آموزش وردپرسدیجیتال مارکتینگ

افزایش سرعت سایت وردپرسی با 5 راهکار ساده ؟

میزبانی از ویدئو ها، پهنای باند زیادی را میطلبد. همچنین هزینه های زیادی را بر روی دست شما می گذارد. حتی اگر اشتراک میزبانی وب شما از نوع نامحدود نیز باشد، احتمالا با مصرف زیاد پهنای باند جریمه شده و هاست شما سرویس شما با تعلیق رو به رو می سازد.

در ادامه آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی در ماهان سرور ،  امروز نیز به 5 راهکار تخصصی اشاره خواهیم کرد که انجام این راهکارها سرعت سایت وردپرسی شما را تضمین خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

1- برای افزایش سرعت سایت ویدئو را در سایت های وردپرسی آپلود نکنیم ؟

شما در وردپرس قادرید که ویدئوها را مستقیما در هاست خود آپلود کرده و از طریق HTML5 به پخش آنها در مرورگر کاربران بپردازید. اما هرگز نبایست دست به چنین کاری بزنید!

میزبانی از ویدئو ها، پهنای باند زیادی را میطلبد. همچنین هزینه های زیادی را بر روی دست شما می گذارد. حتی اگر اشتراک میزبانی وب شما از نوع نامحدود نیز باشد، احتمالا با مصرف زیاد پهنای باند جریمه شده و هاست شما سرویس شما با تعلیق رو به رو می سازد.

همچنین میزبانی از ویدئوها موجب افزایش حجم سایت و بالطبع افزایش حجم بک آپ ها می گردد. در نتیجه بازگرداندن سایت وردپرسی شما از بک آپ آن بسیار دشوار و زمانبر خواهد شد.

وردپرس داری قابلیت جاسازی (Embed) ویدئو هاست و از این طریق می توانید بعد از آپلود ویدئوها در سایت های اشتراک ویدئو، تنها کد مربوطه را در داخل پست قرار دهید.

2- افزایش سرعت سایت با انتقال کد ها به فوتر

اسکریپت ها می توانند قابلیت های جذابی را به سایت بیفزایند اما استفاده از آنها هزینه هایی نیز در بر دارد و یکی از مهمترین هزینه ها کندتر شدن سایت است.

وردپرس به صورت پیشفرض اسکریپت ها را در ابتدای بارگذاری دانلود می کند، در صورتی که این کار ضرورتی ندارد. با تاخیر بارگذاری آنها و انتقالشان به انتهای صفحه میتوان تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان سایت منتقل کرد. این کار با استفاده از افزونه Scripts To Footer قابل انجام است.

3- افزایش سرعت سایت وردپرسی با بهینه سازی دیتابیس

بعد از گذشت زمان در استفاده از یک قالب وردپرسی، ممکن است دیتابیس شما حاوی اطلاعات زیادی باشد که دیگر مورد نیاز واقع نگردد.  برای افزایش بهره وری می توانید به بهینه سازی دیتابیس پرداخته و از شر اطلاعات غیر ضروری خلاص شوید.

این کار می تواند با استفاده از افزونه WP-Sweep plugin انجام شود. این افزونه به شما امکان میدهد تنها با یک کلیک به پاک سازی موارد اضافه مانند پست های پاک شده و تگ های بدون استفاده بپردازید.

بیشتر بخوانید :

مطالب بیشتر در خصوص افزایش سرعت سایت های وردپرسی

4- افزایش سرعت سایت وردپرسی با ارتقا نسخه PHP

ارتقا وب سایت به جدید ترین نسخه PHP می تواند بسیار خسته کننده باشد، اما ارزش زیادی خواهد داشت. اسکریپت ها در نسخه های جدیدتر PHP میتواند تا 30 درصد سریعتر اجرا شوند و این مسئله بر روی سرعت سایت های بزرگ تاثیر زیادی خواهد گذاشت. مقاله های زیادی در چند وقت اخیر منتشر شده که نشان دهنده افزایش سرعت اجرای اسکریپت ها در نسخه PHP 7.1 است.

5- جلوگیری از سرقت پهنای باند برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

اگر شما مشغول به تولید محتوای بسیار با کیفیتی در سایت خود هستید، دیر یا زود افرادی هستند که شروع به سرقت آنها می کنند. یکی از این روش ها اینست که دیگر وب سایت به جای آپلود عکس مطلب شما در سایت خود، آدرس عکس سایت شما را در وب سایت خود قرار می دهند و به عبارتی از پهنای باند شما برای بارگذاری عکس استفاده می کنند. با این کار پهنای باند سایت شما به سرقت رفته، بدون اینکه ترافیکی برای سایت شما ایجاد شده باشد.

با قرار دادن کد زیر در فایل .htaccess سایت خود، از سرقت پهنای باند خود در مورد عکس ها جلوگیری کنید:

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www.)?example.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www.)?google.com [NC]
RewriteRule .(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

دقت کنید که در کد بالا به جای example.com، دامنه خود را قرار دهید.

بعضی از وب سایت های کپی کننده محتوا، با استفاده از فید یا همان خوراک سایت به سرقت محتوای آنها می پردازند. در این شرایط می بایست فید سایت را غیرفعال کرده یا کاری کنید که پست های جدید سایت اندکی بعد از انتشار، در فید سایت قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا