سرور و شبکه

آموزش تنظیمات استفاده از سرویس کلود فلر Cloudflare در ۷ مرحله ؟

Cloudflare

قبلا نیز در ماهان سرور در خصوص این که کلود فلر Cloudflare چیست؟ مقالاتی منتشر کرده ایم اما امروز می خواهیم آموزش استفاده از سرویس کلود فلر Cloudflare برای شما منتظر کنیم . با ما همراه شوید.

کلود فلر Cloudflare سرور خود را در قالب یک شبکه جهانی عظیم بین وب سایت و وب سرور قرار داده است. بازدیدکنندگان وب‌سایت مستقیماً با سرور ارتباط برقرار نمی‌کنند، بلکه با شبکه کلود فلر Cloudflare که قبلا محتوای وب‌سایت را ذخیره کرده است و بسته به مکان بازدیدکننده آن را از طریق یک سرور بارگذاری می‌کند، ارتباط برقرار می‌کنند.

به عنوان مثال: شما یک وب سایت دارید که در آلمان میزبانی شده است و شخصی از ایالات متحده سعی می‌کند به وب سایت شما متصل شود. درخواست باید مسافت زیادی را پوشش دهد (بین وب سایت و وب سرور). سرویس کلود فلر Cloudflare با ارائه شبکه عظیمی از سرورها در سراسر جهان این مشکل را حل می‌کند.

کلود فلر از چندین تکنیک برای ارائه محتوای روان به بازدیدکنندگان شما استفاده می‌کند. این مورد از طریق کش کردن محتوای ثابت در مراکز داده کلود فلر Cloudflare و ارسال درخواست‌ها به سایت‌های اصلی در صورت وجود محتوای پویا انجام می‌شود. کلود فلر Cloudflare همچنین از مسیریابی هوشمند بر روی ۲۰۰ مرکز داده قوی خود که به صورت استراتژیک در سراسر جهان واقع شده‌اند استفاده می‌کند.

شرکت Cloudflare در سال ۲۰۰۹ توسط متیو پرایس، لی هالووی و میشل زاتلین تاسیس شد. هدف آنها کمک به ایجاد اینترنت بهتر است. برای تحقق این امر، آنها چندین سرویس رایگان و پولی راه اندازی کردند. اگر به نتایج سال ۲۰۱۹ نگاه کنیم، واضح است که آنها کاری را به خوبی انجام می دهند. در سال ۲۰۱۹، کلودفلر بیش از ۲۸۷ میلیون دلار گردش مالی داشت.

خدمات زیادی وجود دارد که سرویس کلود فلر Cloudflare ارائه می دهد، از جمله موارد زیر:

  • شبکه تحویل محتوا (CDN)
  • سیستم نام دامنه (DNS)
  • لود بالانسینگ
  • صفحات موبایل تسریع شده (AMP)
  • امکانات کش
  • ویدئو استریم
  • حفاظت از DDoS
  • فایروال برنامه های کاربردی وب (WAF)
  • پشتیبانی SSL/TLS
  • DNSSEC
  • تجزیه و تحلیل (Analytics)
  • ثبت کننده دامنه
  • Workers (برای توسعه دهندگان)

Cloudflare علاوه بر خدمات خود دارای یکپارچگی (integration) استاندارد با پلتفرم‌های معروف مانند IBM Cloud، WordPress، Google Cloud، Magento و Kubernates است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سرویس کلود فلر Cloudflare چگونه کار می کند؟

هنگام بازدید از یک وب سایت بدون Cloudflare، بازدید کننده وب‌سایت،  محتوا را از یک سرور درخواست می کند. با این حال، هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان زیادی روی سرور به طور همزمان وجود داشت، سرور با عواقبی مانند کندی وبسایت یا کار نکردن آن مواجه می شود. به عنوان صاحب وب سایت این چیزی نیست که شما بخواهید ببینید. به همین دلیل است که Cloudflare راه حلی برای این مشکل ارائه داد.

کلود فلر Cloudflare سرور خود را در قالب یک شبکه جهانی عظیم بین وب سایت و وب سرور قرار داد. بازدیدکنندگان وب‌سایت دیگر به طور مستقیم با سرور ارتباط برقرار نمی‌کنند، بلکه با شبکه کلود فلر Cloudflare که قبلا محتوای وب‌سایت را ذخیره کرده است و بسته به موقعیت مکانی بازدیدکننده آن را از طریق سرور لود می‌کند، ارتباط برقرار می‌کنند.

به عنوان مثال: شما یک وب سایت دارید که در آلمان میزبانی شده است و شخصی از آمریکا سعی می‌کند به وب سایت متصل شود. درخواست باید مسافت زیادی را بین وب سایت و وب سرور طی کند،  Cloudflare این مشکل را با ارائه شبکه عظیمی از سرورها در سراسر جهان حل می کند.

آمریکایی دیگر مجبور نیست با سرور آلمانی ارتباط برقرار کند، اما با نزدیکترین سرور کلود فلر Cloudflare در جایی در ایالات متحده ارتباط برقرار می کند. با انجام این کار، کلود فلر Cloudflare سرورها را راحت می کند و اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان می توانند صفحه وب درخواستی خود را سریعتر ببینند.

۱- نصب کلود فلر Cloudflare

برای این کار ابتدا به سایت www.cloudflare.com رفته و بر روی گزینه signup کلیک کنید.

کلود فلر cloudflare

۲- پس از وارد کردن ایمیل و رمز عبور بر روی create account کلیک کنید تا حساب کاربری ایجاد شود.

کلود فلر cloudflare

۳- پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری برای شما ایجاد می‌شود. در صفحه باز شده به صورت زیر می‌توانید با انتخاب گزینه Add site وب سایت خود را ثبت کنید و با ورود به وب‌سایت کلودفلر، ‌با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید. در این بخش از شما خواسته می‌شود هدف خود برای استفاده از کلودفلر را مشخص کنید.

کلود فلر cloudflare

۴- در این مرحله لازم است نام دامنه وب‌سایت خود را وارد کرده و روی Add site کلیک کنید.

کلود فلر cloudflare

۵- در این مرحله می‌توانید نوع خدماتی که می‌خواهید از کلودفلر دریافت کنید را انتخاب کنید. در اینجا ما خدمات رایگان کلودفلر را انتخاب کردیم.

کلود فلر cloudflare

۶- پس از انتخاب نوع خدمات مورد نظر، روی دکمه continue کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید. در این بخش کلودفلر دی ان اس های دامنه را شناسایی می‌کند. مطابق تصویر زیر لازم است یک رکورد از نوع A با نام دامنه خود و ایپی سرور میزبان وب‌سایت ایجاد کنید. توجه داشته باشید ایپی سرور را باید از شرکت هاستینگ خود دریافت نمایید.

کلود فلر cloudflare

۷ – در این مرحله دی ان اس های کلودفلر به شما نمایش داده می‌شود. برای استفاده از سرویس کلود فلر Cloudflare کافی است دی ان اس های ارائه شده در این

مرحله را روی دامنه خود تنظیم نمایید.

کلود فلر cloudflare

توجه داشته باشید ست شدن نهایی دی ان اس‌ها ممکن است تا ۲۴ ساعت زمان بر باشد. پس از تنظیم نهایی دی ان اس‌ها می‌توانید از سرعت و امنیت کلود فلر Cloudflare برای وب‌سایت خود بهرمند شوید.

برای بهرمندی از مزایای کلود فلر Cloudflare لازم است از سرویس هاستی استفاده کنید که سازگاری لازم با سرویس کلود فلر را داشته باشد. در صورت نیاز به خرید هاست و استفاده از سرویس CDN می‌توانید از سرویس‌های هاست اشتراکی ماهان سرور استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای طراحان و مدیران وب‌سایت، برقراری امنیت و افزایش سرعت لود وب‌سایت است. کلودفلر یه عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های توزیع محتوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید وب‌سایت و برنامه‌های خود را با سرعت بالاتری در اختیار کاربران خود قرار دهید. در این مقاله سعی کردیم اهمیت استفاده از کلودفلر و مزایا و ویژگی‌های این سرویس توزیع محتوا محبوب را معرفی کنیم. همچنین نحوه عضویت و استفاده از CDN کلودفلر را به طور کامل توضیح دادیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید به آسانی در پنل کلودفلر عضویت ایجاد کرده و از مزایای آن بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا