آموزش وردپرس

۸ نکته برای افزایش امنیت وردپرس

در این نوشتار قصد دارم به معرفی ۸ نکته برای افزایش امنیت وردپرس بپردازم. گفتن این نکات برای افزایش امنیت وردپرس به معنای آن نیست که امنیت این سیستم مدیریت محتوا سطح پایینی دارد، اما به هر حال کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و چه بهتر که هر یک از شما به عنوان وب‌مستر دست روی دست نگذارید و کارهایی را برای افزایش امنیت وب‌سایت وردپرسی‌تان انجام دهید. بنابراین با من همراه باشید تا به همراه یک‌دیگر مروری بر کارهایی که می‌توانند در بهبود امنیت وردپرس مفید باشند داشته باشیم.

نکاتی برای افزایش امنیت وردپرس

۱- از رمز عبور قوی استفاده کنید:

از جمله مواردی که می‌تواند در افزایش امنیت وردپرس مفید باشد استفاده از رمز عبور قوی است. هرچه رمز عبور قوی‌تر باشد کار هکرها برای نفوذ به وب‌سایت سخت‌تر خواهد بود. بنابراین سعی کنید:

  • رمز عبورتان شامل حروف، اعداد، نمادها و هر آن‌چه که می‌تواند رمز را پیچیده کند باشد.
  • هر چند مدت یک بار رمز عبورتان را تغییر دهید.

۲- از هاست معتبر استفاده کنید:

سعی کنید هاست را از شرکت هاستینگی تهیه کنید که معتبر باشد. افزون بر این هاست را صرفاً برای قیمت پایین آن خریداری نکنید، بلکه سعی کنید فاکتورهای دیگری از جمله سرعت، امنیت و … را نیز مد نظر قرار دهید.

وب‌سایت ماهان سرور وب‌سایتی معتبر در زمینه‌ی ارائه‌ی انواع هاست است. با خرید هاست از این وب‌سایت می‌توانید با خیالی آسوده از بابت امنیت هاست سایر مواردی که در ادامه ذکر خواهم کرد را رعایت کنید.

۳- از آخرین آپدیت وردپرس استفاده کنید:

قطعاً در هر آپدیتی که منتشر می‌شود برخی از مشکلاتی که در نسخه‌ی پیشین وجود داشته‌اند وجود نخواهند داشت. بنابراین همواره سعی کنید از آخرین نسخه‌ی وردپرس استفاده کنید تا وب‌سایت‌تان از عیب‌های نسخه‌های پیشین وردپرس برخوردار نباشد.

۴- پوشه‌ی wp-admin را رمزگذاری کنید:

پوشه‌ی wp-admin از جمله پوشه‌هایی است که ممکن است مورد نفوذ هکرها واقع شود. سعی کنید حتماً برای این پوشه رمز قرار دهید تا کار هکر سخت‌تر شود  و امنیت وردپرس افزایش یابد.

امنیت وردپرس

۵- به افزونه‌هایی که نصب می‌کنید بیش‌تر دقت کنید:

هر افزونه‌ای را نباید نصب کنید، همان‌گونه که هر اپلیکیشن موبایلی را نباید نصب کنید. برخی افزونه‌ها ممکن است امنیت وردپرس را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین حتماً به افزونه‌ای که نصب می‌کنید دقت کنید و سعی کنید پیش از نصب تحقیقی مختصر در باب آن داشته باشید. ضمناً به هیچ عنوان از افزونه‌هایی که در مخزن خودِ وردپرس وجود ندارند استفاده نکنید.

۶- از هر پوسته‌ای استفاده نکنید:

سعی کنید از پوسته‌های رایگان استفاده نکنید. برخی از این پوسته‌های رایگان از کدهای مخرب برخوردار اند و به همین دلیل می‌توانند تهدیدی برای امنیت وردپرس باشند. یا از پوسته‌های پولی و در عین حال معتبر استفاده کنید و یا آن‌که از پوسته‌های خود وردپرس بهره ببرید.

۷- گاه به متخصص نیاز است:

وردپرس در ظاهر بسیار ساده است و به همین دلیل برخی بر این پندار رفته‌اند که برای کار با وردپرس نیازی به متخصص نیست. اما این یک تصور غلط است. بایستی از تخصص یک متخصص وردپرس استفاده کنید تا هر چند مدت یک بار وضعیت وردپرس را بررسی کرده و در صورت وجود اشکال اقدام به رفع آن نماید.

۸- به میزان دسترسی کاربران وردپرس دقت کنید:

احتمالاً هر یک از کارمندان شما به وردپرس سایت‌تان دسترسی دارند. اما در این بین نکته‌ای که برای افزایش امنیت وردپرس بایستی به آن دقت کنید این است که نیازی نیست به تمامی آن‌ها دسترسی نامحدود بدهید. به عنوان مثال، کسی که در وب‌سایت‌تان صرفاً نویسنده است بایستی دسترسی محدودی داشته باشد تا از این طریق از مشکلاتی که ممکن است به سبب عدم آگاهی نویسنده در وردپرس به وجود آیند جلوگیری گردد.

سخن آخر

امنیت وردپرس را دست‌کم نگیرید و همواره در ذهن داشته باشید که احتمال نفوذ هکرها به وب‌سایت‌تان وجود دارد. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که امنیت وردپرس صرفاً نباید از خودِ وردپرس مورد بررسی قرار گیرد، بلکه گاه ممکن است هکر از طریق سیستم‌های هر یک از کاربران وردپرس اقدام به حمله کند. بنابراین امنیت سیستم‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

در آخر آن‌ که قطعاً این ۸ مورد تنها مواردی نیستند که می‌توانند در افزایش امنیت وردپرس نقش داشته باشند. بنابراین موجب خوشحالی است اگر هر یک از شما تجربه‌تان در مورد امنیت وردپرس را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا