میزبانی وبآموزش دامنه

اضافه کردن زیر دامنه در پلسک

موضوع درس سوم مجموعه آموزش Plesk ، اضافه کردن زیردامنه یا ساب دامین در این کنترل پنل است. برای اضافه کردن زیر دامنه در پلسک از سایدبار سمت چپ کنترل پنل، گزینه Websites and Domains را انتخاب می کنیم. سپس در صفحه جدیدی که برای ما باز می شود، بر روی تب Add Subdomain کلیک می کنیم.

حال که روی تب Add Subdomain کلیک کرده ایم، وارد یک صفحه جدید مانند عکس زیر میشویم. در سطر subdomain name نام زیر دامنه را به انتخاب خود می نویسیم. سپس در سطر بعدی در صورتی که چند دامنه مختلف را با اکانت پلسک خود مدیریت می کنیم، باید دامنه ای را که می خواهیم برای آن زیر دامنه بسازیم، انتخاب کنیم. این سطر در واقع همان سطر Parent Domain است. در قسمت Hosting Setting و در سطر Document Root مسیر یا دایرکتوری زیر دامنه را مشخص می کنیم.. در نهایت روی OK کلیک می کنیم.

plesk 6

مدیریت ساب دامین در پلسک

پس از اضافه کردن زیر دامنه در پلسک باید از طریق همان قسمت Websites and Domains ، ساب دامین ایجاد شده را انتخاب کنید. با استفاده از ابزارها و گزینه هایی مانند Application و File Manager به مدیریت زیر دامنه در پلسک می پردازیم. با این گزینه ها و ابزارها در درس های بعدی آموزش پلسک در مجله اینترنتی ماهان سرور آشنا خواهید شد. ممنون از اینکه تا پایان همراه ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا