سرور و شبکهمیزبانی وب

هنگام خرید هاست دانلود به این 7 نکات مهم توجه کنید ؟

بسیاری به اشتباه فضای هاست خود را بیشتر تهیه می کنند و فایل های دانلودی خود را در آن قرار می دهند. این مسئله هم باعث می شود تا هزینه هاست اصلی افزایش یابد هم کندی در سرعت سایتتان مشاهده کنید و گاهاً با اخطارهایی از هاستینگ خود مواحه شوید.

قبل از توضیح در خصوص توجه به نکات مهم قبل از خرید هاست دانلود  باید گفت که هاست دانلود بیشتر برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که در آن فایل‌ها مدیا و دانلودی زیادی قرار داده می‌شود، مثلاً شما ممکن است در وب‌سایت خود تعداد ویدئوهای زیادی داشته باشید و این باعث می‌شود نیاز به فضای زیادی درهاست خود داشته باشید و این امر اگر قرار باشد از طریق‌هاست وب‌سایت اتفاق بیفتد اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست و شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. اینجاست که باید به خریدهاست دانلود فکر کنید.

مزایای خرید هاست دانلود

بسیاری به اشتباه فضای هاست خود را بیشتر تهیه می کنند و فایل های دانلودی خود را در آن قرار می دهند. این مسئله هم باعث می شود تا هزینه هاست اصلی افزایش یابد هم کندی در سرعت سایتتان مشاهده کنید و گاهاً با اخطارهایی از هاستینگ خود مواحه شوید.

هاست دانلود باید چه مشخصات فنی داشته باشد ؟

مزایای خرید هاست دانلود

هاست دانلود بدلیل این که نیاز به پردازش ندارد و سخت افزار قوی نمی خواهد، هزینه های تمام شده سرور را کاهش می دهد. همچنین اگر منابع دریافتی از یک سایت از دو سرور باشد ارسال های درخواستی به سرور کاهش می یابد که باعث افزایش سرعت سایت می شود.

فضای بیشتر
پهنای باند بیشتر
هزینه کمتر
مدیریت جداگانه
افزایش سرعت دانلود
قابلیت Resume در هاست دانلود

چطور هنگام خرید هاست دانلود گزینه مناسبی برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که نحوه خرید هاست دانلود خوب چیست؟ باید در هنگام خرید یک هاست دانلودی به چه نکاتی توجه کنیم تا درآینده به مشکل نخوریم؟ این‌ها سوالاتی مهم درباره نحوه خرید هاست دانلود است که اینجا به تعدادی از آن‌ها پاسخ خواهم داد.

بسیاری از کاربران با عدم آگاهی و شناخت کامل هاست دانلود، هاست دانلودی را خریداری می‌کنند و متوجه می‌شوند یک سری از نیازهایشان را برطرف نمی‌کند، حتما این نکات را قبل از خرید هاست دانلودی بخوانید و برای فردی که ‌میخواهد هاست دانلود تهیه کند ارسال کنید.

امروز در ماهان سرور  می‌خواهم درباره ویژگی‌های یک هاست دانلودی خوب صحبت کنم تا شما بتوانید بهترین هاست دانلودی را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید.

هر آنچه باید در خصوص هاست دانلود و آپلود بدانید؟

1-مدیریت آسان هاست دانلود

شاید یادتان باشد قبل از این که سیستم مدیرت هاست دایرکت ادمین آپدیت شود و ورژن جدیدتری ارائه کند، کار با آن به حدی برای افراد عادی و غیر متخصص سخت بود که همه جا از سیستم مدیرت هاست لینوکس صحبت می‌کردند، چون کار با آن بسیار آسان بود و هر شخص با هر سطح دانش می‌توانست از آن استفاده کند. سعی کنید هاست دانلودی مناسب خود را از پشتیبان هاستینگ خود بخواهید.

2-توجه به قیمت مناسب هنگام خرید هاست دانلود

شما به عنوان مدیر یک کسب‌وکار یا صاحب شغل باید مدیریت هزینه‌هایتان را به خوبی انجام دهید، این که هاست دانلودی خوبی را بخرید که از بقیه هاست‌های دانلودی به صرفته‌تر باشد و می‌تواند در مدیریت هزینه‌هایتان بسیار کمک کند. هاست میزبان وب همیشه از هزینه‌ی بیشتری برخوردار است و شما برای فایل‌های روی وب‌سایت خود نیاز است که از یک هاست دانلودی به صرفه استفاده کنید.

خرید هاست دانلود
خرید هاست دانلود

3-توجه به پهنای باند مورد نیاز سایت شما هنگام خرید هاست دانلود

سعی کنید از هاست‌های دانلودی با پهنای باند نامحدود استفاده کنید که باید بگم اکثر هاستینگ‌ها از هاست‌های دانلودی خود را با پهنای باند بسیار زیاد یا نامحدود ارائه می‌کنند، پهنای باند محدود هسات دانلود می‌تواند در آینده شما را با مشکل روبه‌رو کند.

پهنای باند هاست به معنای این است که جمع دانلود در وب‌سایت شما چقدر است، مثلا ممکن است یک فایل شما که یک گیگ است در یک ماه به تعداد 100 بار دانلود شود که جمعا 100 گیگ از پهنای باند شما را اشغال می‌کند و باید هاست دانلودی شما توانایی پاسخگویی به نیاز شما و کاربرانتان را داشته باشد.

آموزش چگونگی اتصال وردپرس به هاست دانلود

4-خرید هاست دانلود بر اساس حجم و فضای مناسب با فایل‌های سایت شما

قبل از هرچیز باید خیالتان را راحت کنم که اکثر هاستینگ‌ها قابلیت تغییر حجم هاست را بعد از خرید و استفاده از سوی شما را تنها با چند کلیک ساده و پرداخت هزینه ارائه می‌کنند. از آن‌جایی که گفتم شما باید به هزینه‌های خود دقت کنید، پیشنهاد می‌کنم از هاست دانلودی مطابق با نیاز فعلی خود استفاده کنید و سپس با بالا رفتن میزان حجم مورد نیازخود حجم فایل هاست دانلودی خود را افزایش دهید.

در این امر شما باید با توجه به نوع نیاز خود هاست دانلودی خود را انتخاب و خریداری کنید، مثلا: توجه کنید که شما فایل‌های صوتی دارید یا تصویری؟ فایل آموزشی سنگین دارید یا سبک؟ تمام این نکات مهم هستند و در صرف هزینه شما تاثیر می‌گذارند.

5-توجه به لوکیشن خرید هاست دانلود و سرعت بالای دانلود

درحال حاضر تعداد زیادی لوکیشن یا جایگاهای هاست دانلود در دنیا برای ایرانیان وجود دارد، از جمله هاست‌های دانلودی، آلمان، اروپا، کانادا، هلند و… که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و من پیشنهاد هاست‌های اروپا را به شما می‌کنم چون به ایران نزدیک‌تر هستند و سرعت بالاتری نسبت به هاست کانادا دارند، اما اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، از آنجایی که هاست‌های دانلودی ایران مدتی است که به پایداری مناسبی رسیده‌اند من پیشنهاد می‌کنم از هاست‌های ایرانی استفاده کنید که هم سرعت بسیار بالایی را در دانبود ارائه می‌کنند و هم دانلود از هاست‌های ایرانی برای کاربران ایرانی نیم بهاست. یعنی اگر یک نفر یک فایل 10 گیگی را دانلود کند، هزینه 5 گیگ را پرداخت می‌کند.

6-توجه به امکان بک آپ گیری یا تهیه نسخه پشتیبان، هنگام خرید هاست دانلود

به صورت کلی هاست‌های دانلودی که میزبان فایل‌ها هستند دچار مشکل نمی‌شوند، پس با خیال راحت از این هاست‌ها استفاده کنید. اما باید بدانید هاستینگ‌ها به دلیل عدم به صرفه بودن بک‌آپ گیری از هاست دانلود به دلیل بالا بودن حجم فایل‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و اگر شما فایل بسیار مهمی دارید که می‌خواهید همیشه در جایی نگهداری شود که مشکلی برایش پیش نیاید پیشنهاد می‌کنم یک هاست مجزا تهیه کنید و نسخه پشتیبان را هفته‌ای یک بار درآن ذخیره کنید، یا بگردید یک هاستینگ خوب با ارائه خدمات متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

7-هنگام خرید هاست دانلود توجه داشته باشید که هاست انتخابی از FTP پشتیبانی می کند ؟

FTP یک اکانت در هاست دانلودی شما می‌سازد که به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت غیرمستقیم از نرم‌افزارهای مختلف مثل Filezilla برای اپلود استفاده کنید یا به صورت مستقیم از طریق پنل مدیریت وردپرس خود با استفاده از پلاگین Upload To FTP فایل آپلود کنید. اکثر هاست‌ها این قابلیت را دارند اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کنه! حتما از هاستینگ خود بپرسید و مراقب باشید این قابلیت از طرف هاستینگ محدود نشده باشد تا به مشکل برنخورید.

هاست دانلود باید تعداد بالای دانلود را هم زمان پاسخ گو باشد

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام دانلود از یک سایت بزرگ با کندی و کاهش سرعت مواجه شده باشید، یا در مواقعی با قطع دانلود مواجه شوید. این دقیقا مربوط به هاست دانلود است، شما باید هاست دانلودی را انتخاب کنید که بتواند پاسخ‌گوی دانلود هم‌زمان تعداد بالای دانلود در لحظه باشد.

حتما قبل از خرید هاست دانلود از پشتیبان ماهان سرور سوال کنید که این هاست دانلود می‌تواند از چند دانلود هم‌زمان بر بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا