هاست و میزبانی وب

۶ نکته برای انتخاب هاست مناسب

اگر پیش از خرید هر چیزی از برخی نکات آگاهی داشته باشیم، خرید بهتری را تجربه خواهیم کرد و خواهیم توانست تا به حد بسیاری موردی مناسب، که با نیازها و شرایط‌مان سازگار است، را انتخاب کنیم. این قضیه برای انتخاب هاست نیز صادق است. برخی نکات وجود دارند که با دانستن آن‌ها می‌توان هاستی مناسب انتخاب کرد و یکی از پایه‌ای‌ترین گام‌ها در راستای موفقیت وب‌سایت را به‌خوبی برداشت. به همین سبب امروز در مجله اینترنتی ماهان سرور درصدد برآمده‌ایم تا به معرفی ۶ نکته که برای انتخاب هاست مناسب بایستی در نظر گرفته شوند بپردازیم. با ماهان سرور، ارائه‌دهنده‌ی انواع هاست و سرور، همراه باشید.

نکاتی برای انتخاب هاست مناسب

۱- به پهنای باند مورد نیاز دقت کنید:

نخستین نکته برای انتخاب هاست مناسب توجه به پهنای باند و ترافیک هاست است. بایستی در نظر داشته باشید که وب‌سایت شما در زمینه‌ی فعالیت خود سالانه به چه میزان پهنای باند و ترافیک نیاز دارد. طبیعتاً اگر قرار است فایل‌هایی را برای دانلود در سایت‌تان قرار دهید بایستی به فکر هاستی با پهنای باند و ترافیک بالا باشید. بهتر است در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید.

۲-  به امکان بک‌آپ‌گیری دقت کنید:

البته که هر مدیر سایتی بایستی هر چند مدت یک‌بار از اطلاعات سایت بک‌آپ تهیه کند اما این نکته را به خاطر داشته باشید که بایستی هاست را از شرکتی خریداری کنید که هر زمان که بخواهید بتواند یک بک‌آپ از اطلاعات وب‌سایت‌تان به شما بدهد.

۳- به نوع پشتیبانی شرکت هاستینگ توجه کنید:

پشتیبانی از جمله مواردی است که می‌تواند یک شرکت هاستینگ خوب را از یک شرکت هاستینگ ضعیف متمایز کند. شرکت‌های هاستینگ معتبر پشتیبانی خوبی از مشتریان خود دارند و در هر زمان با بروز هر گونه مشکل اقدام به رفع آن می‌نمایند. در واقع بایستی در نظر داشته باشید که هر لحظه ممکن است به سبب هر اتفاقی وب‌سایت شما دچار کندی یا قطعی شود، بنابراین بایستی شرکت هاستینگ شما بتواند در هر لحظه، یعنی در تمام ۲۴ ساعت، اقدام به پشتیبانی کرده و به طرزی صحیح مشکل را برطرف نماید.

۴- به تعداد ادان دامین‌ها توجه کنید:

اگر قرار است که از هاست صرفاً برای یک وب‌سایت استفاده کنید که هیچ،اما اگر قرار است از هاست برای دو یا چند سایت استفاده کنید بایستی به‌هنگام انتخاب هاست به تعداد ادان دامین‌های هاست مورد نظر توجه کنید. ادان دامین در واقع همان قابلیتی است که امکان استفاده‌ی هاست برای دو یا چند سایت را فراهم می‌سازد.

۵- قیمت را مدنظر داشته باشید:

پنجمین نکته برای انتخاب هاست مناسب توجه به قیمت هاست است. به سایت‌های مختلف فروش هاست که مراجعه کنید می‌بینید که قیمت‌های برخی از آن‌ها با اختلاف فاحشی کم‌تر از سایرین است. فراموش نکنید که این‌گونه سایت‌ها عمدتاً هاست‌های سطح پایینی را با آن قیمت به فروش می‌رسانند که برای شمایی که قرار است برای وب‌سایت‌تان زمان و هزینه و انرژی صرف کنید مناسب نیستند.

۶- سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت‌تان را در نظر داشته باشید:

اگر قرار است از وردپرس و یا جوملا برای وب‌سایت‌تان استفاده کنید، بایستی از هاست لینوکس استفاده کنید. وردپرس و جوملا بر پایه‌ی زبان برنامه‌نویسی php نوشته شده‌اند و این صرفاً هاست لینوکس است که از این زبان برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند. اگر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا و یا سایر زبان‌های برنامه‌نویسی در وب‌سایت‌تان استفاده شده بایستی برای این مورد با کارشناسان شرکت هاستینگ مورد نظرتان مشورت کنید.

سخن آخر

طبیعتاً مواردی دیگر نیز وجود دارند که می‌بایست برای انتخاب هاست مناسب در نظر گرفته شوند. آیا با این موارد آشنا هستید؟ اگر هستید لطفاً برای درمیان گذاشتن آن‌ها با ما و کاربران درنگ نکنید.

موردی دیگر که بهتر است به آن اشاره شود این است که می‌توانید با خیالی آسوده از ماهان سرور، ارائه‌دهنده‌ی انواع هاست و سرور مجازی و سرور اختصاصی، هاست خریداری کنید. این شرکت پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته و همچنین از کارشناسانی خبره برخوردار است. بنابراین برای انتخاب هاست مناسب می‌توانید با هر یک از آن‌ها مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا