آموزش وردپرس

راهنمای کامل ترجمه قالب وردپرس

امروز با یک مقاله کامل و جامع در زمینه ترجمه قالب وردپرس در خدمت شما عزیزان هستیم. همه قالبهای وردپرس قابل ترجمه نیستند و حتما باید توسعه دهنده قالب، امکان ترجمه شدن را به آن اضافه کرده باشد و به اصطلاح آن را Localize کرده باشد. البته اغلب قالبهای وردپرسی که خریداری می‌کنیم قابل ترجمه (ready for translation) هستند. در هر صورت ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما یک قالب وردپرس را خریداری کرده‌اید و قصد ترجمه آن را دارید. با مطالعه مقاله آموزش ترجمه قالب وردپرس ، به راحتی می‌توانید به صورت گام به گام، قالب خریداری شده را ترجمه کنید. پس تا پایان همراه مجله اینترنتی ماهان سرور باشید.

برای تهیه هاست وردپرس نیز میتوانید از وب سایت ما دیدن کنید.

روش ترجمه قالب وردپرس به صورت گام به گام

برای ترجمه قالب وردپرس کافی است که به دو فایل با پسوند .po و .mo دسترسی داشته باشید.

برای این کار کافی است که نرم افزار Poedit را باز کرده و از قسمت File » New catalogue from POT file اقدام به باز کردن فایل با پسوند .po کنید.  یک پنجره جدید باز می‌شود که از شما درباره پروژه ترجمه قالب وردپرس می‌پرسد. فیلد language را  مثلا با عبارت Persian یا Farsi پر کنید و روی OK کلیک کنید.

translate wordpress theme 1

پس از کلیک بر روی دکمه OK برنامه از شما می‌خواهد که نام فایل جدیدی که ایجاد می‌شود را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید یک فایل با نام جدید و خاص را ذخیره کنید. به عنوان مثال اگر قالب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اید، باید حتما نام فایل جدید fa_IR.po باشد. قسمت اول کد زبان و قسمت دوم کد کشور است.

در نهایت پنجره زیر را مشاهده می‌کنید و می توانید ترجمه هر رشته را در قسمت translation here وارد کنید.

translate wordpress theme 2

برنامه Poedit خود به صورت اتوماتیک فایل‌های با پسوند .po و .mo را به فولدر lang قالب وردپرس اضافه می‌کند.

در صورتی که هم اکنون وردپرس انگلیسی را نصب کرده‌اید، کافی است به عنوان گام نهایی در داشبورد وردپرس به Settings > General رفته و در قسمت Site Language زبان وب سایت را به فارسی تغییر دهید. یک راه دیگر هم این است که فایل wp-config.php را باز کرده و خط زیر را به آن اضافه کنید.

// Replace fa_IR with your language and country code.

define ('WPLANG', 'fa_IR');

در صورتی هم که وردپرس فارسی را از قبل نصب کرده‌اید، نیازی به این کار نیست.

در پایان کافی است که قالب ترجمه شده را zip کنید و آن را با استفاده از FTP و یا داشبورد وردپرس و مسیر Appearance > Themes > Install Themes نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا