هاست و میزبانی وب

آی پی اختصاصی چه مزایایی دارد ؟ تفاوت بین آی پی اختصاصی و اشتراکی در چیست؟

آی پی اختصاصی چه مزایایی دارد ؟ اگر در خرید هاست و آی پی اختصاصی و اشتراکی دچار تردید هستید مطالعه این مطلب از وبلاگ ماهان سرور را از دست ندهید.

هنگامی که شما، هاست اشتراکی از  هر هاستینگی تهیه می کنید در واقع از آی پی اشتراکی استفاده می کنید. آی پی اشتراکی یعنی، بقیه هاست های دیگر روی این ای پی قرار دارند. در این مطلب کوتاه و مفید، به مزیت ای پی اختصاصی می پردازیم.

 تفاوت بین آی پی اختصاصی و اشتراکی در چیست؟

تفاوت بین ای پی اشتراکی (Shared IP) و ای پی اختصاصی (Dedicated IP) ساده است. در ای پی اشتراکی، هاست ها روی یک سرور قرار دارند و توسط وب سرور اجرا می شوند. در این حالت وب سرور، فعالیت بیشتری را انجام می دهد و درخواست هر کاربر را به سایت مورد نظر ارجاع می دهد که همین مسئله می تواند باعث افزایش بار وب سرور شود. در ای پی اختصاصی هر سایت بر روی یک ای پی مختص به خودش قرار دارد.

آی پی اختصاصی چه مزایایی دارد

آی پی اختصاصی چه مزایایی دارد  ؟  Dedicated IP

آی پی اختصاصی دارای مزایایی است که در این بخش از مطلب به آن می پردازیم:

۱- امکان دسترسی به سایت با وارد کردن ای پی اختصاصی (البته این امکان باید در هاستینگ فعال باشد که به دلیل امنیت گاها غیرفعال می شود)

۲- عدم اسپم شدن ایمیل ها (ای پی اختصاصی می تواند در معتبر بودن ایمیل ها و اسپم نشدن موثر باشد)

۳- افزایش امنیت برای حملات اینترنتی (حملات دی داس معمولا با ای پی انجام می شود و زمانی که شما از ای پی اشتراکی استفاده کنید، معمولا روی سایر وب سایت ها تاثیر منفی می گذارد و با داشتن ای پی اختصاصی می توان متوجه شد که کدام وب سایت مورد حمله قرار گرفته است تا میزبان شما آنها را مدیریت و مهار کند)

۴- با داشتن ای پی اختصاصی، میزبان هاست شما مشخص نخواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا