز چندان عجیب و غریبی نیست بلکه شما شکلی جدید از هوش مصنوعی را با تلفیقی از تکنولوژی رو تجربه می‌کنید.

یا این حال برای اجرای یک پروژه با بنای هوش مصنوعی حتما لازم است که زیر ساخت های آن نیز همانند استفاده از سرور هوش مصنوعی مهیا باشد چرا که به گفته شرکت TrendForce،در سال 2023 سرورهای هوش مصنوعی به سرعت  در حال گسترش هستند و پیش‌بینی می‌شود که سرورهای هوش مصنوعی رشد فوق‌العاده 38.4 درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کنند و تعداد سرور‌ها را به 1.2 میلیون واحد در سراسر جهان برسد.

البته باید گفت که این پیشرفت، در سرورهای هوش مصنوعی عمدتاً توسط نیروگاه‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی، FPGA و ASIC در شرکت TrendForce هدایت می‌شود؛ این پردازنده‌های گرافیکی برای ارائه خدمات به طیف متنوعی از بازار ساخته شده اند. TrendForce سرورهای هوش مصنوعی خود را از سال 2022 تا 2026 تقویت خواهد کرد و اکنون نرخ رشد ترکیبی سالیانه(CAGR) خود را ۲۲ درصد پیش‌بینی می‌کند که رقمی بلندپروازانه است. به طور همزمان، بازار تراشه‌های هوش مصنوعی در سال 2023 شاهد افزایش 46 درصدی خواهد بود.

سرورهای هوش مصنوعی
سرورهای هوش مصنوعی

افزایش تقاضای حافظه با پهنای باند بالا و نیاز به سرورهای هوش مصنوعی

TrendForce همچنین فاش کرده است که انتظار می‌رود حافظه با پهنای باند بالا (HBM) افزایش قابل توجهی در تقاضا داشته باشد؛ HBM یک رابط رم با سرعت بالا است و در پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته استفاده می‌شود. پردازنده گرافیکی NVIDIA H100 که قرار است امسال عرضه شود، مجهز به HBM3 سریع است که نسبت به استاندارد قبلی HBM2e ارتقا یافته است. این پیشرفت، عملکرد محاسباتی سیستم‌های هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.

با زیاد شدن تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی(GPU) سطح بالا، از جمله A100 و H100 NVIDIA، MI200 و MI300 AMD و TPU اختصاصی گوگل، Trendforce پیش بینی می کند که تقاضای HBM در سال 2023 به میزان 58 درصد افزایش یابد و در سال 2024 افزایش 30 درصدی دیگری نیز انتظار می‌رود.

براس خرید سرورهای هوش مصنوعی با ما در ماهان سرور در ارتباط باشید

با این حال شاید برای شما هم در خصوص سرورهای هوش مصنوعی سوال پیش بیاید که آیا …

آیا سرورهای هوش مصنوعی دارای چند کارت گرافیک هستند؟

با توجه به نیاز برخی از نرم افزارها برای محاسبات سنگین بر روی چندین کارت گرافیک به صورت همزمان، سرورها معمولا با ۲، ۴ و ۸تایی ارائه می‌گردند

آیا امکان تست چند ساعته یا روزانه برای سرورها وجود دارد؟

در برخی پلن‌ها امکان تست به صورت محدود و بر اساس موجود بودن ارائه می گردد، اما به دلیل هزینه راه اندازی و همچنین زمان فعال بودن سرور، این امر دارای هزینه خود می باشد که تاییده این کار بستگی به دیتاسنتر مقصد دارد.

ما به چه صورت می توانیم به سرور متصل شویم؟

شما میتوانید از طریق ریموت دسکتاپ یا از طریق نرم افزارهای AnyDesk یا TeamViewer به سرورها متصل شوید و نرم افزارهای خود را دانلود و سپس نصب نمایید.

مدت زمان فعال شدن سرور چقدر است؟

سرورها هوش مصنوعی از 1 الی 5 روز کاری در صورت موجود بودن قابل ارائه می باشند.

مکان این سرورها در کدام کشور می باشد؟

این سرورها از دیتاسنتر خارجی ارائه می گردند و در آمریکا و اروپا قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا