طراحی سایت

تست دقیق سرعت سایت با 4 ابزار کاربردی ؟

منطقی است که اگر می‌خواهید سرعت سایت خود را افزایش دهید تا رتبه بهتری در صفحه نتایج جست‌وجو به‌دست بیاورید، از یک موتور جستجو کمک بگیرید. Google PageSpeed Insights یک ابزار محبوب برای تست دقیق سرعت سایت است که به سرعت بارگذاری آن یک امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ می‌دهد.

قبل از توضیح در خصوص تست دقیق سرعت سایت باید گفت که اگر احساس می‌کنید که سرعت سایت شما کاهش یافته، بهتر است از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید تا سرعت آن را به‌شکل دقیق بررسی کنید و اگر مشکل خاصی وجود دارد، بتوانید به موقع نسبت به افزایش سرعت سایت خود اقدام کنید. ما در این مطلب، تعدادی از این ابزارها و قابلیت‌هایی را که ارائه می‌دهند به شما معرفی خواهیم کرد.

تست دقیق سرعت سایت با 4 ابزار کاربردی ؟

1-تست دقیق سرعت سایت با Google PageSpeed Insights

منطقی است که اگر می‌خواهید سرعت سایت خود را افزایش دهید تا رتبه بهتری در صفحه نتایج جست‌وجو به‌دست بیاورید، از یک موتور جستجو کمک بگیرید. Google PageSpeed Insights یک ابزار محبوب برای تست دقیق سرعت سایت است که به سرعت بارگذاری آن یک امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ می‌دهد. بدیهی است که هرچه امتیاز بالاتری به دست بیاورد، بدین معنا است که سایت شما عملکرد بهتری دارد.

این ابزار هم در گوشی‌های موبایل و هم سیستم‌های دسکتاپ قابل استفاده است. بهترین قسمت Google PageSpeed Insights این است که پس از نمایش امتیاز وب‌سایت، یک سری راهکار برای بهبود عملکرد و افزایش سرعت آن پیشنهاد می‌دهد که برخی از آن‌ها را سریعا می‌توانید انجام دهید.

نقاط قوت Google PageSpeed Insights: این ابزار یک امتیاز منصفانه (با یک سری توضیحات در مورد این امتیاز) به‌همراه پیشنهادات اقدامات عملی برای بهبود عملکرد سایت ارائه می‌دهد که کاملا موثر هستند.

معرفی ۳ ابزار تست سرعت سایت برای وب مسترها ؟

2-تست دقیق سرعت سایت با GTMetrix

GTMetrix یکی دیگر از ابزارهای پیشرو برای تست دقیق سرعت سایت به‌ صورت آنلاین است که گزینه ایده‌آلی برای کاربران مبتدی محسوب می‌شود. نسخه رایگان این ابزار که برای عموم کاربران قابل دسترس است، عملکرد فوق‌العاده‌ای در تشریح سرعت سایت به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. زمانی که تست سرعت کامل شد، به دو معیار اصلی امتیاز می‌دهد. اولین معیار، عملکرد است که طبق گفته طراحان ابزار GTMetrix، اساسا امتیاز عملکرد Google Lighthouse به‌همراه برخی از ارزیابی‌هایی است که خودتان انتخاب کرده‌اید. دومین معیار، طرح‌بندی یا Layout است که عملکرد صفحه سایت شما را درجه‌بندی می‌کند.

علاوه‌بر‌این، GTMetrix نتایج تست را به چندین روش دیگر نیز تجزیه‌وتحلیل می‌کند. یکی از این روش‌ها، تصویر سازی سرعت سایت است که مدت‌زمان بارگذاری صفحه سایت شما را به‌صورت یک سری اسکرین‌شات پشت‌سرهم نمایش می‌دهد. این نوع نمایش، عملکرد سایت در هر Core Web Vital را نمایش می‌دهد.

Core Web Vital مجموعه‌ای از سیگنال‌های گوگل است که سرعت بارگذاری صفحات وب، ثبات بصری سایت و سرعت پاسخ‌گویی آن را نشان می‌دهد. یکی دیگر از روش‌های تجزیه‌وتحلیل نتایج تست در GTMetrix، ارزیابی ساختار است که نشان می‌دهد چه بخشی از صفحه باید بهینه‌سازی شود و یک نمودار آبشاری هم نمایش می‌دهد که زمان بارگذاری صفحه را ثبت می‌کند.

اگر قصد دارید چندین تست با مرورگرها، مکان‌ها و اتصالات مختلف انجام دهید، از GTMetrix استفاده کنید. شما با ایجاد یک حساب‌کاربری رایگان، می‌توانید تا سقف ۲۰ تست انجام دهید و نتایج و اطلاعات مرتبط با آن‌ها را نگهداری کنید. در این ابزار، امکان مقایسه اطلاعات تست‌های مختلف با یکدیگر و دانلود نمودارهای آبشاری وجود دارد تا بتوانید هر عاملی که باعث کند شدن سرعت سایت شما شده است را پیدا کنید.

نقاط قوت GTMetrix: در بین ابزارهای تست سرعت سایت که تا اینجا در این مطلب معرفی کرده‌ایم، GTMetrix گزینه ایده‌آل‌تری برای مدیران وب‌سایت‌های متوسط است. زیرا نسبت به سایر گزینه‌ها معیارهای به‌مراتب بیش‌تری را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

3-تست دقیق سرعت سایت با WebPageTest

WebPageTest یک ابزار رایگان برای تست دقیق سرعت سایت است که توسط یکی از مهندسین گوگل کروم طراحی شده است. وجه تمایز آن، ارائه اطلاعات و معیارهای پیشرفته‌تر نسبت به بسیاری از ابزارهای تست سرعت سایت است. البته، برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند اطلاعات ساده‌تری به‌دست بیاورند یا دانش تخصصی ندارند، امکان انجام تست‌های ساده را نیز فراهم کرده است. با WebPageTest می‌توانید سرعت وب‌سایت خود را در مرورگرها، دستگاه‌ها و موقعیت‌های مکانی مختلف تست کنید. این ابزار حتی گزارش‌هایی برای شناسایی مشکلات و بهبود سرعت سایت نیز ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد WebPageTest این است که خلاصه تست عملکرد را به‌صورت سوالی ارائه می‌دهد. این سوال‌ها، بسیار کاربردی هستند و به شما اجازه می‌دهند پاسخ سوال‌هایی که کاربران به‌دنبال آن هستند را به‌دست بیاورید. به‌عنوان مثال، آیا سایت به‌اندازه کافی سریع است؟ آیا می‌توان از آن استفاده کرد؟ آیا در برابر خطرات احتمالی مقاوم است؟ همه این‌ها به بهبود تجربه کاربر در سایت شما کمک می‌کنند. پاسخ‌های هر کدام از آن‌ها نیز به‌شکل کاملا واضح و قابل فهم بیان می‌شود.

زمانی که سرعت سایت خود را با استفاده از این ابزار تست می‌کنید، می‌توانید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا جزئیات بیش‌تری در مورد عملکرد سایت خود به‌دست بیاورید. علاوه‌براین، یک تایم‌لاین بصری برای سرعت بارگذاری سایت، نمودار آبشاری، ویدیوهای بارگذاری و نمای کلی از Core Web Vitalها نیز ارائه می‌دهد. WebPageTest در هر تست سه بار صفحه را بارگذاری می‌کند و پس از اتمام آن، اطلاعات هر سه تست را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نقاط قوت WebPageTest: این ابزار در تست‌های خود، جزئیات زیادی را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات کاملی از عملکرد سایت خود به‌دست بیاورید. اگر می‌خواهید در نتایج تجزیه‌و‌تحلیل تمام اجزای سایت خود غرق شوید، از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا