سرور

آموزش رفع خطای Upload file size limit در هاست

4
(1)

واژه “وردپرس” یادآوری یک پلتفرم وب است که با بهره‌گیری از تنوع تم‌ها و پلاگین‌های خود، امکان طراحی هر نوع وب سایت یا وبلاگی را فراهم می‌کند. این پلتفرم، از سایت‌های تجاری گرفته تا وبلاگ‌های ساده، همگی را در بر می‌گیرد و امکانات مختلفی را بر اساس نیاز و نوع وب سایت یا وبلاگ برای دارندگان آنها فراهم می‌کند. در این مقاله، قصد داریم با یکی از خطاهای متداول در وردپرس با عنوان خطای upload file size limit  و راهکارهای رفع آن آشنا شویم.

خطای upload file size limit یعنی چه؟

در وردپرس خطای upload file size limit زمانی به وجود می‌آید که شما قصد بارگذاری فایل‌های با حجم بالا مانند تصاویر، مستندات و فیلم‌های چند گیگابایتی را در سایت یا وبلاگ خود دارید. این خطا معمولا با این پیام نمایان می‌شود که حجم فایل بیشتر از 25 مگابایت نمی‌تواند بارگذاری شود. چرا که حداکثر ظرفیت بارگذاری در وردپرس به صورت پیش‌فرض و مطابق با تنظیمات میزبانب وب سایت بین 2 تا 150 مگابایت است. برای بررسی حداکثر حجم بارگذاری بر روی وبلاگ یا سایت خود، به قسمت Media در داشبورد وردپرس رفته و Add New را انتخاب کنید. در این بخش، حداکثر اندازه فایل قابل بارگذاری برای شما نمایش داده می‌شود.

upload file size limit error

پرونده‌ بارگذاری شده از حد مجاز uploadmaxfilesize در php.ini بزرگتر است!

خطای upload file size limit نشان دهنده این است که اندازه فایلی که قصد دارید در یک برنامه یا وب‌سایت بارگذاری کنید، بیشتر از حداکثر اندازه مجاز بارگذاری فایل‌ها در تنظیمات PHP به نام (uploadmaxfilesize) است که در فایل php.ini تنظیم شده است. این ممکن است باعث بارگذاری ناموفق فایل یا بروز برخی مشکلات شود. برای رفع این مشکل، باید مقدار حداکثر اندازه مجاز بارگذاری فایل‌ها در تنظیمات PHP (php.ini)  را افزایش داده تا بتوانید فایل مورد نظر را با موفقیت بارگذاری کنید. همچنین در وردپرس امکاناتی برای افزایش حجم بارگذاری فایل فراهم شده است تا بتوانید این تنظیم را به دلخواه خود تغییر دهید.

افزایش حجم آپلود در وردپرس

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که یکی از راه‌حل‌ها نصب یک افزونه وردپرس مخصوص است، در حالی که راهکار دیگر استفاده از کدها است که باید به صورت دستی در بخش‌های مختلف اعمال شوند. در ادامه این مقاله، به بررسی راه‌حل‌های مختلف برای آپلود فایل‌های حجیم در وردپرس و رفع خطای upload file size limit می‌پردازیم.

افزایش حجم بارگذاری وردپرس با php.ini

خطایی که ممکن است در وردپرس در زمان بارگذاری فایل حجیم مشاهده کنید این است: “پرونده بارگذاری شده بزرگتر از uploadmaxfilesize در php.ini است”. به منظور رفع خطای upload file size limit می‌توانید مستقیماً به فایل php.ini  دسترسی پیدا کنید و مقدار uploadmaxfilesize را ویرایش کنید تا حجم بارگذاری به دلخواه شما افزایش یابد. اما باید توجه داشته باشید که فایل php.ini عموما در سرورهای اختصاصی یا مجازی در دسترس است ولی در هاست‌های اشتراکی معمولا قابل دسترسی نیست. اگر به این فایل دسترسی دارید، می‌توانید با استفاده از کدهای زیر، حجم بارگذاری در وردپرس را افزایش دهید:

uploadmaxfilesize = 512M

postmaxsize = 512M

maxexecutiontime = 300

در این کدها، حداکثر اندازه بارگذاری به 512 مگابایت تنظیم شده است که می‌توانید این مقدار را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

increase wordpress load volume

افزایش حجم آپلود وردپرس با functions.php

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس، ممکن است از دو روش استفاده شود. اولین روش این است که یک قطعه کد مربوطه را به فایل functions.php قالب وردپرس اضافه کنید. برای این کار، در هاست خود وارد File Manager شده و به مسیر /public_html/wp-content/themes/  وارد پوشه قالب فعال سایت شوید. سپس قطعه کد زیر را در فایل functions.php و در جای مناسب قرار دهید:

@iniset( ‘uploadmax_size’ , ‘512M’ );

@iniset( ‘postmax_size’, ‘512M’);

@iniset( ‘maxexecution_time’, ‘300’ );

افزایش حجم فایل در وردپرس با htaccess

دومین روش برای افزایش حجم آپلود، ویرایش فایل htaccess است. برای این کار، باید به هاست خود وارد شده و دنبال فایل htaccess در روت اصلی سایت بگردید. اگر فایل را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید گزینه Show hidden files را فعال کرده و سپس آن را ذخیره کنید. سپس قطعه کد زیر را در انتهای فایل htaccess قرار دهید و آن را ذخیره کنید:

phpvalue uploadmax_filesize 512M

phpvalue postmax_size 512M

phpvalue maxexecution_time 300

phpvalue maxinput_time 300

با اعمال این تغییرات، حجم آپلود در وردپرس افزایش خواهد یافت و می‌توانید فایل‌های خود را با اندازه دلخواه و به سادگی در وردپرس آپلود کنید.

increase wordpress load volume

افزایش حجم آپلود در وردپرس با Increase Max Upload Filesize

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس و رفع خطای upload file size limit می‌توانید از افزونه Increase Max Upload Filesize  استفاده کنید. این افزونه که رایگان است و بیش از 80,000 نصب فعال دارد، به شما این امکان را می‌دهد که حجم آپلود در وردپرس را تعیین کنید. برای استفاده، کافیست این افزونه را نصب کنید و از بخش تنظیمات آن حجم آپلود مورد نظر خود را تنظیم نمایید. همچنین، مشاهده ویدیوهای آموزشی مربوط به این افزونه نیز به شما کمک زیادی خواهند کرد.

افزایش محدودیت با استفاده از FTP

یک روش دیگر برای افزایش محدودیت‌ها با استفاده از  FTP این است که فایل php.ini  را اگر این امکان برای شما فراهم است ویرایش کنید. برای این کار، به سرور خود از طریق FTP وصل شده و فایل php.ini را پیدا کنید. سپس این کد‌ها را به فایل اضافه کنید:

uploadmaxfilesize = 2M

postmaxsize = 3M

memory_limit = 5M

file_uploads = On

maxexecutiontime = 300

اگر نیاز به استفاده از suPHP برای اجرای کدها دارید، این کد را به فایل .htaccess  اضافه کنید:

<IfModule mod_suphp.c>

suPHPConfigPath /home/username/publichtml

</IfModule>

ضمناً، لازم است که “username” را با مسیر دقیق خود جایگزین کنید. همچنین، هر میزبان وب تنظیمات و پیکربندی‌های متفاوتی دارد، بنابراین برای اطمینان از صحت این پیکربندی‌ها می‌توانید از میزبان خود اطلاعات بیشتری بگیرید.

increase the limit

افزایش حجم آپلود در وردپرس با wp-config.php

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس، می‌توانید از فایل wp-config.php استفاده کنید. این فایل یکی از مهم‌ترین فایل‌های PHP است که می‌تواند برای تنظیمات مختلف از جمله رفع خطای upload file size limit مورد استفاده قرار بگیرد. برای دسترسی به این فایل می‌توانید از کنترل پنل، SSH  یا FTP استفاده کنید و سپس کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید:

@iniset(‘uploadmax_size’,’64M’);

@iniset(‘postmax_size’,’64M’);

@iniset(‘maxexecution_time’,’300′);

همچنین، حتما قبل از اعمال تغییرات برای این فایل بک‌آپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید به حالت قبلی بازگردید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از انجام تغییرات لازم استفاده کنید.

به کارگیری افزونه برای افزایش حجم آپلود در وردپرس

وقتی شما از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌ها ابزار قدرتمندی هستند که می‌توانند کمک زیادی در حل مسائل و بهبود عملکرد سایتتان کنند. افزونه Increase Maximum Upload File Size  یکی از افزونه‌های کارآمد است که میتواند به شما کمک کند تا حجم آپلود در وردپرس خود را تنظیم کرده و خطای upload file size limit را رفع کنید. با نصب این افزونه، می‌توانید به راحتی این تنظیمات را انجام دهید و حداکثر حجم آپلود را تغییر دهید.

بعد از نصب افزونه، با ورود به منوی داشبورد وردپرس خود به این افزونه دسترسی پیدا خواهید کرد و این امکان را خواهید داشت تا محدودیت آپلود را برای خود تنظیم کنید. اما توجه داشته باشید که این امکان را ندارید که حداکثر حجم آپلود را به صورت نامحدود تنظیم کنید، فقط می‌توانید آن را افزایش دهید. بهتر است حداکثر اندازه را به بیش از ۶۴ مگابایت تغییر ندهید، چرا که این مقدار معمولاً پیشنهادی برای این افزونه است.

چگونه حجم آپلود در وردپرس را بالا ببریم؟

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس، اگر پیام‌هایی مانند “پرونده بارگذاری شده بزرگتر از  uploadmaxfilesizeدر php.ini است” و “پرونده فرستاده شده بزرگتر از uploadmaxfilesize در php ini است” و “the uploaded file exceeds the uploadmaxfilesize directive in php ini” و “حد تعیین شده برای بارگذاری پروندهها در این سایت بزرگتر است” و سایر پیام‌های مشابه دریافت می‌کنید، این یعنی باید اندازه حداکثر بارگذاری فایل در وردپرس را از 2 مگابایت به صورت دلخواه افزایش دهید تا خطای upload file size limit رفع شود.

increasing upload volume in wordpress

با هاستینگ خود تماس بگیرید

بهتر است با تیم پشتیبانی هاستینگ خود تماس بگیرید، چرا که محدودیت‌های آپلود فایل در وردپرس ممکن است به تعاون و همکاری بین وردپرس و محیط هاستینگ بستگی داشته باشد. برخی شرکت‌های هاستینگ به دلایل خاصی این محدودیت‌ها را حفظ می‌کنند، اما برخی دیگر ممکن است امکان افزایش حجم آپلود را برای شما فراهم کنند.

اگر از مشتریان هاستینگ وردپرس، هاست لینوکس یا سرور اختصاصی ماهان سرور هستید، بهتر است با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و درخواست افزایش حجم آپلود در وردپرس خود را دهید. این اقدام می‌تواند به سادگی و در عرض چند دقیقه انجام شود و نیازی به دستکاری در کدهای PHP یا انتخاب افزونه‌ها ندارید. همچنین، این کار می‌تواند شما را از مسائل مربوط به تداخل تنظیمات با سایر افزونه‌ها آزاد کند. در نهایت، اشاره کردن به اهمیت انتخاب یک هاستینگ با کیفیت می‌تواند کمک زیادی در حل مشکلات فنی و بهبود عملکرد وب‌سایتتان و همچنین رفع خطای upload file size limit کند.

سخن پایانی

از آنجایی که وردپرس به صورت پیش‌فرض حداکثر حجم آپلود فایل را ۲ مگابایت تعیین کرده و این ممکن است برای برخی کاربران کافی نباشد، آشنایی با روش‌های افزایش حجم آپلود در وردپرس بسیار اساسی است. در این مقاله، ما مرحله به مرحله انواع روش‌ها را شرح دادیم تا شما با اجرای آن‌ها بتوانید ظرفیت آپلود فایل در سایت خود را افزایش دهید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در وب سایت خود داشته باشید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید و بتوانید خطای upload file size limit را رفع کنید.

زمانی که از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌ها نقش مهمی در بهبود عملکرد و ویژگی‌های سایت شما دارند. بطور کلی برای هر چالش یا نیاز خاص در وردپرس، افزونه‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. افزونه‌ها می‌توانند به سایت شما قدرت بیشتری بدهند و امکانات جدیدی را برای شما فراهم کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا