طراحی سایت و برنامه نویسی

معرفی ۱۰ افزونه براکتس که کدنویسی را آسان‌تر می‌کنند

با استفاده از این افزونه بدون اینکه نیاز به خارج شدن از براکتس داشته باشید، می‌توانید به بررسی پشتیبانی مرورگرها از تگ یا ویژگی (Attribute) که در طراحی سایت خود استفاده می‌کنید بپردازید.

براکتس (brackets) یکی از بهترین برنامه‌های ویرایشگر متن (ویرایشگر کد) می‌باشد که مورد توجه بسیاری از طراحان وب سایت قرار گرفته است. امروز در مجله اینترنتی ماهان سرور قصد داریم افزونه‌هایی را که کدنویسی را در براکتس آسان‌تر می‌کنند معرفی کنیم. با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و ثبت دامنه همراه باشید.

Can I use

با استفاده از این افزونه بدون اینکه نیاز به خارج شدن از براکتس داشته باشید، می‌توانید به بررسی پشتیبانی مرورگرها از تگ یا ویژگی (Attribute) که در طراحی سایت خود استفاده می‌کنید بپردازید.

Html Skelton

با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی ساختار اولیه یک سند HTML را که شامل Doctype و تگ های html و head و body و دیگر تگ‌های سفارشی مد نظر شماست، ایجاد کنید.

HTML Wrapper

با استفاده از این افزونه می‌توانید یک لیست از متن‌های نوشته شده در براکتس را انتخاب کرده و به سادگی به آنها تگ مورد نظر خود را اعمال کنید. تگ‌هایی نظیر li و tr و a. به شکل زیر توجه کنید.

افزونه های براکت

Brackets Icons

این افزونه به فایل‌هایی که در نوار وضعیت کناری براکتس هستند، بسته به فرمت آن‌ها یک آیکن نسبت می‌دهد. این کار برای تشخیص سریع فرمت فایل‌ها هنگام کار در نرم افزار براکتس است.

افزونه های براکتس

JS CSS Minifier

این افزونه کاراکترهای غیر ضروری فایل‌های CSS و JavaScript را حذف می‌کند و در نهایت باعث بهبود سرعت وب سایت می شود.

CSSLint

این افزونه خطاها در نوشتن کدهای CSS و همچنین مسائل مربوط به کیفیت کد را هایلایت می‌کند. خطاها و هشدارهای گزارش شده توسط این افزونه بر اساس قوانین CSSLint است.

افزونه Emmet در ویرایشگر براکتس

افزونه Emmet که یکی از معروف ترین افزونه‌ها در میان طراحان وب است و در بیشتر text-editor‌ها استفاده می شود، مجموعه ای از ابزار و میانبرهای صفحه کلید است که سرعت نوشتن HTML و CSS را افزایش می‌دهد.

Beautify

در هنگام کار با نرم افزارهای ویرایشگر متن بهتر است که کدها را به صورت منظم و پیوسته بنویسید. به عنوان نمونه دندانه‌دار کردن خطوطی از کد که ارتباط مستقیمی با خطوط بالایی خود دارند، یکی از همین کارهاست. با افزونه Beautify این کار را به راحتی انجام دهید.

Simple To-Do

این افزونه به شما در برنامه ریزی کارهایی که باید درباره پروژه‌تان انجام دهید کمک می‌کند.  بدین ترتیب هیچ کاری از قلم نمی‌افتد.

eqFTP

برای انتقال فایل‌های پروژه به هاست و یا سرور، و همچنین همگام سازی آنها نیاز به FTP یا SFTP دارید. از آنجایی که این قابلیت به صورت پیش فرض در نرم افزار brackets وجود ندارد، افزونه‌ای به نام eqFTP برای این کار درست شده است.

امیدواریم که معرفی این ۱۰ افزونه در مجله اینترنتی ماهان سرور به شما طراحان سایت کمک کند تا روند کاری ساده‌تری داشته باشید. برای دریافت آموزش‌های گام به گام طراحی سایت و برنامه نویسی می‌توانید به صفحه آکادمی ماهان سرور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا