آموزش وردپرس

خطای Pluggable.php در وردپرس را چگونه رفع کنیم؟

گاهی اوقات با وجود مشاهده پیام چنین خطاهایی در پیشخوان وردپرس ، باز هم می توانیم کار خود را با وب سایت ادامه بدهیم. اما بهتر است که به خطایی مانند خطاهای Pluggable.php را هر چه زودتر رسیدگی کنیم.

آیا در وب سایت خود خطای Pluggable.php را مشاهده کرده اید؟ گاهی اوقات با اضافه کردن یک کد PHP به وب سایت وردپرسی یا فعال کردن یک پلاگین با خطای Pluggable.php مواجه می شویم. در این مطلب کوتاه از مجله اینترنتی ماهان سرور قصد داریم که شما را با راه حل بر طرف کردن این خطا در وردپرس آشنا کنیم. همچنان با ماهان سرور ارائه دهنده حرفه ای خدمات میزبانی وب ، هاست دانلود و هاست پربازدید ، همراه باشید تا به صورت کامل روش رفع ارور Pluggable.php را فرا بگیرید.

چه وقت و چرا خطاهای Pluggable.php را می بینیم؟

وردپرس به کاربران و افزونه ها این اجازه را می دهد که توابع اصلی مشخصی را نادیده بگیرند. این توابع در فایلی به نام pluggable.php قرار دارند. اگر قطعه کد php یا افزونه خاصی در رابطه با این توابع به درستی کار نکند شاهد خطاهایی مانند خطای زیر می شویم:

وردپرس 1

گاهی اوقات با وجود مشاهده پیام چنین خطاهایی در پیشخوان وردپرس ، باز هم می توانیم کار خود را با وب سایت ادامه بدهیم. اما بهتر است که به خطایی مانند خطاهای Pluggable.php را هر چه زودتر رسیدگی کنیم. در ادامه روش ساده ای را برای رفع ارور pluggable.php به شما معرفی می کنیم.

وردپرس 2

روش رفع خطای pluggable.php در وردپرس

فایل pluggable.php یکی از فایل های هسته اصلی وردپرس است. پس ویرایش آن برای بر طرف کردن یک خطا، روش ایده آل و مناسبی نیست. در چنین مواقعی باید به پیام خطا نگاهی انداخته و ببینیم که به چه چیز و چه جایی اشاره می کند. به پیام زیر دقت کنید.

وردپرس 3

خطایی مانند خطای بالا در ابتدا به خط 1035 در فایلی به نام functions.php اشاره می کند. این بدین معنی است که شما باید فایل functions.php پوسته را ویرایش کنید و کدی را که باعث بروز خطا شده است را تغییر داده و یا حذف کنید.

در مثالی دیگر همانگونه که در تصویر زیر می بینید، یک پلاگین در وردپرس باعث بروز چنین خطایی شده است.

وردپرس 4

در چنین مواقعی باید پلاگین را موقتا غیر فعال کرده و حل مشکل را از طریق نویسنده پلاگین پیگیری کنید.

در بیشتر مواقع خطای pluggable.php ارتباط مستقیم با این فایل ندارد. در واقع علت این خطا گاهی مربوط به کدهایی است که خود شما به فایل functions.php اضافه کرده اید که با ویرایش یا حذف آن مشکل حل می شود. گاهی اوقات نیز نصب یک افزونه وردپرس که کد نویسی ضعیفی دارد موجب چنین خطایی شده است که با غیر فعال کردن آن مشکل حل می شود.

از اینکه تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی ماهان سرور را مطالعه کردید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا